Kia Forte Koup: 150 kW ve správné karoserii
Všechny velké automobilové koncerny vyrábějí některé modelové řady pro prodeje po celém světě. VW má Golf, Ford Focus, Kia Forte… Skoro. Forte je sice celosvětový vůz a aktuální proměna ho přiblížila vkusu evropského zákazníka, ale starému kontinentu bude muset i dále stačit Cee’d. A to je škoda, minimálně po designové stránce, jelikož toto kupé se dost povedlo. Tak aspoň několik informací, jak se mají ve světě.
Koup bude k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami 2,0 GDI a 1,6 GDI turbo. První má parametry 129 kW při 6500 ot/min a 209 N.m při 4700 ot/min. a je spřažen pouze se šestistupňovou automatickou převodovkou. Druhá volba, tedy 1,6 GDI turbo, dosahuje maximálního výkonu 150 kW při 6000 ot/min a točivého momentu 264 N.m v rozmezí 1750-4500 ot/min. K tomuto motoru je možné si vybrat mimo šestistupňového automatu i šestistupňový manuál.
Zajímavé je zveřejnění informací o testování motorů. Ač to jistě dělají všechny automobilky, tak Kia tvrdí, že test výdrže obsahuje 300 hodin kontinuální „jízdy“ na hranici červeného pole otáček pod plným zatížením a následně ještě 20 hodin na otáčkách o 10% vyšších.
Sportovní vůz ale nedělá jen motor, a tak má Koup přitvrzený podvozek, i když jen jednoduchý - McPhersony vpředu a torzní příčku vzadu. Dvoulitry jezdí na kolech 205/55 R16 a turbo má ve standardu 225/40 R18. V základní výbavě lze dále nalézt kůží potažený volant, couvací kameru, rádio s Bluetooth, k čemuž jedna šestka přidává bodykit, větší brzdy vpředu, dvojitou koncovku výfuku a LEDková zadní světla. Za příplatek je možné dokoupit například střešní okno, kožené sedadla nebo vyhřívaný volant.
Ceny budou zveřejněny těsně před zahájením prodeje, který je plánován na podzim tohoto roku.