Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tento VW Golf určitě neznáte! Stavěli ho v Itálii a byl to předchůdce T-Rocu Cabrio

David Bureš
Diskuze (2)

Volkswagen letos vstupuje do netradičního segmentu SUV kabrioletů. Víte však, že T-Roc Cabrio má dávného předchůdce z počátku devadesátých let?

SUV jsou dnes natolik populární kategorií, že automobilky už jimi začaly vyplňovat i různé mezery na trhu. Vedle výchozích modelů tak vznikly i prodloužené verze pro více prostoru (Tiguan a Tiguan Allspace) nebo třeba dnes stále populárnější SUV kupé (GLC a GLC kupé). Stranou zájmu zatím zůstávají SUV kabriolety. Nissan Murano CrossCabriolet byl vyloženě propadákem, výrazněji se neprosadil ani Range Rover Evoque Cabrio. Přesto do tohoto segmentu letos vstoupil Volkswagen, který obvykle nabízí jen osvědčené recepty.

Volkswagen T-Roc Cabriolet ale není prvním takovým vozem s wolfsburskou technikou, na počátku devadesátých let totiž vzniklo obdobně koncipované otevřené SUV na bázi Volkswagen Golfu. Jmenovalo se Biagini Passo a mezi lety 1990 a 1993 bylo postaveno ve zhruba 100 exemplářích.

Přestože vůz nevyráběl přímo Volkswagen, ale italská společnost ACM, německá automobilka jej v souvislosti s příchodem nového T-Rocu Cabrio připomíná. Tvůrci přitom základ od VW zdůrazňovali, Biagini Passo totiž nosilo plaketku Biagini, poháněno Volkswagenem Syncro.

Automobil zkombinoval prvky hned dvou generací Volkswagenu Golf. Technický základ poskytla druhá generace, konkrétně provedení Golf Country s pohonem všech kol. Na tomto podvozku nicméně byla usazena karoserie Golfu první generace. Ta se však v mnohém proměnila, výrobce vozu dodal odlišně tvarovanou příď s hranatými světlomety, jiná byla také záď s jinými koncovými světly a náhradním kolem.

Pohon třídveřového kabrioletu dlouhého 4.255 mm s rozvorem 2.480 mm zajišťoval kapalinou chlazený zážehový čtyřválec o objemu 1781 cm3 ve dvou výkonových verzích, s 65 kW a 72 kW. Převodovka byla manuální, pětistupňová.

Dnes je Biagini Passo zapomenutým automobilem, dokazuje však, že myšlenka SUV kabrioletu rozhodně není tak nová, jak by se mohlo zdát.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

18. 4. 2020 20:19
Zelený
Minulý rok som jeden tmavozelený videl v Bratislave s novými evidenčnými číslami. :yes: