Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio vs Fabia vs Polo: Co koupit?

Diskuze (404)
Kia míří mezi nejprodávanější auta segmentu B. Je stále levnější, nebo srovnala ceny s konkurencí.

České zastoupení Kia by rádo vidělo novou generaci modelu Rio mezi pěti nejprodávanějšími malými vozy na českém trhu. To znamená umístění za Fabií, někde mezi trojici Hyundai i20, VW Polo a Peugeot 207 (Renault Thalia a Ford Fusion za přímé konkurenty považovat nemůžeme).

Rozhodli jsme se proto porovnat ceník nového Ria s akčními nabídkami Škody a Volkswagenu.

Kia sází zejména na provedení Edition 1, které v kombinaci se základním motorem 1,2 DCVVT (63 kW) stojí 239.980,- Kč. Fabia i Polo nabízí stejnou cenu, v případě Škody s tříválcem 1,2 HTP (51 kW), VW má v základu čtyřválec 1,4 16V (63 kW). U Fabie se za čtrnáctistovku připlácí 10 tisíc korun.

Ve výbavě Kie nechybí šest airbagů, ESP, klimatizace, elektrická okna i zrcátka, centrální zamykání, palubní počítač ani rádio.


Škoda ztrácí absencí elektrické výbavy, ESP a okenních airbagů. Za to vše je potřeba draze připlácet, což žene ceníkovou cenu do třísettisícových výšin a ubírá koupi takto vybaveného auta smysl. Místo toho se Fabia snaží zalíbit standardní instalací litých kol.

Z ceny Fabie se ovšem v rámci akce Odměňte se novou ještě odečítá 40 tisíc korun. Tato sleva platí pro všechny, kdo mají doma nebo v rodině Škodu starší 10 let.

U Volkswagenu je potřeba připlatit 15 tisíc korun – za tuto částku přibude dnes žádaná klimatizace a třídveřové auto se přemění v pětidveřové. Standardem je ESP, za elektrická zrcátka a centrální zamykání se v součtu připlácí umírněných 4 tisíce Kč, elektrická okna jsou v základu. Ze světa absurdních příplatků je téměř 25 tisíc korun za okenní airbagy.

Kia Rio vs konkurence - se základním motorem a klimatizací
ModelKia RioŠkoda FabiaŠkoda FabiaVW Polo
Motor1,25 DCVVT (63 kW)1,2 12V (51 kW)1,4 16V (63 kW)1,4 16V (63 kW)
VýbavaEdition 1Classic MagicClassic MagicTrendline
Základní cena [Kč]239.980,-239.900,-249.900,-239.900,-
Airbagy čelní, bočníSSSS
Airbagy okenníS7.200,-7.200,-24.700,-
AlarmS9.100,-9.100,-4.800,-
Centrální zamykání s DOSpaketpaketpaket
El. ovládaná zrcátkaSpaketpaketpaket
El. stahování předních okenSpaketpaketS
KlimatizaceSSS15.600,-
Kola z lehkých slitin8.000,-SS14.400,-
Metalický lak11.000,-10.000,-10.000,-10.600,-
Palubní počítačS--S
Rádio s CD/MP3SSSS
Rádio/ovládání na volantuS--6.600,-
Stabilizační systémS16.800,-16.800,-S
Volant nastavitelný ve dvou osáchSSSS
Vyhřívání zpětných zrcátek-paketpaketpaket
Paket okna+zamykání+zrcátkaS15.200,-15.200,-4.000,-
Rozměr pneu185/65 R15185/60 R14185/60 R14175/70 R14

Do druhého srovnání stavíme volbu náročných zákazníků – Kiu Rio s motorem 1,4 CVVT (80 kW) a ve vyšší výbavě Edition Pro za 289.980,- Kč. Nechybí elektrické stahování zadních oken, přední mlhovky nebo kůží potažený volant. Za litá kola se musí i nadále připlácet, rozmazlovat se automatickou klimatizací vyjde na 20 tisíc, vyhřívání předních sedadel vyjde na 15 tisíc korun.

Škoda Fabia 1,2 TSI ve výbavě Ambiente Magic stojí o 10 tisíc korun méně. Zájemce o standardní výbavu musí oželet elektrická zadní okna, kožený volant a ovládání rádia na volantu. Vše se dá ale přiobjednat za příplatek. Plná bezpečnostní výbava (šest airbagů a ESP) přináší opět výrazné navýšení ceníkové ceny.

VW Polo žádá i ve výbavě Comfortline přípaltek 15 tisíc korun za klimatizaci a druhý pár dveří. Naší volbou je motorizace 1,2 TSI o výkonu 77 kW, která v základu vyjde na 300 tisíc korun. Výbava je mírně bohatší než u Fabie – opět nechybí ESP, dále elektrická zadní okna u pětidveřové verze a Polo boduje vyhřívanými předními sedadly.

Kia Rio vs konkurence - vybavené verze
ModelKia RioŠkoda FabiaVW Polo
Motor1,4 CVVT (80 kW)1,2 TSI (63 kW)1,2 TSI (77 kW)
VýbavaEdition 1 ProAmbiente MagicComfortline
Základní cena [Kč]289.980,-279.900,-300.400,-
Airbagy čelní, bočníSSS
Airbagy okenníS7.200,-24.700,-
AlarmS5.100,-4.800,-
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná zrcátkaSSS
El. stahování předních okenSSS
El. stahování zadních okenS5.100,-S
Klimatizace manuálníSS15.600,-
Klimatizace automatická20.000,-12.100,-11.000,-
Kola z lehkých slitin8.000,-S8.300,-
Kůží potažený volantS6.700,-5.000,-
Lakovaná zrcátka a klikySSS
Metalický lak11.000,-10.000,-10.600,-
Navigace+Bluetooth30.000,-24.100,-25.500,-
Palubní počítačSSS
Přední mlhovkySS5.200,-
Rádio s CD/MP3SSS
Rádio/ovládání na volantuS1.200,-1.600,-
Stabilizační systémS16.800,-S
Volant nastavitelný ve dvou osáchSSS
Vyhřívání předních sedadel15.000,-5.100,-S
Vyhřívání zpětných zrcátekSSS
Rozměr pneu185/65 R15195/55 R15185/60 R15




Diskuze (404)
23. 9. 2011 15:36
Re: Na to se nedá koukat...
Mě na stromu vyhovuje to, že snadno najdu příspěvky. Teď, kdybych si chtěl najít něco staršího, tu vyrostu.
23. 9. 2011 13:30
Re: Polo - najlepší dizajn u malých áut
Mě víc láká A7 a ta už na trhu ten rok bude. Motor je jedna z nejkomplexnějších částí auta. Nějaké skřípání v interiéru zamrzí, ale být věčně v servisu s motorem naštve mnohem víc. Ano, takový špatně vyřešený odtok vody by mohl člověku zkazit den, ale takový kiks snad udělat ani nemohou. Stejně bych nejspíš použil roční VarioCredit, nebo v řeči BMW Ziel-Finanzierung. Musel bych se podívat, jestli nezměnili podmínky, ale byla to dobrá ochrana pro případ, že dostaneš neskutečný zmetek.
Avatar - white label
23. 9. 2011 11:30
Re: Na to se nedá koukat...
Třeba já používám stejně výhradně chronologické zobrazení, v kombinaci s tlačítkem původního příspěvku (šipka vlevo), mi to přijde mnohem lepší řešení, než strom s jeho nevýraznými a mnohdy nejasnými "větvemi" (spojovací linky)...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 9. 2011 11:25
Re: Na to se nedá koukat...
Nebo ne??? 8-s

Edit: Ale jo!!! :yes:
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 9. 2011 11:24
Re: Na to se nedá koukat...
...a máte po ptákách!