Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Laffite X-Road: Výkon 700 koní, pohon zadních kol a extrémní cena

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 1. 2020 • 11:28
23
Zobrazit náhledy (23)
Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road Laffite G-Tec X-Road

Společnost Laffite Supercars se sídlem ve Spojených státech amerických proměnila v realitu projekt Zarooq Sand Racer 500GT a uvádí jej jako vlastní model X-Road.  

Společnost Laffite Supercars založil v roce 2017 v Los Angeles bývalý profesionální závodník Bruno Laffite spolu se svou manželkou, jíž je Laetitia Laffite. Za zmínku zde jistě stojí skutečnost, že strýcem zakladatele nové automobilové značky, je Jacques Laffite, který v letech 1974 až 1986 sedlal monoposty stájí Ligier a Williams, v nichž patřil mezi hvězdy tehdejšího kolotoče závodů F1.

Samotný Bruno Laffite byl profesionálním závodním jezdcem v devadesátých letech dvacátého století. Se svou společností Laffite Supercars tento muž přímo navazuje na Zarooq Motors, v níž se rovněž angažoval a podílel na vývoji konceptu Sand Racer 500GT, jehož kořeny sahají až do roku 2014. Laffite X-Road ostatně není novou konstrukcí, ale představuje dotažení původního projektu do fáze pro malosériové výroby pod novou značkou.

Laffite X-Road míří primárně do terénu, ale i přesto disponuje pouze pohonem zadních kol bez jakékoliv možnosti připojení pohonu předních kol. Standardní pohonnou jednotkou je vidlicový osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru z produkce koncernu General Motors. Společnost Laffite Supercars nabízí možnost naladění výkonu od 346 do 530 kW (470 až 720 k). Převodovka může být pětistupňová manuální nebo šestistupňový automat s možností změny rychlostí pádly pod volantem.

Základem vozu je trubkový prostorový rám, který nese povrchové panely karoserie z kompozitních materiálů. Na vývoji konstrukce nosného rámu z chrom-molybdenové oceli a podvozku pracovala evropská společnost G-Tec, v jejímž čele stojí Philippe Gautheron.

Laffite X-Road s celkovou délkou 4290 mm, šířkou 2140 mm a výškou 1520 mm má pohotovostní hmotnost kolem 1300 kg. S ohledem na jeho určení pro jízdu v terénu a s ní související nastavení podvozku i použité pneumatiky BF Goodrich na 17palcových kolech je maximální rychlost tohoto vozu omezena na 230 km/h.

Společnost Laffite Supercars v současnosti pracuje i na vývoji čistě elektřinou poháněného provedení. Toto provedení má disponovat výkonem 350 kW (475 k), dosahovat maximální rychlosti 220 km/h a díky baterii s kapacitou 60 kWh se má dojezd vozu z hmotností 1630 kg pohybovat kolem 320 km.

Laffite X-Road s vidlicovým osmiválcem má vzniknou v sérii 30 vozů, jejichž výroba má probíhat v Los Angeles. Základní cena je stanovena na 465.000 amerických dolarů (kolem 10,6 milionu Kč) a první vozy mají k zákazníkům zamířit do konce roku 2020. Vedle terénního kupé připravuje společnost Laffite uvedení i čistě silničního supersportu X-24 s designem ve stylu vozů pro vytrvalostní závody.

Zdroj: Laffite Supercars

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku