Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kabriolety na českém trhu (1. díl): Lidovky takřka vymizely, mezi luxusem je výběr pestrý

Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster
122 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Ještě před několika lety byl segment aut se stahovací střechou vcelku bohatý. Většina běžných automobilek ovšem s touhle kategorií skončila. I kvůli elektromobilům.

Pamatujete na doby Peugeotu 206 CC, Renaultu Megane CC, Fordu Focus CC, Volkswagenu Eos a dalších kabrioletů pro široké masy? Modely s pevnou skládací střechou, které se pyšnily zmíněnou zkratkou CC neboli coupé kabriolet, byly velmi populární především v první dekádě tohoto tisíciletí. Například Peugeot 206 CC si v Německu oblíbily (nejen) tamní důchodkyně.

Jenže dnešní doba okrajovým kategoriím příliš nepřeje. Automobilky jsou nuceny investovat obrovské částky do snižování emisí a elektromobility, peněz proto nemají nazbyt. Evidentní je to zejména v mainstreamovém segmentu. Francouzské značky už kabriolety vůbec nenabízejí, u Fordu musíte sáhnout po drahém (ale jinak úžasném) mustangu.

Audi ještě vcelku nedávno nabízelo hned čtyři takové modely: A3 Cabrio v minulé generaci, TT Roadster, A5 Cabrio a R8 Spyder. Ani jeden z vyjmenovaných už ale v oficiální nabídce nefiguruje. Naštěstí BMW s Mercedesem ještě milovníky slunce nad hlavou uspokojit dokážou.

Jakmile zabrousíme do segmentu luxusních značek, je situace výrazně optimističtější. Například Aston Martin v dohledné době vedle nového Vantage Roadster uvede též dvanáctiválcový Vanquish Volante.

V následujícím přehledu si proto představíme kompletní přehled kabrioletů a roadsterů, které si v Česku můžete skrze oficiální distribuci pořídit.

Aston Martin Vantage Roadster

Britský krasavec s osmiválcem vpředu na vlastní kůži vyzkoušíme již začátkem května. Vůz má dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový zážehový vidlicový osmiválec od AMG o výkonu 665 koní a točivém momentu 800 Nm. Maximální rychlost 325 km/h je shodná s kupé a zrychlení z 0 na 100 km/h novému roadsteru trvá pouhých 3,5 sekundy.

Vantage Roadster brzy doplní nedávno představený Vanquish Volante, který je nejvýkonnějším kabrioletem s motorem vpředu.

Bentley Continental GTC

I další pán na holení je z Velké Británie. A i tentokrát si na jeho pořízení musíte připravit spoustu peněz. Na rozdíl od minulosti je Bentley Continental GTC je dostupné výhradně s osmiválcovým plug-in hybridem, klasický osmiválec bez velkého akumulátoru či dokonce dvanáctiválec do W už v nabídce nejsou.

BMW 4 Cabrio

Oblíbený zástupce střední třídy z nabídky nezmizel. Na výběr máte zážehové i vznětové čtyřválce, případně vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru. Fajnšmekr samozřejmě sáhne po verzi M440i s přeplňovaným šestiválcovým benzinem, respektive po nejostřejší variantě M4 Competition M xDrive s výkonem 390 kilowattů, která ovšem začíná lehce pod částkou 2,9 milionu korun.

Video placeholder
BMW 4 cabrio: představení nové generace • Zdroj: BMW

BMW 8 Cabrio

Největší kabriolet v nabídce mnichovské automobilky má sice už svá léta, přesto dokáže ohromit vysokým výkonem. Sáhnout totiž můžete i po špičkovém provedení M8 s přeplňovaným osmiválcem 4.4 o výkonu 441 kilowattů. Už základní šestiválec o objemu 3,0 litru v modelu 840 s 245 kW je ovšem více než dostatečný. Navíc začíná lehce nad třemi miliony korun.

BMW Z4

Komu stačí menší roadster pro dva, neudělá s aktuálním Z4 vůbec chybu. I v tomhle případě můžete mít čtyřválec 2.0, přesto si krátká karoserie a velmi hbitým projevem v zatáčkách doslova říká o třílitrový šestiválec v modelu M40, který je navíc dostupný i s šestistupňovým manuálem. Jeho přesnost ale není nejlepší (v technicky totožné Toyotě Supra je přitom výrazně přesnější), proto s klidným srdcem dejte přednost špičkovému osmistupňovému automatu.

Ferrari 296 GTS, Roma Spider, SF90 Spider a 12Cilindri Spider

Jednu z nejširších nabídek kabrioletů a roadsterů najdeme u ikonické automobilky z Maranella. V jejím případě máte k dispozici dokonce i dvanáctiválec (12Cilindri Spider), který konkuruje nedávno představenému Astonu Vanquish Volante. Portfolio je opravdu pestré a zahrnuje i základní model Roma Spider, který je přece jen dostupný širšímu publiku, a to nejen z pohledu financí, ale také fyzické dostupnosti, která není tolik vázána na vlastnictví dalších ferrari.

Ford Mustang

Jedno z nejznámějších amerických aut ani v nové generaci nezapomnělo na milovníky stahovacích střech. Osmiválcové kabrio je pro mnohé splněným dětským snem. Mustang Convertible můžete mít pouze ve verzi GT s motorem o objemu 5,0 litru a výkonem 446 koní, ostřejší Dark Horse je vázán výhradně s karoserií kupé.

Ford Bronco

Ne, není to mýlka. I tenhle drsný offroad můžeme považovat za kabriolet. Jakmile si s ním dáte trochu práci a sundáte střešní díly, máte nebe přímo nad hlavou. Bronco jde navíc ještě dál a umožňuje též demontáž dveří. Takhle bezprostřední kontakt s okolím přitom klasické vozy se stahovací střechou nenabídnou. Odvrácenou stranou tohoto řešení je vedle složitějšího procesu demontáže a následné montáže i to, že v případě neočekávané spršky dostanete přímý zásah. Nasazení zmíněných dílů totiž vyžaduje několik desítek minut, navíc si je v případě dveří nemůžete vzít s sebou na cesty.

Video placeholder
Ford Bronco v testu Světa motorů • Zdroj: auto.cz