Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept Jeep Grand Wagoneer je téměř hotovým konkurentem Range Roveru

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Automobilky Jeep dnes konečně představila dlouho očekávaný model Grand Wagoneer. Prozatím jde pouze o koncept, produkční vůz by ale neměl vypadat o moc jinak.

Modely z rodiny Wagoneer představovaly dlouhou dobu naprostý vrchol nabídky automobilky Jeep. Ostatně jejich vyšší postavení bylo vidět již na první pohled, což dodnes připomíná i zcela původní Wagoneer, jehož podoba je nezaměnitelná.

Modely Wagoneer, včetně vrcholného Grand Wagoneeru, ale z nabídky automobilky vypadly již před několika desetiletími a teprve relativně nedávno se začalo mluvit o jejich návratu. Často byly zmiňovány pojmy jako luxus a prostor, nikdo ale s jistotou nevěděl, co můžeme očekávat. Tedy až doteď.

Impozantní exteriér

Automobilka totiž odhalila technický koncept modelu Grand Wagoneer, který na první pohled vypadá jako téměř hotový vůz. Do budoucna se tak čekají především technické změny, zatímco v oblasti designu by se mohlo jednat již jen o velmi drobné korekce tvarů a detailů.

Oproti konceptu by tak produkční model mohl dostat například výrazně větší zpětná zrcátka, pravděpodobně menší litá kola a zřejmě i umírněnější design světelných prvků. Nicméně nepředbíhejme a pojďme se nejprve podívat na samotný koncept.

Dominantou přídě je tradiční maska chladiče se sedmi otvory, což je charakteristický znak všech modelů Jeep. Jenže Wagoneer posunul tuhle klasiku na novou úroveň. Maska je nižší, širší, propojuje oba světlomety a v její horní části najdeme světelnou lištu s podsvíceným nápisem Wagoneer.

V nejnižší části nárazníku si můžeme všimnout dvou tažných ok, která však u Wagoneeru budou spíše na parádu. Koncept totiž zcela evidentně míří mezi smetánku v segmentu SUV, což ostatně naznačuje i nespočet doplňků v dekoru chromu broušeného hliníku. Jinde oplastované nástavce prahů a dolní části nárazníků navíc nahradilo tmavé lakování, které se dostalo i na střechu.

Při bočním pohledu vynikají obrovské rozměry konceptu, což jen potvrzují čtyřiadvacetipalcová kola v podbězích a bohaté prosklení. Ve spodní části předních dveří si navíc můžeme všimnout nápisu Grand Wagoneer, za kterým je umístěna malá americká vlajka.

Záď vozu je opět celkem jednoduchá a jejím dominantním prvkem jsou opět svítilny, které jsou společně s prostorem pro registrační značku umístěny v rámečku lemovaném chromovaným dekorem. Opět přitom nechybí náznak světelné linky táhnoucí se napříč celou zádí. V dolní části zadního nárazníku pak můžeme vidět náznak difuzoru.

Video se připravuje ...

Luxusní a moderní interiér

Pohled do kabiny slibuje opravdu enormní důraz na prostornost, komfort, moderní vybavení a celkově luxusní dojem. Pokud chtěl Jeep pojetím exteriéru konkurovat prémiovým matadorům jako je třeba Range Rover, pak uvnitř cílí rovnou na Mercedes-Benz třídy S a jemu podobné inovátory.

To je ostatně patrné už jen z počtu obrazovek. Pro řidiče je připraven digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce, uprostřed palubní desky je centrální infotainment s 12,1 palcovou dotykovou obrazovkou a kousek pod ním najdeme dotykový panel pro nastavení ventilace a sedadel. Jenže tím to nekončí.

Před spolujezdcem je umístěna 10,25 palcová obrazovka, na kterou řidič díky použití speciálního filtru nevidí. Vlastní 10,1 palcová obrazovky mají navíc k dispozici i oba cestující na zadních sedadlech, kteří navíc mohou ovládat další funkce vozu prostřednictvím menší dotykové obrazovky mezi svými „kapitánskými“ sedadly.

Celý infotainment by měl běžet na operačním systému Uconnect 5, postaveném na Androidu, který by měl být až pětkrát rychlejší než jeho předchůdci. Bohaté technologické výbavě ovšem sekunduje i prémiové estetické pojetí interiéru.

Designéři pracovali s materiály jako je onyxové sklo, surový hliník, 3D dřevěné dekory, atd. Celá stropnice je vyrobena z materiálu Dinamica, prémiové koberce jsou vyrobeny z Thrive vláken a na sedadlech, konzole, dveřích i palubní desce najdeme udržitelně vyrobené a prémiové zpracované PUR čalounění.

Z dalších zajímavostí můžeme zmínit až sedmimístnou konfiguraci, která se u modelu Wagoneer objevuje poprvé v historii. Nechybí audio-systém McIntosh s 23 reproduktory, ambientní podsvícení, panoramatická prosklená střecha, dvouramenný volant a zajímavostí je i nápis EST.1963 na boku palubní desky, který připomíná vznik původního modelu Wagoneer.

Udržitelný silák

Jeep Grand Wagoneer je sice pouze technickým konceptem, přesto už automobilka přidala pár detailů k očekávané technice. Základem vozu by měla být platforma pick-upu RAM 1500, se kterým by měl Wagoneer sdílet i novou plug-in hybridní pohonnou jednotku. Ta by měla nabídnout dostatek točivého momentu, rychlé reakce a dostatek výkonu pro zábavnou jízdu na silnici i v terénu.

Navzdory svému luxusnímu vzhledu a cílení na prémiový segment by totiž Wagoneer měl nabídnout i celkem solidní vlastnosti v mimo zpevněné cesty. Automobilka zmínila tři systémy pohonu všech kol v kombinaci s renomovaným vzduchovým podvozkem Quadra-Lift. Přední nezávislé zavěšení by pak mělo nabídnout i slušní jízdní vlastnosti na silnici.

K dalším přednostem vozu by měla patřit i vysoká tažná kapacita, nabídka výkonných motorizací, vysoká úroveň komfortu na palubě a v neposlední řadě dostatek prostoru pro posádku i zavazadla.

Dosud jsme se bavili pouze o technickém konceptu, produkční modely Wagoneer a Grand Wagoneer by se však měly začít vyrábět již během druhého čtvrtletí příštího roku v závodu FCA Warren v Michiganu. A jak jsme již v úvodu zmínili, koncept by k produkčním modelům neměl mít daleko.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Lonestarstate
4. 9. 2020 23:52
Jeep se zasnil
Nadherna kola a par opravdu povedenych detailu v interieru. Timhle smerem bych Jeep videl jit mnohem radeji nez ty male preznackovane Fiaty z posledni doby. Otazkou zustava, zda se ve tride full-size SUV chytne...