Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kritika vyslyšena! Složitý multimediální systém změníme, slibuje šéfinženýrka Lexusu

David Bureš David Bureš 13. 3. 2018
23
Multimediální systémy se staly nedílnou součástí automobilového světa. Ten v Lexusu se však moc nepovedl, což v automobilce vědí a chystají zlepšení.

V několika testech vozů Lexus jsme si v poslední době stěžovali na jejich multimediálního systému. Ovládání pomocí touchpadu není moc intuitivní, orientace v systému je matoucí a obecná složitost ovládání znamená, že zadat třeba cílovou destinaci během řízení je takřka nemožné. V Lexusu však už pracují na zlepšení, jak nám při rozhovoru na ženevském autosalonu přiznala šéfinženýrka nového modelu UX Kako-San.

„Ano, systém je dnes poměrně složitý. Je tam už moc aplikací. Musíme na tom zapracovat a vylepšit to,“ přiznává Kako-San s tím, že kritiku automobilka slyší nejen od novinářů, ale také od svých zákazníků, tedy uživatelů, kteří mají čas se se systémem sžít.

„Jednoduše řečeno se jedná o koncept viděných ovladačů. Naší vizí bylo mít naprostou většinu ovladačů v dosahu rukou a vidět na ovládání. Jednalo se tedy o koncept, že se budete na něco dívat, zatímco budete něco ovládat,“ odhaluje myšlenku první žena v celém koncernu Toyota na pozici vedoucího vývoje modelu.

„Jestli je ale displej hodně daleko, můžete si zobrazit hodně informací,“ obhajuje původní koncept Kako-San.

Kromě multimediálního systému jsme si ale v Ženevě povídali hlavně o Lexusu UX, jehož vývoj Kako-San vedla. „Chceme ho nabídnout zákazníkům, kteří stále hledají něco nového, mělo by se stát součástí jejich zajímavého života,“ říká japonská inženýrka.

Tyto klienty by UX měl zaujmout třeba svými jízdními vlastnostmi. „Při vývoji jsme ho srovnávali s BMW X1 nebo Audi Q3, navzdory tomu, že se jedná o crossover, jsme však chtěli, aby jízda s ním byla zábavná, skoro jako s hatchbackem. I proto jsme UX porovnávali třeba i s BMW řady 1,“ doplňuje Kako-San s tím, že vývoj začal v roce 2015.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - praděda7
Dáma
praděda7
| 17. 3. 2018
Sešli se tu vyměklí buzíci....ach jo... ;-\
Avatar - Martin911Turbo
Toyota Touch2
Martin911Turbo
| 14. 3. 2018
Ani se nedivím, i jejich matka Toyota a jejich Toyota Touch 2 je paskvil všech paskvilů s příšerným designem, ovládáním a zubatým displejem
Mediální systém
Niemand
| 14. 3. 2018
Väčšina z tých čo zapisuje vyštudovala dáky management a z PC poznajú len Excel a Outlook. Okrem toho ich na škole naučili ešte pár poučiek a hneď si myslia, že vedia ako funguje reálny svet.
Mediální systém
Niemand
| 14. 3. 2018
Všade je to rovnaké fušerov nájdeš, kvalitných je málo. Ale je fakt, že remeselníkov ubúda. A keďže systém financovania VŠ je u nás zavisli od kvantity a nie kvality tak školy robia nábor a nie výber. Potom je použiteľných pár kusov z ročníka.
Plus aj tradičné programátorské školy sa preorientovávajú, aby boli absolventi schopný napísať aplikáciu pre Android. Ale nájsť takého čo vie oživiť komplexný stroj je stále ťažšie.
Mediální systém
MariAchi
| 13. 3. 2018
No napsals to dost sexisticky, ale je fakt, ze jestli vyvoji ovladani a ergonomie tak sloziteho systemu sefuje zena, tak jiny vysledek se cekat nedal...