Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kauza Suzuki & Volkswagen: K usmíření prozatím nedošlo

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Tahanice kolem aliance Suzuki a Volkswagenu pokračují, obě znesvářené strany se v tuto chvíli nedohodly.

Aliance německého výrobce Volkswagenu s japonským Suzuki vypadala před čtyřmi lety slibně a logicky. Volkswagen získal v roce 2009 19,9 % akcií Suzuki, chtěl nabídnout svou techniku a na oplátku za to se toužil protlačit na trhy, kde zatím nepůsobí, případně hraje druhé housle. Nejvýznamnějším je asi Indie, kde je Suzuki díky společnosti Maruti lídrem.

Pochopitelně, cílem Volkswagenu bylo postupné získání kontroly, japonský výrobce zase žádal neomezený přístup ke zmíněné technice, hlavně jej však zajímaly hybridy. A problém byl na světě, protože jedna, ani druhá strana rozhodně nehodlala ze svých požadavků slevit. Mimochodem, automobilka ze Země vycházejícího slunce získala na oplátku pouze 1,5 % akcií Volkswagenu.

Před dvěma lety došlo k soudnímu sporu, který trvá dodnes. Suzuki navíc uzavřelo novou smlouvu s Fiatem ohledně dodávek naftových motorů a ve Wolfsburgu to pochopili jako porušení vzájemné dohody. Volkswagen zase nemá ohledně hybridů moc co nabídnout - a Suzuki tak začalo vyvíjet snahu, jak z nepovedeného svazku vystoupit.

Alianční partner by se však určitě hodil. Proč zrovna Volkswagen? Francouzské PSA má momentálně svých starostí dost, Renault je aliančně propojen s Nissanem a vlastní Dacii, respektive podíl v Ladě. General Motors se snaží o propojení ztrátové evropské divize s Buickem, Ford se v nedávné době rozešel s Mazdou a má také starosti, hlavně na starém kontinentu. Takže německý koncern připadá v úvahu vlastně jako jediný.

Suzuki je v Evropě menšinovou značkou (snad jenom kromě Maďarska, kde vyrábí) a Volkswagen jedničkou. Doma v Japonsku, výše zmíněné Indii a dalších asijských zemích je tomu přesně naopak, tam pozice Volkswagenu není zrovna významná. Spojení sil obou výrobců by určitě pomohlo i v Severní Americe, kde automobilová divize Suzuki zbankrotovala a značka se tedy z USA a Kanady se svými vozy stáhla.

Dle předchozích informací se oba znesváření kohouti dohodli, jednání probíhají za zavřenými dveřmi v Londýně, informovala o tom s odvoláním na „vnitřní zdroje obou společností“ agentura Bloomberg. Jenže, nyní to vypadá dle španělského Autoblogu přesně opačně. Server uveřejnil krátkou zprávičku: zástupci Suzuki důrazně popřeli, že udržují kontakty s Volkswagenem ohledně vyřešení otevřených otázek a nyní čekají na rozhodnutí soudu.

Nezdá se tedy, že by v této kauze došlo k nějakému usmíření. S největší pravděpodobností tak bude následovat arbitráž, kde chce Suzuki dokázat porušení dohody z německé strany. Příslušný soud sídlí rovněž v britské metropoli.

Zdroj: es.autoblog.com, Bloomberg, BestSellingCarsBlog.com

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
3. 8. 2013 23:40
Re: Suzuki?
jeho chyba byla v tom ze neumel drzet brzdu, v kazdem pripade nejvetsi chyba a problem je u toyoty a jejich problemy z plynem. Stale nevim o cem tocis, toyota sama ty problemy priznala a omluvila se zato, ze i kdyz to bylo zname nekolik roku, vsechno se snazili pozametat pod koberecek...V japonsku meli jeste vetsi aferu z litajicimi napravy, dohromady tam zemrelo 9 lidi.

[odkaz]
3. 8. 2013 12:18
Re: Suzuki?
Ale dobre s citigom to porovnavat nebolo uplne fer, ale mozem s predoslim maminym autom.

SsangYong Korando 2.9D 98HP rv. 1997, 6cm dvihnute, pneu 31 10.5 R15 MT dokopy to aj z gumami bolo nieco okolo 10cm vyssie,ocelova ochrana spodku cca dokopy 60KG. Na dialnici bez nakych problemov 160 podla navigacie. pred upravami 185. Spotreba v meste 8-9l po upravach 9,5-10,5l.

GrandVitara 1.9Dci 130hp rv 2010, 3.5cm dvihnute, AT pneu seriovy rozmer,duralova ochrana cca 20KG . Na dialnici max 170,(motor by aj isiel ale jej "offroad prevodovka ho uz toci v cervenom poli"). Spotreba v meste 9-9.5l.

Nova Vitara sa nemoze s Korandom v terene rovnat(skutocny ram,tuha naprava v zadu a pod) s Cheerom to nema cenu(obe napravy tuhe), a posud sam ci je az o tolko lepsia v spotrebe a na dialnici,ked nebereme rozdiely ako ,13rokov, 200 000km,cca pol tony. A MT pneumatiky.
3. 8. 2013 11:50
Re: Suzuki?
Citigo je auto do mesta, pri ktorom sa nepocita z velkym vyuzitim na dialnici,vitara pokial ju budeme brat ako offroad to iste ,takze nevadi ze ju na dialnici poraza, lenze vitara je naozaj v terene len o trochu lepsie SUV ,zato v meste a na dialnici sa chova ako Offroad.Mal som cherooke 2roky ,tak by ma zaujimalo v com moze byt v terene vitara lepsia? vitara sa da len vymenou podvozka dvihnut 3,5cm(mame),a chero 11cm(mal som),pri benzinovej verzi nemusi byt problem s kopcami. Ale ver ci nie na chate mame garaz do kopca a tam je ovela lahsie cuvat s citigom 1.0 55KW,octaviou combi 4x4 2.0 tdi, ako z vitarou ,ktorej bud smrdi spojka ,alebo chce kazdu chvilu skapat.(maju s tym problem aj rodicia nielen ja),s korandom alebo cheerom som to cuval takmer bez plynu. Takze za mna GV moze byt v pohode auto,ale jedine benzin.Ta 1.9 je na dnesne pomery SUV fakt predpotopna, neviem ci je to prevodovkou ,alebo vahou GV ,lebo v lagune je to uplne v pohode motor.
3. 8. 2013 11:30
Re: Suzuki?
No tak ty jsi tomu dal. Srovnavat citigo s vitarou to teda klibouk dolu 8-s. V pripade suzuki se bavime spis o motorech suzuki a ne renaultu. A o tom cherokee to bych ani netvrdil ze je lepsi v terenu. Ale zato citigo šplhá kopce s motorem 1.0 a prostorem + pohodlim jedna báseň...
3. 8. 2013 11:21
Re: Suzuki?
Az na to ze GV moc nefunguje ,hlavne teda z 1.9Dci.Mama ma 2 roky a fakt nic moc.Na ceste je len o kusok lepsia ako ssangyong korando 2.9D 1997, xj cherokee 1998 4.0 LPG poraza uz len symbolicky ale v terene sa nemoze ani z jednym z nich rovnat.Momentalne mam nove Citigo a bol som dost prekvapeny ako je oproti Grandvitare pohodlne a tiche na dialnici(140-150km/h).Takze nevidim moc dovodov preco kupit GV, na snehu mi stihala trakciou aj Ravka a v kopcovitom terene je ta 1.9 slaba aj na redukcii.