Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio: Americká verze dostane motor 1,6 GDI

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Hlavní rozdíl mezi severoamerickou a evropskou verzí nové generace Kia Rio je pod kapotou. Zákazníci v USA se mohou těšit na čtyřválec 1,6 GDI.

Stejně jako v Evropě i v USA se zákazníci nového Ria dočkají na podzim letošního roku. Do showroomů severoamerických prodejců značky Kia samozřejmě vstoupí v provedení pro modelový rok 2012 a k dispozici bude ve třech stupních výbavy LX, EX a SX.

Zatímco nabídka výbav obsahuje tři stupně, tak paletu pohonných jednotek pro severoamerický trh tvoří pouze atmosférický zážehový čtyřválec 1,6 GDI. Ten nabídne pod kapotou Ria výkon 101 kW (138 k) a točivý moment 167 Nm.

Základní provedení LX bude vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco verze EX a SX nabídnou šestistupňovou automatickou převodovku. Rio v prvních dvou stupních výbavy bude stát na 15palcových kolech s pneumatikami 185/65 R15 a vrcholná verze bude vybavena 17palcovými koly s pneumatikami 205/45 R17.

Pro čtyřdveřový sedan uvádí Kia spotřebu paliva ve městě 7,8 litru na 100 km a na dálnici 5,9 litru benzinu na 100 km. Pětidveřový hatchback ve městě spotřebuje 8,1 litru na 100 km a na dálnici 6,0 litru na 100 km. Standardem pro severoamerické modely bude start-stop systém ISG.

Zatímco v Americe si budou u nové generace Ria užívat výkonnou šestnáctistovku, tak v Evropě bude představovat vrchol zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru s výkonem 80 kW (109 k) a točivým momentem 137 Nm. Na druhou stranu si zájemci o evropskou verzi mohou vybírat při uvedení na trh ze čtyř motorů. Z nich jsou dva vznětové.

Kia Rio 2011 - Předběžná technická data (srpen 2011)
Motor1,21,41,1 CRDi1,4 CRDi
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1248139611201369
Válce/ventily4/44/43/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/600080/600055/400066/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]121/4000137/4200170/1500-3750220/1750-2750
Max. rychlost [km/h]168183160172
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,111,516,114,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,85,13,23,8

V případě končící generace Ria není mezi nabídkou pohonných jednotek pro evropský a severoamerických trh příliš velký rozdíl. Na obou trzích je doposud k dispozici benzinový motor 1,6 CVVT s výkonem 82 kW (111 k). Pouze pro byl určen zážehový 1,4 (71 kW) a vznětový 1,5 CRDi (81 kW).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
22. 8. 2011 12:23
odplata
pytate sa preco Hyundai / Kia dava v USA a doma vyrazne zaujimavejsie motory? Pretoze europania si tie lepsie motory nevazia. Naco sa bude vyrobca obtazovat vyrabat auta s motormi, ktore oficialne nik nechce kupovat. Bolo to tak u Accentu 1,6 CVVT, Getzu 1,6 CVVT. Motory ktore trhali konkurenciu na cucky. Kupovalo to ale malo ludi a tak sa velmi rychlo stratili z ponuky. Kazdy si tu povzychne, ach chceme GDI ale kto z vas si to kupi?
Avatar - Katikakus
21. 8. 2011 16:01
Re: Vygumovaní bruselskí "ekológovia" ...
Prevladne - oni maji ted dost poblemu s vyrobou - nestihaji vyrabet tyto motory v dostatecnem mnozstvi, takze az se situace uklidni a otevrou dve nove motorarny, ktere jsou ve vystavbe, tak dorazi i sem.
21. 8. 2011 10:34
Sedan
Ze sa bude robit aj stvordverova verzia, som nejak prehliadol. 8-s Pozeram, ze to ma dost podobne zakladne linie ako Aveo sedan, no v porovnani s nim vyzera este o dost lepsie. Najkrajsi maly sedan :yes:
21. 8. 2011 07:06
Vygumovaní bruselskí "ekológovia" ...
V EÚ je naozaj trápna snaha o "ekológiu" ...

Automobilky sú tlačené do "ekologických" aút za každú cenu a to i za cenu zdravého rozumu ...

Preto je celkom logická ich snaha predávať "ekologické" modely, ktoré sú v praxi úsporné tak akurát na skúšobných okruhoch ...

Pri reálnej prevádzke s plne naloženým kufrom sa taká "ekologická" Fabia HTP mení na diaľnici na žrúta paliva a chrliča "bordelu", lebo jej motor pracuje v úplne inom režime, ako sú "ekologické" predstavy bruselských úradníkov .... a "neekologické" vozidlo si drží svoje "neekologické" hodnoty, ktoré sú nižšie ako má "rozzúrená" HTP, lebo motor si pradie v optimálnom režime ...

Nová Rio 1,6 GDI bude určite dobré žihadlo a už ostáva len dúfať, že prevládne viac zdravého rozumu ako "ekologického" šialenstva ....