Kia představuje elektrické plány. Chce se stát světovým lídrem elektromobility
Korejská automobilka Kia poodhalila plány týkající se budoucích produktů. A asi nikoho nepřekvapí, že prim hraje elektrifikace.
Společnost Kia Motors Corporation nechala nahlédnout pod pokličku globální obchodní strategie v oblasti elektromobilů. A nutno říct, že značka nemá zrovna malé cíle. Kia si chce totiž vybudovat pozici lídra na celosvětovém trhu s elektromobily. Jak? Schopností reagovat na rychle rostoucí zákaznickou poptávku, kdy společnost představí řadu nových elektromobilů napříč automobilovými segmenty.
„Od uvedení svého prvního sériově vyráběného elektromobilu Kia Ray EV v roce 2011 prodala Kia po celém světě přes 100 tisíc elektromobilů,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO korejské automobilky s tím, že v expanzi na poli elektromobilů hodlá pokračovat. „Speciálním zaměřením na elektrifikaci chceme, aby elektromobily do roku 2029 představovaly 25 % našich prodejů.“

První z řady nových elektromobilů s kódovým označením CV bude odhalen v roce 2021 jako vůbec první “samostatný” elektromobil. Kromě elektrického pohonu se “cévéčko” stane nositelem nového designového jazyka značky. To všechno v rámci celofiremní transformace. Nová vzhledová filozofie prý vyznačuje atributy pokroku, různorodosti a bohaté směsice kontrastních prvků.
Nezapomnělo se ani na dobíjení. Kia usiluje o zajištění komplexní dobíjecí infrastruktury prostřednictvím strategických spojenectví. Automobilka je součástí evropské firmy Ionity, která se specializuje na vysokorychlostní dobíjení elektromobilů. Značka zároveň hledá partnery pro rozvoj dobíjecí infrastruktury v USA a Číně, cílem je poskytnutí optimální infrastruktury v souladu s potřebami konkrétních trhů.