Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kromě modelu 911 GT3 RS se máme těšit i na další sportovní Porsche

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 15. 2. 2015 • 22:18
14
Již na ženevském autosalonu má být představeno nejextrémnější Porsche 911, model GT3 RS. Těšit se však v následujících letech můžeme i na mnoho dalších čistě sportovních modelů značky.

Mezi modely GT3 a GT3 RS bude vůbec největší rozdíl v historii, alespoň to slíbil šéf vývoje a výzkumu Porsche, Wolfgang Hatz, v rozhovoru pro britský Autocar. Nejostřejší model řady 911, GT3 RS, by měl mít výkon okolo 500 koní, karoserie pak bude velmi výrazně zaměřena na aerodynamiku, čekejte tedy dosud nevídaný přítlak. Podobně jako Turbo by pak GT3 RS měla dostat velmi široké blatníky.

Očekává se, že Porsche 911 GT3 RS zajede Severní smyčku Nürburgringu v čase pod 7 minut a 20 sekund, přičemž by mohlo pokořit dosavadní rekord vozů 911, který zajel model GT2 RS v roce 2011 s časem 7:18. Stále pak není jisté, jestli bude GT3 RS používat dvouspojkový automat PDK jako běžná GT3, či manuální převodovku, kterou má třeba nejextrémnější Cayman, verze GT4.

Nejvýraznější změnou však je rozhodnutí navrhnout pro model 911 GT3 RS zcela nový motor. Tato jednotka totiž bude základem i pro všechna běžná Porsche 911, kde však bude agregát přeplňovaný.

Co se týče dalších sportovních modelů, pak máme očekávat čtyřválcového Boxstera a Caymana, ne však model 911. Extrémní limitovaná edice 911 GT2 RS pak přijde pravděpodobně až na konci životního cyklu. Mezitím má Porsche pracovat na zcela novém supersportu, který by konkuroval McLarenu 675LT a Ferrari 488 GTB.

Očekává se také vznik zcela nového osmiválcového modelu pro příští generaci Panamery, model 928, což má být v podstatě Panamera Coupé, a Cayenne. Jasné rovněž je, že přijde rovněž nástupce hybridního hypersportu 918 Spyder.

Související články

Témata
Avatar - cerrbion
16. 2. 2015 14:02
Re: Už se těším na konkurenta 488 od Porsche
Ano ta SUV jsou nutné zlo a za pro mě to Porsche taky není. Já dodnes neskousl ani SUV od BMW.
Avatar - Ham.
16. 2. 2015 08:53
Re: Už se těším na konkurenta 488 od Porsche
Ano, Cayenne zachránil Porsche před úpadkem. To nijak nepopírám, jenom popisuji situaci z dnešního pohledu, prostě kdyby Cayenne zmizel z trhu, tak by neplatila Edova teorie o převzetí podílu Q7 a Touaregem, ale o jeho podíl by se podělili všichni hráči na trhu. A i kdyby jeho podíl nějakým zázrakem o kterém sní Eda převzala Q7, tak finančně by to byla pro koncern ztrátová operace vzhledem k čtyřnásobným maržím Porsche vs Audi.
16. 2. 2015 08:11
Re: Už se těším na konkurenta 488 od Porsche
Zajímavá teorie, ale ono to bylo tak, že Cayenne zachránil Porsche ještě v dobách, kdy bylo Porsche na trhu samo za sebe, bez VW. Takže kdyby nebyl Cayenne, prodalo by se víc Touaregů, ale Porsche by to mohl nepomohlo:)
Avatar - Ham.
15. 2. 2015 23:38
Re: Už se těším na konkurenta 488 od Porsche
To je teorie, která by v praxi nefungovala. Kdyby neexistoval Cayenne tak by se sice prodalo trochu více Q7 a Touaregů ale také by se prodalo trochu více X5, X6, Range Roverů a dalších SUV ostatních výrobců. Takže ve výsledku by VW jako skupina prodal méně aut. A navíc, což je ještě důležitější, nikdo nedokáže prodat velké SUV za ceny jako Porsche, tedy ani Audi, ani VW, ani jiní výrobci. Jinými slovy na jednom Cayenne je marže jako na třech Q7 nebo X5. Takže finančně by si koncern pohoršil velmi významně. Dtto platí pro Panameru, sice by se prodalo o pár víc A8, ale také S-klasse. A opět, na jedné Panameře má Porsche zisk několikanásobně větší než Audi na A8, MB na S- klasse nebo BMW na 7er.
Avatar - CHerokee
15. 2. 2015 22:55
Re: Už se těším na konkurenta 488 od Porsche
Tak Cayenne a Panamera jsou docela obludky, ale Macan vypadá celkem k světu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku