Konec jednoho Ferrari 599 GTO na dálnici D11
Na dálnici D11 havarovalo v pondělí večer Ferrari 599 GTO. Řidič červeného supersportu nezvládl na mokré vozovce řízení, dostal smyk a převrátil vůz na střechu. Za nehodu pravděpodobně může vysoká rychlost.
Podle policie 69letý řidič pravděpodobně nepřizpůsobil rychlost jízdy svým schopnostem, stavu a povaze vozovky. Automobil na mokré silnici dostal smyk, stal se neovladatelným a sjel zadní částí do travnatého příkopu u pravého okraje dálnice. Během té doby se převrátilo na střechu a zůstalo ležet v příkopu.
Nehoda se stala na 53. kilometru dálnice D11 ve směru na Hradec Králové, nedaleko Choťovic na Kolínsku.
Škoda na převráceném Ferrari 599 GTO je odhadnuta na 4,5 milionu. Řidič vyvázl z nehody bez zranění, podle policie nebyl pod vlivem alkoholu. Policisté na autě nezjistili technickou závadu.
Tragičtěji dopadla nehoda Ferrari v listopadu 2009 nedaleko Prusinovic na Kroměřížsku, během které jeden člověk zahynul a druhý se těžce zranil. Automobil tehdy dostal smyk, vjel mimo silnici a začal hořet.
Ferrari 599 GTO svým označením, znamenajícím Gran Turismo Omologata, navazuje na legendární 250 GTO z první poloviny šedesátých let, nebo na 288 GTO z osmé dekády minulého století. Automobil konstrukčně vychází z dva roky starého modelu 599XX, určeného výhradně na závodní okruhy.
V motorovém prostoru tohoto maranellského supersportu pracuje vidlicový dvanáctiválec s úhlem rozevření válců 65° který má díky vrtání 92 mm a zdvihu 75,2 mm objem 5999 cm3. Z něj dává při kompresním poměru 11,2:1 nejvyšší výkon 493 kW (670 k) při 8250 min-1, točivý moment pak vrcholí 620 Nm v 6500 min-1.
Ferrari 599 GTO bylo vyrobeno v 599 exemplářích. V Česku je registrováno zhruba deset z nich.