Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec jednoho Ferrari 599 GTO na dálnici D11

David Bureš
Diskuze (65)
Škoda na havarovaném Ferrari 599 GTO je odhadnuta na 4,5 milionu Kč.

Na dálnici D11 havarovalo v pondělí večer Ferrari 599 GTO. Řidič červeného supersportu nezvládl na mokré vozovce řízení, dostal smyk a převrátil vůz na střechu. Za nehodu pravděpodobně může vysoká rychlost.

Podle policie 69letý řidič pravděpodobně nepřizpůsobil rychlost jízdy svým schopnostem, stavu a povaze vozovky. Automobil na mokré silnici dostal smyk, stal se neovladatelným a sjel zadní částí do travnatého příkopu u pravého okraje dálnice. Během té doby se převrátilo na střechu a zůstalo ležet v příkopu.

Nehoda se stala na 53. kilometru dálnice D11 ve směru na Hradec Králové, nedaleko Choťovic na Kolínsku.

Škoda na převráceném Ferrari 599 GTO je odhadnuta na 4,5 milionu. Řidič vyvázl z nehody bez zranění, podle policie nebyl pod vlivem alkoholu. Policisté na autě nezjistili technickou závadu.

Tragičtěji dopadla nehoda Ferrari v listopadu 2009 nedaleko Prusinovic na Kroměřížsku, během které jeden člověk zahynul a druhý se těžce zranil. Automobil tehdy dostal smyk, vjel mimo silnici a začal hořet.

Ferrari 599 GTO svým označením, znamenajícím Gran Turismo Omologata, navazuje na legendární 250 GTO z první poloviny šedesátých let, nebo na 288 GTO z osmé dekády minulého století. Automobil konstrukčně vychází z dva roky starého modelu 599XX, určeného výhradně na závodní okruhy.

V motorovém prostoru tohoto maranellského supersportu pracuje vidlicový dvanáctiválec s úhlem rozevření válců 65° který má díky vrtání 92 mm a zdvihu 75,2 mm objem 5999 cm3. Z něj dává při kompresním poměru 11,2:1 nejvyšší výkon 493 kW (670 k) při 8250 min-1, točivý moment pak vrcholí 620 Nm v 6500 min-1.

Ferrari 599 GTO bylo vyrobeno v 599 exemplářích. V Česku je registrováno zhruba deset z nich.


David Bureš
Diskuze (65)
25. 8. 2011 07:46
Re: Tak především
nepoužívej slova, která musí zaopatřovat strýček Google. Redundantní - napíšu rovnou že zálohovaný nebo zdvojený ne? Ach jo - to jsou ti, co jsou jednou nohou v zahraničí pořád...... No nic no...... Dnes ráno bylo v bedně, že nějaké Lamborghini v Praze vyjelo zcela zjevně bez hasícího systému..... naštěstí se to obešlo bez flambování posádky - flambováno bylo asi jen ego majitele a následně jeho pojišťovacího makléře.
Teoretický způsob fungování hasících systému reagujících v podstatě v ms na požár na palubě znám - naštěstí jsem to nikdy neviděl v praxi. A už asi neuvidím ;-) . I když tedy při pohledu na některé vraky bojové techniky si nejsem úplně jist, že zabral.......
Hezký den....
24. 8. 2011 18:43
Re: Tak především
Samozřejmě, předinstalované směrové nálože ;-) Ať už na závěsech dveří, nebo v mechanismu držícím okna, na střešním okně, zadním okně, ve střeše samotné. Míst se najde několik. Zkrátka, když stavíš nedobytnou pevnost, měl bys myslet na únikovou cestu.

Nasazení závisí na mnoha faktorech. Velká zvířata necestují bez doprovodu. Záchranáři nejsou většinou daleko. Takže se často volí cesta požární a balistické ochrany, automatického hasícího systému, nezávislého klimatizačního okruhu. Ale pořád to nepokryje například pád do přehrady. Čas nutný na vylovení auta bude pravděpodobně větší než zásoby vzduchu na palubě. To ale zabředáváme do problémů ochrany osob, což je velmi komplexní téma. Pointa je, že se tyhle systémy montují i v nevojenských aplikacích. Já mám takový pocit, že dokonce existuje nějaká norma, která určuje, že obrněné vozy musí mít automatický hasící systém v motorovém prostoru. A snad rovnou redundantní.

U soutěžních vozů jsou tyhle systémy požadovány organizacemi jako FIA. Proto se objevují v nabídce, protože vrcholné verze sportovních vozů jsou často stavěny tak, aby nárokům FIA odpovídaly, pro případ, že by majitel chtěl nastoupit do nějakého závodu. Možná, že se časem rozšíří i do silničních verzí, protože už nejeden sporťák začal spontánně hořet za jízdy.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2011 01:07
Re: skoda vozitka pekneho
Ti policisté "krásně" dokazují, že o zadním pohonu nebo o nějakém "extrémním" výkonu to NEní - je to prostě o ojetých pneu a příliš vysoké rychlosti = vlastně jen a pouze "o řidiči" ;-)
22. 8. 2011 22:18
na volante v pravo dole
nabuduce radsej to tocitko v pravo dole na volante nechat v dolnej polohe.. nechapem preco sa ten clovek dorabal na dazdom zaliatej dialnici.. Bud si to nevsimol alebo je blazon. Ferrari je tak na machrovanie do Monaca v peknom pocasi, pripadne na okruh..spojitost s ceskou dialnicou v dazdi mi moc nejde dohromady..
22. 8. 2011 11:02
Re: ZADNÍ NÁHON TO JE SVIŇA
Podívej, já nezpochybňuji kvality klasické koncepce pohonu, já jen říkám, že pro řidiče amatéra a uživatele auta v běžném provozu tento pohon přináší spíše problémy. Na dnešních silnicích máš málokdy možnost si nějakou silničku "užít" tuplem hůře to jde v těch "pseudo-civilizovaných" germánských zemích a jakékoliv zhoršení podmínek (zejména sníh a led) tento druh pohonu zásadně znevýhodněn. Pochopitelně jsou zastánci i odpůrci, jedno je ale nesporným faktem - sklony k přetáčivým smykům z tohoto druhu pohonu v rukou neumětelů dělají často poměrně nebezpečné nářadí. Pochopitelně souhlasím, že rozštípat se dá cokoliv. K supersportu Ferrari bych rád podotkl, že podle mého soudu tato auta na jsou na silnici celkově spíše nevhodná - strašně to drncá a výhled z nich je mizerný - jo vyblbnou se někde na okruh je fajn, ale do našeho provozu???