Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec burácejících motorů? Umělý zvuk sporťáků je nevyhnutelný, říká BMW

Stanislav Kolman
Diskuze (52)

Vyhrožovala tím už divize Mercedes-AMG, teď se připojila mnichovská konkurence. Burácející motory začnou postupně nahrazovat jen umělé akustické napodobeniny.

Uměle vytvořený zvuk se objevil v mnoha vozech už před lety a modely BMW nejsou výjimkou. Pokud vám to přijde postavené na hlavu, raději nečtěte další řádky. Zdá se totiž, že reproduktory budou nahrazovat opojný řev motoru čím dál častěji, vyžaduje to totiž zpřísňující se legislativa emisí hluku. Příkladem budiž nové BMW X5 M a X6 M.

Axel Theiling, který je u mnichovských zodpovědný za pohonné jednotky, mimo jiné říká, že akustický projev je nedílnou charakteristikou emkových modelů. Zároveň však přiznává, že nové bavoráky budou v budoucnu vydávat jiné zvuky, než na které jsme byli zvyklí například u poslední generace M5 Competition.

Ve zbrusu nových sportovních SUV najdeme systém Active Sound, jenž je odpovědí na zpřísňující se legislativu ohledně emisí hluku. Theiling říká, že nová pravidla pro Evropu brání výrobcům aut tvořit hlasité sportovní vozy s výrazným burácením pohonných jednotek. Tvůrci se to alespoň z části snaží kompenzovat umělým zvukem v interiéru, jenž má imitovat akustiku sporťáku, kterou jsme znali dříve.

Automobilky si musí dávat pozor nejen na hluk motorů a výfukových systémů, ale co nevidět také na hlučnost pneumatik. Všechny tyto aspekty budou příslušné úřady co nevidět kontrolovat a případné porušení stanovených decibelů tvrdě trestat.

BMW tak vlastně nastínilo situaci, se kterou se musí vypořádat všechny automobilky prodávající v Evropě, hlavně pak výrobci sportovních vozů. Něco podobného ostatně před časem potvrdila i divize Mercedes-AMG, která avizovala, že její příští vozy už budou tišší a kultivovanější.

Zpřísnění v EU se přitom dotkne celého světa. Němci by sice mohli vytvořit odlišný výfukový systém pro konkrétní trhy, to by ale znamenalo značné zvýšení konečné ceny. Ve Stuttgartu se s tím poperou tak, že reálný zvuk výfuku pošlou alespoň do interiéru, zatímco zvenčí bude sporťák jen nenápadně ševelit.

Stanislav Kolman
Diskuze (52)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
3. 3. 2020 00:39
Re: M5 C
No to dufam. Lebo sa to dalo pochopit vselijako.
Avatar - spitfirecz
1. 3. 2020 18:15
Re: M5 C
On ten volant má jiná tlačítka, přičemž co mě obecně na volantech BMW štve, tak to je přepínání hlasitosti tlačítkem a né kolečkem a také horší přepínání písniček. To přepínání písniček nový volant řeší, hlasitost jsou furt tlačítka.

Nedávno testovaná M550i už měla nový interiér :

https://img2.auto.cz/…ull/6130220_.jpg
Avatar - white label
1. 3. 2020 18:01
Re: M5 C
Když to srovnám s tím, co je teď na stránkách BMW, tak volant už byl stejný/současný, ale přístrojovka byla ještě ta pěknější s kruhovými budíky s vystouplými rámečky.

https://img2.auto.cz/…ull/5951478_.jpg
Avatar - spitfirecz
1. 3. 2020 17:19
Re: M5 C
Právě na konci roku dostala kompletně nové a větší displeje(jako má nová řada 3), dostala nový volant, laserová světla a další vylepšení - údajně by měl být změněn zvuk uvnitř.
Avatar - white label
1. 3. 2020 17:12
Re: M5 C
Nevím od kterého měsíce tam dávají nějaké nové systémy, ale modelový rok se překlápí už zhruba v polovině roku předchozího, takže pokud tam něco jiného dali až v 11.-12. měsíci, nemusí se to shodovat se začátkem modelového roku. S tou M5 C jsem jel loni někdy začátkem prosince (na zimních pneu), takže pokud skutečně je nějaký nový systém z období o kterém píšeš, tak ho spíš ještě mít nemusela.
Mach. taky píše: "... i nová M5C MY 2020 zvuk v kabině generuje prostřednictvím Active Sound Design."
Auta si samozřejmě dál vybírej jak chceš, jen jsem si dovolil podivit se nad tím, že nechceš otravovat prodejce a spoléháš se na info z netu. Jistě, v cenové relaci M5 se špatná auta nedělají, ale přesto rozdíly mezi nimi jsou velké dostatečně, a to rozhodně ne pouze na úrovni líbí/nelíbí. Proto připravit se o mimořádnou možnost výběru hlavně proto, abych neotravoval prodejce, mi přijde (mírně řečeno) škoda.
Vybrat si v kategorii M5 auto bez osobní zkušenosti (svezení) si osobně neumím vůbec představit.
Verze Competition nejsou pouhou položkou výbavy, je to komplexnější tovární tuning, který může víceméně změnit (do jisté míry) charakter vozu, resp. udělat jej více sportovním.
Např. M2 vs M2 C. A platí to i v mainstreamu, třeba Golf GTI vs GTI Clubsport.