Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador S Roadster: Supervýkony pod širým nebem!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 8. 9. 2017
16
45
Zobrazit náhledy (16)
Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster Lamborghini Aventador S Roadster
Aventador navazuje u italské značky na řadu supersportovních dvanáctiválcových typů. Jeho předchůdcem je tak slavná Miura, Countach či Diablo. Na frankfurtském autosalonu se příští týden ukáže modernizovaná verze typu Roadster.

V nabídce otevřených verzí svých nejrychlejších modelů s dvanáctiválcovými motory má Lamborghini obrovskou tradici. Už Miura ze 60. let vznikla s odnímatelným střešním dílem a doplňkovým označením Roadster. Sice šlo spíše o karoserii typu targa, avšak to na přitažlivosti tomuto stroji pranic neubíralo.

Nyní je na startu zatím poslední evoluce této dlouhé řady supersportů. S výkonem 740 koní (544 kW) při závodních 8400 otáčkách za minutu zvládne sprint z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy. A pokud to provoz, legislativa a situace dovolí, můžete akcelerovat až do 350 km/h.

„Nový Aventador S Roadster patří mezi technicky nejvyspělejší a nejvýkonnější auta, jaká si lze koupit,“ říká ředitel automobilky Stefano Domenicali. A dodává: „K již známému kupé s touto technikou ale navíc přidává radost z jízdy na čerstvém vzduchu, nemluvě o výbavě a celkovém komfortu.“ Vozy této třídy dnes musejí nabízet také pohodlí. Doby, kdy bylo Ferrari F50 karosovaným monopostem Formule 1, jsou již nenávratně pryč. Dnes musí být schopná takové auto řídit i manželka ruského oligarchy, pokud by jí vůz náhodou půjčil.

Ač roadster vychází z uzavřené verze, došlo na jeho karoserii k četným změnám. Jde o to, aby tato verze měla svůj vlastní charakter. Vzhledem k jízdním výkonům a zejména maximální rychlosti je důležitá hlavně aerodynamická stránka věci. Zajímavostí je elektricky ovládané zadní sklo. Jednak z důvodu toho, aby posádka intenzivněji vnímala dvanáctiválcové srdce za zády a jednak jistě kvůli podpoření dojmu z jízdy v otevřeném autě. K tomu musíte sejmout odnímatelný střešní díl vážící pouhých šest kilogramů. I v takto drahém autě se to však dělá manuálně.

Splní (téměř) všechna přání

Nabídka barevných odstínů laku karoserie obsahuje kompletní paletu. V kabině si pak můžete zvolit barvu z pětice uspořádání. Čalounění je kožené, popřípadě vyrobeno z umělé semiše „Alcantara“. Oboje lze mít v jedné nebo v kombinaci dvou barev. K tomu si lze vybrat stehování čalounění sedadel. Dále je nabízen efekt povrchu z uhlíkových kompozitů použitý na obložení kabiny. Komu by ani tohle nestačilo, má Lamborghini připraveno program individualizace svého vozu (Ad Personam). Vzhledem k ceně auta to asi lze očekávat. V rámci něj může zákazník získat třeba modré „delfíní“ kožené čalounění. To je v ostrém kontrastu s odlišnou bílou barvou „Bianco Polar“, do níž čalouníci zakomponovali stehování ze zmíněné „delfíní“ modré (Blue Delphinus). Ze stejného materiálu je také obložení dveří, palubní desky. Koberce podlahy kombinují taktéž modrou a bílou barvu.

Auto na obrázcích je oděno do modrého laku „Aegir“ a jeho kabina je právě z programu dodatečné individualizace. Nic lepšího už mít u „lamba“ nemůžete.

Jak z Formule 1

Snad ještě zajímavější než vzhled se ukazuje technika tohoto vozu. Ta je jednoduše na samé hranici toho, co může nabídnout automobil určený k silničnímu provozu. Co tedy tenhle ultimativní supersportu nabízí? Třeba nepříliš obvyklou kombinaci pohonu všech kol (4WD) a aktivního řízení všemi koly (4WS). To vše navíc v kombinaci s řízením Lamborghini Dynamic Steering (LDS). O co se jedná? V podstatě o řízení s proměnným převodem, které zlepšuje reakci na otočení volantem stejně jako ochotu měnit směr. Vzhledem ke koncepci auta se to ale zdá být až skoro zbytečné. Vždyť motor uprostřed je sám o sobě zárukou malého momentu setrvačnosti a tedy rychlých změn směru jízdy.

Dále vůz řidiči nabízí systém EGO, což je volba jízdních režimů poprvé představený pro Aventador S kupé. Systém zahrnuje mimo jiné také změnu tuhosti odpružení díky magneto-reologickým tlumičům. Tedy technologii dobře známé z vozů Audi. Jízdní mody se jmenují Strada, Sport a Corsa.

Zajímavé hodnoty přináší aerodynamika. Aktivní zadní křídlo pracuje jak v závislosti na rychlosti jízdy, tak také na zvoleném jízdním režimu. Přítlak přední části vozidla se dalšími změna podařilo zvýšit o 130 procent v porovnání s předchůdcem. Jinak Roadster váží v porovnání s kupé o 50 kg více, o jízdních výkonech již byla řeč. První zákazníci si vůz budou moc odvézt v únoru 2018 za cenu začínající v Evropě na 313.666 eur, ve Velké Británii vůz vyjde na 251.462 liber. Američané za něj na domácí půdě zaplatí 460.247 dolarů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

A pokus provoz, legislativa a silnice dovolí?
| 9. 9. 2017
Chce to trénink, podobně jako s rukama. Druhou nohu ovládá druhá hemisféra, musí se to naučit. Vem si, jak dokáže levá pracovat se spojkou. Od pár závodních jezdců jsem slyšel, že je brzdění levou lepší. Museli si na to zvyknout, samozřejmě, ale preferují to. I když pochybuji, že tak brzdí na silnici.
A pokus provoz, legislativa a silnice dovolí?
| 9. 9. 2017
V běžném autě potřebuju mít levou jako oporu, bez diskuze.

Zřejmě kluk jezdí v závodních kšírách. Pro mě je mnohem větší problém (ne)citlivost levé. Na drobné ťuknutí na okruhu je to ok, jinak to nemá smysl řešit. ;-)
A pokus provoz, legislativa a silnice dovolí?
| 8. 9. 2017
Je to o zvyku. Některá závodní (okruhová) auta jsou nastavená na brzdění levou. Osobně preferuji být levou zapřený. Přeci jen nemám šestibodové pásy, na kterých bych mohl viset. Samozřejmě je tu pak rallye, kde je to specifická technika a levou se brzdí, protože máš pravou pořád na akcelerátoru. Pro auto je to slušná čočka, ale to závody obecně.
A pokus provoz, legislativa a silnice dovolí?
| 8. 9. 2017
Nebo předjíždění ve slepých zatáčkách. A dělají to klidně v plečkách. Blbec je blbec, nehledě na konto. Ono to třeba vychází, protože to dělá na silnici s malým provozem. Ale občas to nevyjde, jak dokazují křížky podél takových silnic.

V tomhle bude konzistentní. Rychlost, rychlost, rychlost, ale na okruhu.
A pokus provoz, legislativa a silnice dovolí?
| 8. 9. 2017
Právě. 300+ je problém i na Autobahn. V tom smyslu, že není moc příležitostí se na takovou rychlost podívat. V ČR, na těch neustále rozkopaných, víceméně neoplocených tankodromech? Na to opravdu musí být zvláštní konstelace hvězd. Jednou jsem měl D8 směrem na Prahu prakticky pro sebe, pomalu jsem nepotkal živáčka a to přes den. Byla trochu mokrá, ideální to nebylo, ale rozhodně se dalo jet rychleji než 130. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku