Koncern VW bude sdílet více techniky. Auta se mají lišit hlavně designem
Koncern Volkswagen v přechodu na elektromobilitu vidí příležitost ke zvýšení efektivity. Velkoobjemové značky začnou sdílet více techniky a odliší se od sebe především designem.
Elektromobily s sebou kromě výzev přináší také příležitost ke změně způsobu výroby aut. Nové výrobní procesy a jednodušší skladba techniky totiž mohou výrobcům aut přinést veliké úspory. Toho chce využít koncern Volkswagen, jehož mainstreamové značky začnou sdílet ještě více dílů, zatímco jejich design bude vzájemně více odlišný.
Thomas Schäfer, donedávna šéf Škodovky a nynější šéf automobilky Volkswagen s dohledem nad objemovými značkami koncernu, řekl kolegům z Automotive News Europe, že se skupina Volkswagen více zaměří na odlišení designu jednotlivých automobilek. Po technické stránce pak půjde koncern opačnou cestou, aby snížil komplexnost nabídek pohonů a výbav. Týká se to především značek Volkswagen, Seat a Škoda.
Skupina Volkswagen by se také ráda stala konkurenceschopnější, čehož chce docílit rozšířením nabídky SUV a crossoverů. Už nyní koncern připravuje nový základ pro elektromobily příští generace. Pod názvem projekt Trinity je vyvíjena nová vlajková loď Volkswagenu, která má kombinovat prvky sedanu, hatchbacku a crossoveru. Stát bude na platformě Scalable Systems Platform (SSP).
