Kia Rio: Americká verze dostane motor 1,6 GDI
Stejně jako v Evropě i v USA se zákazníci nového Ria dočkají na podzim letošního roku. Do showroomů severoamerických prodejců značky Kia samozřejmě vstoupí v provedení pro modelový rok 2012 a k dispozici bude ve třech stupních výbavy LX, EX a SX.
Zatímco nabídka výbav obsahuje tři stupně, tak paletu pohonných jednotek pro severoamerický trh tvoří pouze atmosférický zážehový čtyřválec 1,6 GDI. Ten nabídne pod kapotou Ria výkon 101 kW (138 k) a točivý moment 167 Nm.
Základní provedení LX bude vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco verze EX a SX nabídnou šestistupňovou automatickou převodovku. Rio v prvních dvou stupních výbavy bude stát na 15palcových kolech s pneumatikami 185/65 R15 a vrcholná verze bude vybavena 17palcovými koly s pneumatikami 205/45 R17.
Pro čtyřdveřový sedan uvádí Kia spotřebu paliva ve městě 7,8 litru na 100 km a na dálnici 5,9 litru benzinu na 100 km. Pětidveřový hatchback ve městě spotřebuje 8,1 litru na 100 km a na dálnici 6,0 litru na 100 km. Standardem pro severoamerické modely bude start-stop systém ISG.
Zatímco v Americe si budou u nové generace Ria užívat výkonnou šestnáctistovku, tak v Evropě bude představovat vrchol zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru s výkonem 80 kW (109 k) a točivým momentem 137 Nm. Na druhou stranu si zájemci o evropskou verzi mohou vybírat při uvedení na trh ze čtyř motorů. Z nich jsou dva vznětové.
Kia Rio 2011 - Předběžná technická data (srpen 2011) | ||||
Motor | 1,2 | 1,4 | 1,1 CRDi | 1,4 CRDi |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1248 | 1396 | 1120 | 1369 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 63/6000 | 80/6000 | 55/4000 | 66/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 121/4000 | 137/4200 | 170/1500-3750 | 220/1750-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 183 | 160 | 172 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,1 | 11,5 | 16,1 | 14,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 5,1 | 3,2 | 3,8 |
V případě končící generace Ria není mezi nabídkou pohonných jednotek pro evropský a severoamerických trh příliš velký rozdíl. Na obou trzích je doposud k dispozici benzinový motor 1,6 CVVT s výkonem 82 kW (111 k). Pouze pro byl určen zážehový 1,4 (71 kW) a vznětový 1,5 CRDi (81 kW).