Maserati: Quattroporte nahradí dva nové modely s americkou technikou
Maserati nechystá jednoho nástupce Quattroporte, ale rovnou dva. Díky spolupráci koncernu Fiat s Chryslerem mají nová Maserati použít americkou techniku. Prodeje modenského výrobce mají v následujících letech vzrůst až na 50 tisíc aut ročně, čemuž má pomoci i SUV.
Dva nástupci sedanu Quattroporte mají mít opodstatnění v tom, že stávající sedan je příliš velký na to, aby byl vozem na sportovní jízdu, zároveň ale příliš malý na to, aby byl opravdovou limuzínou. Tento problém mají do dvou let vyřešit dva modely – malé a velké Quattroporte - jak tvrdí web Automotive News Europe.
Baby-Quattroporte
Menší sedan se má představit na konci příštího roku. Původně se měl tento automobil stát vlajkovou lodí značky Alfa Romeo, pokud se však bude prodávat jako Maserati, může být nabízen s vyšší cenovkou, navíc má Maserati už vybudovanou globální prodejní síť. Alfa Romeo se má vrátit na americký trh až v roce 2013.
Baby Quattroporte si má udržet klasickou koncepci s motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol. Pod kapotou má pracovat třílitrový vidlicový šestiválec, který vznikne rozsáhlou úpravou motoru 3,6 V6 Pentastar od Chrysleru. Ten bude vybaven variabilním časováním ventilů MultiAir od Fiatu, dvěma turbodmychadly a přímým vstřikováním paliva, díky čemuž se jeho výkon bude pohybovat okolo hodnoty 298 kW (400 k).
Pro evropské trhy bude určena i dieselová varianta s posílenou verzí třílitrového motoru V6 od firmy VM Motori, který pohání například Jeep Grand Cherokee. Cena malého Quattroporte se má pohybovat v rozmezí 55.000 a 70.000 euro (1.330.000,- až 1.693.000,- Kč).
Full-size-Quattroporte
Velké Quattroporte dorazí v polovině roku 2013, vznikne přepracováním stávající generace. Délka tohoto sedanu bude zhruba 5.160 mm, díky čemuž bude asi o 22 cm delší než baby Quattroporte a stane se tak plnohodnotným luxusním sedanem.
V motorovém prostoru se pravděpodobně objeví upravená 4,7 litrová V8, už používaná v modelech GranTurismo S a GranCabrio. Díky přímému vstřikování dosáhne výkonu až 354 kW, spolupracovat bude s osmistupňovým automatem ZF.
Maserati prý uvažuje i nad verzí s pohonem všech kol a systémem start-stop, který sníží spotřebu paliva. Vedle motorů oba sedany použijí i další díly z dílny Chrysleru, a to například klimatizaci, pasivní bezpečnostní systémy a strukturu sedaček. To pomůže snížit cenu a zároveň zabrání tomu, aby byla image Maserati pošramocena viditelnými výrobními díly od americké automobilky.
Oba sedany se budou vyrábět v domovské Modeně, ročně se jich má prodat až 35 tisíc exemplářů.
Maserati SUV – koncept už za měsíc
Na letošním frankfurtském autosalonu má Maserati představit studii SUV, které se do prodeje dostane v roce 2013. Automobil se stejným základem jako Jeep Grand Cherokee bude pravděpodobně vyrábět továrna Jefferson North v Detroitu.
Italské SUV bude zřejmě pohánět 4,7 litrová V8 o výkonu 336 kW (450 k), spolupracující s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Spekuluje si i nad použitím motoru 6,4 HEMI s 347 kW (465 k).
Maserati s výrobou SUV koketovalo už v roce 2003, kdy představilo koncept Kubang.