Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kamaz v roli záchranáře techniky i lidských životů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Ruský výrobce nákladních automobilů Kamaz představil dvojici vozidel se speciálními nástavbami připravenými pro poskytování technické i zdravotnické pomoci při nouzových situacích.

Těžké nákladní automobily značky Kamaz jsou v posledních letech spojovány především s nasazením ve stavebnictví, těžebním průmyslu, armádních službách či s náročnou Rallye Dakar, ale nedávno představená dvojice vozidel připomíná, že jsou vhodné i pro poněkud odlišné využití.

Prvním z této dvojice je podvozek Kamaz 5387 s konfigurací 4x4 a speciální nástavbou, který byl představen jako záchranářské vozidlo ASA-30, které má poskytovat technickou i zdravotnickou pomoc v případě nehod a mimořádných událostí v těžko dostupných událostech.

Nástavba vozidla ASA-30 nese na své zádi jeřáb-manipulátor a součástí jejího vybavení je mimo jiné i generátor elektrické energie, výkonná osvětlovací technika a vyprošťovací zařízení. Vozidlo s pohonem všech čtyř kola pak disponuje i výkonným navijákem.

Základem druhého vozidla je podvozek Kamaz 43502 s přeplňovaným vznětovým osmiválcem do V o objemu 11,76 l, výkonu 191 kW a točivém momentu 1128 N.m v kombinaci s pohonem všech čtyř kol.

Na tomto podvozku je usazena speciálně navržená nástavba s lékařským vybavením, která je vyrobena ze sendvičových panelů a je schopná udržet ve svém interiéru teplo i při venkovní teplotě až minus 55 stupňů Celsia. Samozřejmostí je výkonný systém topení pro nástavbu i kabinu řidiče.

V interiéru nástavby je veškeré potřebné zdravotnické vybavení včetně kyslíkových lahví a defibrilátoru. Vozidlo má i vlastní systém s nádržemi a tekoucí pitnou vodou. V případě, že neběží motor, může být využit záložní zdroj napájení a to až po dobu šestnácti hodin.

Pro ležící pacienty jsou k dispozici dvě lůžka, která doplňují ještě tři sedadla. Součástí výbavy je výtah pro nosítka a rovněž videokamery, umožňující komunikaci mezi interiérem nástavby a oddělenou kabinou řidiče.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Barrichello
20. 3. 2017 11:44
Re: Kamaz frčí
014 byla krize, ted už to jde zas nahoru
Avatar - Uživatel_5340709
20. 3. 2017 11:10
Re: Kamaz frčí
V roce 2008 vyrobil KamAZ více než 70 000 nákladních automobilů, 60 000 motorů a 1 500 autobusů. V roce 2014 to bylo 43 000 automobilů a počet zaměstnanců klesl z 59 na 35 tisíc.
Moc to nevypadá.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2017 08:57
Kamaz frčí
a mohutně exportuje i mimo Rusko. Dostal velkou zakázku na Kubě, dost jich jezdí i v Polsku atd