Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Končící Dacii Longan MCV možná nahradí až sedmimístné SUV

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 10. 2020 • 14:05
36
24
Zobrazit náhledy (36)
Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan Dacia Logan

Výroba jednoho z nejlevnějších kombíků na trhu skončí už během pár dnů, oficiální nástupce ale zůstává v nedohlednu a tak se množí zajímavé spekulace.

Dacia Logan MCV byla díky svému fantastickému poměru cena/výkon jedním z nejpopulárnějších a současně nejdostupnějších kombíků na trhu, jenže jak jsme psali již začátkem března, její výroba letos končí. Francouzský magazín Ziarul Financiar dokonce upřesnil, že poslední kusy sjedou z výrobních pásů v průběhu tohoto týdne.

Automobilka se zatím k nástupci příliš nevyjadřovala, pouze zmínila, že již nyní pracuje na chytrých vývojových řešeních, které učiní novou generaci zcela odlišnou od končícího modelu. Jenže co si pod touto honosnou frází můžeme ve skutečnosti představit?

Podle francouzského magazínu Ziarul Financiar by se nástupcem populárního kombíku mohly stát rovnou dva modely. Tím prvním by mohla být již potvrzená druhá generace modelu Lodgy, zatímco tím druhým by mohlo být zcela nové - až sedmimístné SUV. Mnohými občas označované jak tzv. „Grand Duster“.

Na první pohled se může zdát tahle teorie bláhová, zvláště u značky jako je Dacia. Jenže bez ohledu na její cílové zákazníky, kteří jsou citliví především na cenu, je potřeba si uvědomit, že napříč celým evropským trhem dochází k přechodu zákazníků od kombíků směrem k SUV a crossoverům. Velké SUV se třemi řadami sedadel by tak nemuselo být zcela mimo realitu.

video

Francois Mariotte, obchodní ředitel Dacie, sice v roce 2017 prohlašoval, že na sedmimístnou Dacii Duster můžeme zapomenout. Auto by tak prý ztratilo kompaktnost a terénní vlastnosti. Jenže Mariotte tou dobou také prohlašoval, že se nedočkáme ani elektrické Dacie. Nedávno představená Dacia Spring je tak jen jedním z mnoha důkazů, jak moc se za tři roky všechno změnilo.

Pokud by se navíc potvrdily spekulace o přechodu Dacia Duster na platformu CMF-B, která zatím v žádném z již uvedených modelů nenabízí pohon všech kol, mohla by Dacia hodit starosti s terénními vlastnostmi za hlavu. Existuje ovšem možnost, že by velké sedmimístní SUV Dacia nemuselo ani nést jméno Duster, přičemž existenci takového vozu ani sám Mariotte v roce 2017 nevyloučil.

Související články

Témata
28. 10. 2020 10:10
Re: Chyba v nadpisu
Možno je nadpis o čínskej verzii ;-)
28. 10. 2020 09:20
Re: Náhrada populárního lidového kombíku...
No comment, každý si o tvé úrovni udělá obrázek sám... ;-\
27. 10. 2020 20:50
Re: Náhrada populárního lidového kombíku...
A iné dôvody? Čo tak obchodná politika Renaultu? Prerozdelenie pôsobnosti značiek, uprednostnenie iných segmentov z dôvodu vyššej marže? Samozrejme že na lowendovom kombíku sa zarobí menej ako na módnom crossoveri, takže nízky odbyt za koncom kombíka zrejme nebude.
Avatar - Blue Sun
27. 10. 2020 13:09
Re: Náhrada populárního lidového kombíku...
Zrovna u Loganu a MCV to je jediný přijatelný důvod. Emise nebo konstrukční náročnost s tím sotva mají něco společného, když to auto má stejné motory a konstrukci jako sedan. Tolik k mé krátkozrakosti.
A jelikož se Dacia prodává v celé Evropě, nějaká orientace "jen na východ" je zjevně málo na to, aby se obhájilo MCV, populární v pár ekonomicky nevýznamných státech.
Avatar - Blue Sun
27. 10. 2020 13:07
Re: Náhrada populárního lidového kombíku...
Tak to se od sebe vůbec nelišíme, co?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud