Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Které moderní motory jsou vhodné pro přestavbu na LPG? Martina Vaculíka napadají jen dva

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 11. 3. 2021 • 21:10
101
30
Zobrazit náhledy (101)
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Vnitřek je z tvrdých plastů. Všechny spínače i ovladače topení lze však dobře nahmatat a potěší i držák na espresso správně malé velikosti. Vadí, že zásuvka USB není vytažená z navigačního přístroje dolů – takto kabel pro zrcadlení telefonu stále překáží v interiéru. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Ukazatel hladiny LPG je nepřesný a na poslední červenou diodu ujedeme i 100 km. Výrobcem nádrže je fi rma Stako. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Díky krátkým převodům a velkému točivému momentu nemá litrový motor překvapivě vůbec problém s rozjezdy. Na tomto svépomocně vyztuženém vozíku mimo veřejné cesty taháváme i dvě tuny dřeva. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Rozhodně doporučujeme též pryžovou vanu zavazadlového prostoru za 1690 Kč Dacia Duster 1.0 TCe LPG Jediný malý turbomotor s nepřímým vstřikem by měl být velmi spolehlivý, a to včetně plynového pohonu. Rizikovým komponentem jsou vždy plynové vstřikovače, které odcházejí tak po 100 000 km. Dacia však kazetu všech tří dodává za pouhých 6275 Kč. Většina plynových komponentů je od italského výrobce Landi Renzo. Tažné zařízení pevné za 4780 Kč Kabeláž pro tažné zařízení vyjde na 3090 Kč a můžete si za stejné peníze zvolit starší sedmipinové i moderní třináctipinové, které například na nových vozících umí napájet i couvací světla. Není důvod volit starší – za 419 Kč je v příslušenství praktická redukce Od zástěrek (přední + zadní za 2 x 1190 Kč) motoristé obvykle čekají, že sníží špinění boků karoserie i jejich otloukání kamením. Na této fotce vidíte, že opravdu fungují Nejvíc nás nadchly originální gumové koberce Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Tankování LPG snadno zvládne každý, byť podle technického předpisu by to měla dělat obsluha. Dámám doporučujeme rukavice – mrazivý plyn odpařený při vypnutí pistole hodně vysušuje pokožku. Rez v držáku pistole pochází ze šroubů – nechápeme, proč dacia nepoužila nerezové. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Výkon na válcové zkušebně jsme změřili, když měl vůz najeto 1300 km. Předpokládáme, že po pořádném záběhu je nyní ještě vyšší. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Tomáš Hanzl coby jeden z největších českých expertů na pohony LPG ukazuje, že by se pod podlahu dacie vešla i podstatně větší nádrž. Zároveň nám však spočítal, že by bylo nutné škrtnout v technickém průkazu jedno místo – užitečná hmotnost 375 kg přesně stačí na pětičlennou posádku (normovaná hmotnost 75 kg) bez jakékoliv rezervy. I testovaná dvoukolka má pod motorem odolný ocelový kryt. Navíc je z výroby chráněna proti korozi asfaltem, jak to dělávali starší motoristé na škodovkách. Měření na válcové zkušebně Spotřeba LPG Dacie Duster během testu

V novém díle Otázek a odpovědí vám technický specialista Martin Vaculík prozradí, jaký agregát považuje za nejlepší pro přestavbu na LPG.

Taková přestavba vozu na LPG (zkapalněný ropný plyn) je dnes jednou z nejdostupnějších cest k alternativním pohonům v osobních automobilech. Sáhnout po tomto řešení můžete s celou řadou pohonných jednotek, u vybraných agregátů je však potřeba počítat s určitými riziky.

Martin Vaculík se v novém díle Otázek a odpovědí věnuje právě přestavbám na LPG a vysvětluje, které moderní motory jsou podle něj pro tento typ pohonu nejvhodnější. A možná vás překvapí, že mnoho jich není. Z aktuální nabídky napříč automobilkami by v zásadě doporučil dva. Které? To už se dozvíte ve výše přiloženém videu.

Související články

Témata
14. 3. 2021 19:53
Re: Je to az tak zle?
Čo sa týka výrobcu plynu, tak jednoznačne najlepší je PRINS. Keď kupujem auto s plynom, tak musí mať plynové zariadenie od tohto výrobcu.
Ďalšou nutnou podmienkou je domazávač. Ak ho auto nemá, ale je v dobrej kondícii, tak domazávač treba namontovať okamžite po kúpe.
14. 3. 2021 19:50
Ja mám dvojkovú Octaviu na LPG
Ja mám dvojkovú Octaviu pred FL na LPG - motor 1,6 78 kW. A vyzerá to tak, že ju asi tak rýchlo predávať nebudem. V podstate nie sú autá, ktoré by boli na prestavbu vhodné. Okrem Dacii a Fiatov.
Možno ešte nejaké staršie Subaru.
U trojkových Octavii je už LPG problém. Vidieť to aj na mobile.de, kde prakticky nie sú. Pritom dvojkových tam bolo relatívne dosť.
12. 3. 2021 20:45
Hmm
No, koukám, že by si někdo měl oprášit znalosti. Protože povídá o tom jak nejsou vhodné motory bez hydraulických vymezovacu a pak řekne fiat 1.4 fire. Fiat 1.4 fire = Fiat 1.4 8V a tento motor má právě nastavování kde se musí objednat přesný hrníčky respektive podložky mezi, ale OK. Naštěstí fiat dělal verzi Bifuel, která provoz na plyn vydrží bez zaklepani ventilů. Tudíž teď má 170 tis km stále s vulemi 0.35/0.45
12. 3. 2021 13:42
Re: Hyundai i30 1,5 DPI a Renault/Dacia 1,0 TCe
Korejci mívali jedny z nejměkčích sedel, které dovedl ventil zaklepat už po třeba 30 tisících kilometrech. Takže i u jejich nových motorů bych byl ostražitý.
12. 3. 2021 13:38
Re: To jsem řešil před pár lety a nevyřešil
Ano. Jak už jsem řekl, poslení dvě zimy jsem překvapený, jak je cena LPG nízko.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku