Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zarooq Sand Racer 500GT: Speciál pro šejky žije, nově má 6,2 V8!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 7. 2017 • 03:33
27
Zobrazit náhledy (27)
Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT Zarooq Sand Racer 500GT
Společnost Zarooq Motors se sídlem ve Spojených arabských emirátech před pár lety představila odvážný koncept terénního supersportu a nyní odhaluje jeho finální podobu i technická data.

Historie Zarooq Motors se začala psát koncem roku 2014, když Mohammed Al Qadi, Iannis Mardell a Bruno Laffite začali plánovat vývoj a výrobu rychlého terénního vozu.

Na podzim roku následujícího byl představen koncept Zarooq Sand Racer, pod jehož designem byl podepsán Anthony Jannarelly, který mimo jiné pracoval i na supersportech W Motors Lykan Hypersport a Fenyr Supersport.

V souvislosti s tímto konceptem bylo uvedeno, že k pohonu sériových vozů poslouží před zadní nápravou uložený vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu přes 368 kW (500 k).

Po téměř dvou letech uvádí Zarooq Motors finální provedení pojmenované Sand Racer 500GT, které zůstalo věrné původnímu designu konceptu, ale dočkalo se zásadní změny v technice.

Základem dvoumístného vozu je trubkový prostorový rám, který nese povrchové panely karoserie z kompozitních materiálů, jejichž výrobu zajišťuje společnost Mansory. Ta stojí rovněž za finálním provedením interiéru, jemuž vládnou uhlíková vlákna a kůže.

Před zadní poháněnou nápravou je nyní usazen vidlicový osmiválec GM LT1 o objemu 6,2 litru, který je naladěn na nejvyšší výkon 386 kW (525 k) a točivý moment 660 N.m. S motorem spolupracuje pětistupňová sekvenční převodovka Weddle.

Zarooq Sand Racer 500GT s pohotovostní hmotností pouhých 1300 kg a maximální rychlostí 220 km/h disponuje odpružením od společnosti Intrax Racing se zdvihy až 450 mm. Dvoumístný terénní sporťák má stavitelnou světlou výšku, což znamená, že při jízdě v terénu využívá maximum zdvihu svých tlumičů, zatímco při jízdě po asfaltu se může snížit.

Společnost Zarooq Motors v současnosti plánuje výrobu série 35 vozů s cenou od 450.000 amerických dolarů (zhruba 10.350.000 Kč).

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku