Test Auto.cz

Kia Cee‘d SW 1,6 GDI – Tigerkombi

3.10. 2012
Verdikt
 

Ještě před oficiálním uvedením na český trh jsme otestovali novou Kiu Cee’d ve verzi kombi.

Kia Cee’d si už v minulé generaci jako kombi říkala SW, tedy sporty wagon. Opravdový sportovní švih ale dostal až nový model, který zmohutněl a vsadil na výraznější tvary (nejen) zadních partií.

S příchodem nové generace zmizel dojem jednoduchého a subtilního auta. I když je novinka v podstatě stejně velká (akorát do délky narostla o 5 cm), vypadá jako pořádný kus auta, moderního auta.

obrázek [600 x 251]

Zepředu to je jasná věc – tygří tvář od Petera Schreyera se povedla, je jedním z nejhezčích designů mezi kompaktními vozy. Zadní partie ale na hatchbacku tolik neladí a o 30 centimetrů prodloužený převis kombi na fotkách taky nevypadá zrovna elegantněji. V tomto případě jde ale o optický klam. Tříprostorová skutečnost je povedená, zvlášť v lákavě červené barvě, kterou jsme zvolili my.

Interiér dostal moderní design, který působí hodnotně a díky orámování prostoru kolem řidiče i velmi přívětivě. Uznáním pro designéry Kia je fakt, že velmi podobné řešení zvolil nezávisle na nich i Volkswagen pro svůj nový Golf.

obrázek [600 x 374]

Jak už víme z předchozích zkušeností s novým Cee’dem, design nezničil ergonomii. Všechny ovládací prvky jsou přehledně rozmístěné, jen velké množství tlačítek na volantu vyžaduje trochu zvyku. Naopak pochvalu zaslouží jednoduchý panel klimatizace.

Život na palubě Cee’du kazí jen dvě věci. Středová loketní opěrka je pevně umístěná příliš vzadu mezi sedadly. A druhá chyba je podobného druhu: když sedíte blíž k volantu, opřete si na dveřích loket leda tak o tvrdý plast. Měkké polstrování začíná až více vzadu.

obrázek [300 x 202] Zavazadlový prostor o objemu 528 litrů je stejně velký jako v Hyundai i30 kombi. I zde najdeme praktickou soupravu přihrádek pod podlahou, za příplatek 7 tisíc korun je k dispozici organizační systém.

Optimální motor

Testovaný vůz pohání silnější z nabízených benzinových motorů, čtyřválec 1,6 GDI s přímým vstřikováním. Pokud není prioritou volba dieselového pohonu, nemůžete s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 99 kW udělat chybu.

Gédéíčku nechybí chuť k vytáčení ani schopnost plynule zatahovat už z těch nejnižších otáček. Výsledku samozřejmě pomáhají rozumně zvolené převody šestistupňové převodovky. Ty motor zbytečně nedusí a přitom řidiči dovolují využívat tiché pásmo mezi zhruba 1500 a 3500 min-1, kdy má čtyřválec dostatek sil.

obrázek [300 x 194] Ve vyšších otáčkách je jinak kultivovaný motor už hlučnější, ovšem to se prakticky týká jen ostrého předjíždění nebo jízdy rychlostí na 130 km/h. V případě nutnosti se ale čtyřválec klasické koncepce nechá rád vytočit až do červeného pole.

Spotřeba paliva se při běžném použití pohybuje kolem sedmi litrů. Na dálnici si benzinové kombi od Kie nárokuje 7,5 l/100 km, když na šestku při 130 km/h točí 3500 min-1.

Podvozek vyznává současný tvrdší standard. To ale v zásadě nevadí, jediným nedostatkem jízdního komfortu je pomalé tlumení krátkých nerovností. Tlumiče zkrátka nedokážou přesně kopírovat povrch rozbité silnice. Posádka přesto netrpí, jen není izolována od toho, co se děje pod koly.

Kia Cee'd v dalších testech:
- Kia Cee'd 1,4 MPI/73 kW (05/2012)
- Kia Cee'd 1,4 CRDi/66 kW (08/2012)
- Hyundai i30 1,6 GDI vs. Kia Cee'd 1,6 GDI (08/2012)

Naopak ovladatelnost a stabilita jsou na vynikající úrovni. Díky lehkému motoru se Cee’d i snadno vodí v zatáčkách, jen nastavení posilovače řízení je i na dnešní poměry extrémní. Kia nutí jezdit na oči, protože i ve „sportovním“ nastavení posilovače je volant dokonale izolovaný od pohybů předních kol, jen klade uměle vyvolávaný odpor.

obrázek [600 x 320]

Závěr

Praktičtější verze Cee’du se předvedla jako pěkné auto bez zjevných nedostatků. Chyby spočívají jen v detailech – nám se nelíbí rozmístění loketních opěrek vpředu a přeposilované řízení. To znamená jediné: Cee’d se povedl a může pomýšlet na porážení konkurentů od evropských značek.

A co za to Kia žádá? První smysluplná verze kombinuje motor 1,4 MPI a výbavu Comfort. Nechybí ji klimatizace a stojí 340 tisíc korun. Motor 1,6 GDI je dražší o 25 tisíc a příplatek za plnohodnotnou výbavu Exclusive je dalších 45 tisíc. Testovaný vůz se tedy přehoupl přes 400tisícovou hranici a k tomu mu pomohlo i pár příplatků. Nejdůležitější z nich je kombinace vyhřívaných sedadel a vyhřívaného volantu za příznivých 10 tisíc. Jinak se bez extras obejdete, protože tempomat, Bluetooth nebo zadní parkovací senzory patří ke standardu výbavy Exclusive.

obrázek [600 x 395]
První cena vozu299.980,- Kč (1,4 MPI Active)
První cena vozu s testovanou motorizací364.980,- Kč (1,6 GDI Comfort)
Základní cena testovaného vozu409.980,- Kč (1,6 GDI Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků468.980,- Kč (1,6 GDI Exclusive)

Plusy

  • Velký zavazadlový prostor
  • Živý a kultivovaný motor
  • Atraktivní design
  • Stabilita a ovladatelnost
  • Politika paketů příplatkové výbavy

Minusy

  • Nevhodně rozmístěné loketní opěrky
  • Komfort tlumení krátkých nerovností
  • Dvojité sklápění zadních sedadel
  • Přeposilované řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Cee‘d SW 1,6 GDI

Cena v základní výbavě: 409 980 Kč Cena v testované výbavě: 468 980 Kč

Základní výbava:Čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, stabilizační systém, dvouzónová automatická klimatizace, chlazená schránka před spolujezdcem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, sklopný klíč, rádio s CD/MP3/USB/Aux, ovládání rádia na volantu, volant nastavitelný ve dvou osách, elektrické stahování předních a zadních oken, přední mlhovky, hliníkové disky kol 16‘‘, LED denní svícení, LED zadní světlomety, Bluetooth, palubní počítač, tempomat, kůží potažený volant, zadní parkovací senzory a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (14.000,-), paket Winter – vyhřívání předních sedadel a vyhřívaný volant (10.000,-), 17palcová litá kol (8.000,-), zatmavená zadní okna (5.000,-), bezklíčový vstup Smart Key (10.000,-), paket Color A – dvoubarevné čalounění Jupiter, lesklý černý dekor, koženkové výplně dveří (5.000,-), paket Seat 1 – elektricky nastavitelné bederní opěrky, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (5.000,-), ALC – automatické rozsvěcení světlometů (2.000,-).

Americký Senát se vyslovil pro zrušení Obamacare Americký Senát se vyslovil pro zrušení Obamacare

Senát Spojených států dnes nejtěsnějším poměrem hlasů…

Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech

Ústavní soud rozhodl, další debaty už jsou čistě…

Zástupci Evropské komise se sešli s protějšky z Ankary. Vzájemné napětí nepolevuje Zástupci Evropské komise se sešli s protějšky z Ankary. Vzájemné napětí nepolevuje

Jednání představitelů Evropské komise s tureckými…

 
Technické údaje
Motor Kia Cee‘d SW 1,6 GDI
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 164 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.1 / 6.3
Emise CO2:141
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1642
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1316 / 504
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4505
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1571
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 860 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1465
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Cee‘d SW 1,6 GDI – Tigerkombi







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře! Video: Předjíždění policejního auta nedopadlo vůbec dobře!

Když se řidič policejního auta nedívá do zrcátek, takhle…

Video: Kia Ceed TCR chce vítězit Video: Kia Ceed TCR chce vítězit

Kia připravuje na závodní sezonu šampionátu TCR speciál…

 



 
Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Dnes 18:59

Toyota proslula svými menšími sportovními vozy. Kupé Sera se ovšem na rozdíl od Celicy a MR2 mimo Japonsko prakticky nedostalo a zůstalo zapomenuto...




Blesk.cz

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci bavit, zlobí se šéf komise

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci…

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš popřel, že by měl někdy k dispozici takzvaný živý policejní spis. Novinářům po…

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Mysleli jste, že vám filmová podoba bestselleru Padesát odstínů ukázala vše? Doma si ale můžete užít ještě o…

 

iSport.cz

Tresty pro rozhodčí v lize zůstanou tajné. UEFA to tak chtěla

Tresty pro rozhodčí v lize zůstanou tajné. UEFA to…

Finanční škrty, válka s Romanem Berbrem nebo příprava na novou sezonu. Není toho málo, co komise rozhodčích v…

Slavia – Borisov 1:0. Rozhodl Škoda, přesilovka nepřinesla větší náskok

Slavia – Borisov 1:0. Rozhodl Škoda, přesilovka…

Mají větší naději na postup, ale náskok mohl být vyšší. Fotbalisté Slavie porazili v úvodním zápase 3. Předkola…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení fanoušci na Muzeum madame Tussauds

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení…

Pobočka Muzea vozkových figurín madame Tussauds ve městě New York se po kritice fanoušků zpěvačky Beyoncé…