Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec klasiky: Taxíky Nissan po Tokiu a New Yorku brázdí i Londýn

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Taxi Nissan NV200 se po japonském Tokiu a americkém New Yorku prohánějí nyní i v britské metropoli.

Typické černé taxíky Austin/Carbodies FX4 Fairway patřily dlouhá léta ke koloritu hlavního města Velké Británie. Poslední verze dostaly přeplňované naftové motory Nissan TD27 objemu 2,7 l. Před patnácti lety je začaly nahrazovat modernější vozy LTI TX1 poháněné stejnými agregáty, které se postupem vyvinuly v dnešní model TX4. A právě produkt této automobilky je další možnou alternativou. Japonský výrobce představil v Londýně svou variantu taxi NV200.

Londýnské Nissany mají typickou černou barvu. Ta je na bocích doplněna bílým polepem s taktéž černým nápisem Taxi. Ten nechybí ani na střeše, kde jeho okolí svítí a upozorňuje tak, zda je vůz obsazen či nikoliv. Vůz je vybaven chromovanými nášlapy, zadní posuvné dveře usnadňují přístup do interiéru, kde nenajdeme druhou řadu sedadel. Pasažéři tak mají královský prostor pro nohy. Při výstupu se mohou přidržet masivních žlutých madel, která ale slouží zejména vozíčkářům.

Všichni pak mají snadno dosažitelné ovladače topení a ventilace.

Zadní asymetricky dělená lavice je posuvná, sedadla jsou v černožluté kombinaci. Naproti nim se nachází ještě dvojice sklopných nouzových sedátek, která ovšem alespoň dle tvrzení výrobce, pojmou také dospělé cestující. Celkem se tedy dozadu vejde pět lidí. Výhled směrem vzhůru usnadňuje a zpříjemňuje otevíratelná prosklená střecha s plochou 1,2 m2. Vpředu sedí pouze řidič, který je oddělen skleněnou přepážkou, místo vedle něj slouží k uložení zavazadel.

Nissan NV200 London Taxi je poháněn čtyřválcovým turbodieselem 1,5 dCi s výkonem 66 kW (90 k). Pohonná jednotka splňuje pochopitelně emisní normu Euro 5 a je spřažena s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Ta přenáší točivý moment 240 Nm/1750 min-1 na přední kola. Kombinovanou spotřebou nafty 5,3 l/100 km poráží LTI TX4 s hodnotou 8,0 l/100 km dosti výrazně. Tyto údaje odpovídají vypouštěným emisím CO2 139, respektive 209 g/km. Nissan uvádí i hodnoty emisí oxidů dusíku (NOx - 0,22 g/km) a pevných částic (0,016 g/km). Podvozek disponuje standardním rozvorem 2,72 m, vůz je 4,4 m dlouhý, 1,89 m široký a 1,86 m vysoký. Má poloměr otáčení 7,6 m, což je dáno místním předpisem.

V ulicích Londýna se objeví i čistě elektrický e-NV200, ale jeho testy proběhnou až příští rok. Mimochodem, taxíky zde odvezou denně 300 tisíc (!) cestujících. Nissan NV200 se představil v osobních i užitkových verzích na konci roku 2009. Za zhruba dva a půl roku si jej koupilo na 100 tisíc klientů ve čtyřicítce zemí po celém světě.

Londýnské taxi má být levnější než LTI TX4 a britští provozovatelé si jej budou moci pořídit ještě letos u specializovaných dealerů. Zatím však nejsou dokončeny všechny homologační zkoušky včetně těch bariérových.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
7. 8. 2012 22:48
Re: New York
Ty časy se asi ztratily v překladu.
7. 8. 2012 17:04
Re: New York
No hele přečti si ještě jednou nadpis "Konec klasiky: Taxíky Nissan po Tokiu a New Yorku brázdí i Londýn" - nevidím budoucí čas, ale přítomný ;-) Tak na to jen reaguji >:D
7. 8. 2012 14:18
bože
Kam ten svět spěje, jako já si nedovedu představit že bych přijel do NY a měl tam jet Nissanem, sakra když už jedu do Ameriky tak se chci vozit pořádným americkým autem a nejlíp nějakou klasikou. Škoda Victorek, to byli prostě parádní stroje...

Sice vůbec nerozumím ekonomice jako takový, ale jak USA kde je ekonomika víte kde pomůže to že dají zakázku Nissanu a né domácí automobilce a pochybuju že nikdo nenabídnul něco kvalitního... Je to smutné a teď ještě to čeká anglii.
Avatar - boost.
7. 8. 2012 12:30
Re: interiér je k blití
Aspoň mohli ty plechy něčím zakrýt, takhle to fakt vypadá jako když se sedí v plechový boudě. To ten starší byl lepší [odkaz]
Avatar - Dinar
7. 8. 2012 10:41
Re: New York
ve kterém se nedá pořádně sedět, nejen americkými proporcemi viděno, escape se na taxi hodí asi tak stejně jako octavia I. :no: