Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador Ultimae se loučí s V12 bez elektrifikace ve velké galerii

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Automobilka se loučí s obyčejným motorem V12 prostřednictvím limitované série Aventador Ultimae, kterou si nyní můžete prohlédnout v obsáhlé galerii.

Italská automobilka vyrábí dvanáctiválcový model Aventador již od roku 2011 a za poslední dekádu nám ho nadělila v nespočtu různých speciálních verzí. V červenci loňského roku však představila speciální model LP780-4 Ultimae, který je vlastně rozlučkovou edicí.

Lamborghini se touto limitovanou edicí loučí nejen s vlajkovým modelem Aventador, ale také s klasickým dvanáctiválcovým motorem bez jakékoliv elektrické asistence. Navzdory své klasické konstrukci však motor stále nabízí fantastické parametry.

Video se připravuje ...

Pod kapotou edice Ultimae je totiž 6,5litrový atmosféricky plněný motor V12, který nabídne nejvyšší výkon 574 kW (780 k) a nejvyšší točivý moment 720 Nm. Tyto parametry přitom budou dostupné jak pro kupé, které vznikne v počtu 350 kusů, tak pro Roadster, který vznikne v počtu 250 kusů. Nikoho pak nejspíš nepřekvapí, že už jsou všechny kusy dávno vyprodané.

Na rozloučení se symbolem jedné éry však automobilka navíc připravila obsáhlou galerii, ve které můžeme vidět nádherné fotky kupé i roadsteru na silnicích. Zkrátka ideální materiál na plochu počítače nebo telefonu. V galerii ovšem nechybí ani detailní snímky, včetně plaketky s číslem modelu v rámci série.

Loučení s klasickou motorizací V12 nicméně neznamená absolutní rozloučení s dvanáctiválci. Zřejmě již příští rok by totiž modelovou rodinu značky měl rozšířit nový model, který bude po Siánu FKP 37 druhým elektrifikovaným vozem v nabídce Lamborghini.

O připravované novince se toho zatím mnoho neví, kromě hybridního pohonného ústrojí by však údajně měla nabídnout také karbonový monokok. Některé zprávy pak hovoří dokonce o zahájení testování maskovaných prototypů na silnicích.

Elektrifikace značky Lamborghini je zatím v začátcích, přesto má výrobce italských supersportů vcelku ambiciózní cíl, kterým je nabídnout do roku 2024 elektrifikovanou verzi každého modelu. To bude platit jak pro modernizované SUV Urus, tak pro hybridního osmiválcového nástupce Huracánu i čtvrtý model v nabídce, který zatím nebyl odhalen.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme