Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sorento poodhaluje nový interiér, navíc známe i nabídku motorů

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Zatímco automobilka zveřejnila první oficiální ukázky interiéru, po internetu již koluje i seznam motorizací.

S blížící se premiérou nové generace SUV Kia Sorento, která je naplánována na začátek ženevského autosalonu, začínají na povrch vyplouvat stále zajímavější detaily. Sama automobilka se snaží zvyšovat napětí například postupným uvolňováním ukázek exteriéru, který už jsme ale viděli na několika špionážních fotografiích.

Kromě toho však Kia přihodila i první ukázky interiéru, které odhalují zcela nový designový přístup. Dominantním prvkem palubní desky se stává dvojice displejů, která je opticky spojena jedním rámečkem. První displej, v roli virtuálního přístrojového štítu, je však lehce utopen v kapličce přístrojů, zatímco navazující displej infotainmentu naopak z přístrojové desky lehce vystupuje.

Za pozornost však stojí i upravené výdechy ventilace, tentokrát s vertikálním designem, které již neobklopují displej infotainmentu, ale panel ovládání ventilace. Ze středového tunelu nám pak zmizel klasický volič automatické převodovky, který byl nahrazen otočným voličem.

Kromě toho si můžeme všimnout i výrazného vykrojení palubní desky nad středovým tunelem, ovladačů vyhřívaných/ventilovaných sedaček, tlačítka parkovací brzdy, spínače vyhřívání volantu, atd. Menší otočné tlačítko za voličem převodovky by pak mohlo plnit roli voliče jízdních režimů. V podstatě se tedy jedná o totéž, co ukázala již první špionážní fotografie.

Podstatně zajímavější informace tak přináší až seznam motorizací, jež by se měly pod kapotou Sorenta objevit. Seznam ovšem nezveřejnila sama automobilka – jedná se o uniklou tabulku, která se během uplynulých hodin objevila na diskusním fóru Sorento Club MQ4 (MQ4 jest označení projektu nové generace Sorenta) a webu Korean Car Blog.

Pod kapotu nového Sorenta by se mělo nastěhovat rovnou šest pohonných jednotek, které budou posílat výkon na dvě i všechna čtyři kola prostřednictvím manuální, automatické nebo dvouspojkové převodovky. Na seznamu přitom nechybí benzínové, naftové ani hybridní motorizace.

Video se připravuje ...

Tabulka však bohužel neupřesňuje informace o cílovém trhu, pro který jsou motorizace určeny. S největší pravděpodobností však půjde o kompletní přehled, který zahrnuje modely s pravostranným i levostranným řízením. Navíc si neumíme příliš dobře představit, kde jinde krom USA by mohli mít zákazníci zájem o 2.5 litrový atmosférický benzínový čtyřválec.

V Evropě bychom se však měli dočkat 2.2 litrového dieselu z nové řady motorů „R“, který bude dostupný v kombinaci s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních i všech kol. Benzínové jednotky by pak měl zastupovat 1.6 litrový přeplňovaný hybrid, dostupný s šestistupňovým automatem, který rovněž nabídne pohon předních i všech kol.

Zatím nám ovšem chybí jakékoliv informace o plug-in hybridní motorizaci, o které se v minulosti zmiňovala i samotná automobilka. Podle některých informací by však automobilka mohla sáhnout například po technice z modelu Niro PHEV, nicméně tentokrát s vyšším výkonem. Nelze však ani vyloučit variantu, že bude plug-in hybridní Sorento představenou později a se zcela jinou pohonnou jednotkou.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
12. 2. 2020 08:20
Re: To je zase bída
známe ale neřekneme !!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D
Avatar - wakantanka
11. 2. 2020 22:00
Re: To je zase bída
No čo chceš ... bulvárny titulok, aby boli kliky. Vedia aké motory tam budú dávať, ale netušia ktoré sa dostanú do európskej verzie. Osobne to vidím na 2,2 Crdi a možno nejaký benzín hybrid.
11. 2. 2020 19:24
Re: To je zase bída
Minule už to tu někdo dával https://thekoreancarblog.com/…ring-photoshoot/ tam to máš. Jinak taky nechápu co je to za zmatecnej polo článek :no:
Avatar - _Karel_
11. 2. 2020 19:10
To je zase bída
"prostřednictvím manuální, automatické nebo dvouspojkové převodovky" - dvouspojky najednou nejsou automaty? Když už musíte psát "nebo", bylo by asi přesnější "HDM nebo dvouspojkové".

"NAVÍC ZNÁME I NABÍDKU MOTORŮ" - a proč se tedy o ni dopidele nepodělíte, když ji znáte? Fostek má pravdu. :no: