Koncern VW chce do roku 2030 omezit nabídku spalovacích aut v Evropě o 60 %
Skupina už se nebude tolik zaměřovat na růst, objem výroby a tržní podíl, místo toho se zaměří na kvalitu a marže prémiovějších modelů.
Arno Antlitz, finanční šéf celé skupiny Volkswagen (nikoliv jen samotné značky VW), v rozhovoru pro Financial Times naznačil, že nás v nadcházejících letech čeká výrazná změna směřování skupiny. Podobně jako další hráči na trhu se totiž zaměří spíše na vyšší segmenty, ze kterých očekává větší marže.
„Klíčovým cílem není růst. Zaměřujeme se víc na kvalitu a marže, než na objem a podíl na trhu,“ uvedl Antlitz pro Financial Times. Změna přitom čeká zejména evropské trhy, na kterých má koncern v rámci svých značek v nabídce více než 100 modelů.
Právě mezi modely osazenými zážehovými a vznětovými motory pak koncern plánuje udělat během následujících osmi let čistku, která by měla omezit nabídku aut se spalovacími motory na evropských trzích o 60 procent.
Koncern VW se tak tímto krokem výrazně odkloní od své dlouhodobé strategie, kterou bylo dosahování zisků díky neustále rostoucím prodejům. A to mnohdy za cenu výrazných slev. Tato strategie ale s přechodem k elektromobility nejspíš nebude mít moc velkou šanci na úspěch.
Důvodem by nicméně neměla být jen elektromobilita. V loňském roce, ovlivněném čipovou krizí, jsme totiž mohli sledovat rostoucí poptávku po prémiových vozech, díky čemuž značky jako BMW a Mercedes-Benz mohly zvyšovat ceny a navzdory nižším prodejům se těšily z rekordních příjmů.
U koncernu VW přitom již delší dobu sledujeme důraz na postupné omezování nabídky (například Audi nenabídne novou generaci modelů A1 a Q2) i postupného růstu cen napříč značkami. S dalším rozšiřováním elektromobilů, jejichž výroba je dražší, navíc nezbývá na dostupné modely mnoho prostoru.