Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni: První Gallardo bez 4x4

Diskuze (5)
Jak se u Lamborghini chtějí vypořádat s krizí automobilových trhů? Plány na čtyřdveřové Estoque uložili k ledu a zákazníky lákají na speciální verze současných modelů. Poslední novinkou je Gallardo v edici Valentino Balboni s pohonem jen zadních kol.

Řada Gallardo prošla loni rozsáhlou modernizací. Příď dostala agresivnější vzhled s nárazníkem ve stylu modelu Reventón a změněny byly i tvary zádi. Před zadní nápravou se zabydlel nový desetiválec o objemu 5,2 litru, jehož nejpodstatnější údaje jsou zakódovány v názvu této verze. LP 560-4 značí výkon 560 koní (412 kW) posílaný na všechny 4 kola.

Podle stejné logiky proto u nové verze LP 550-2 značí, že bude poháněna jen zadní náprava a motor má o 10 koní méně. Toto jsou hlavní parametry limitované 250kusové edice pojmenované podle testovacího jezdce Lamborghini Valentina Balboni, který pro automobilku pracoval 42 let. Najal ho sám Ferrucio Lamborghini v roce 1967 a zaměstnancem firmy byl až do letošního odchodu do důchodu.

Úspora hmotnosti je výrazná: Gallardo bez pohonu předních kol váží bez náplní 1380 kg, což je o 120 kg méně než Gallardo LP 560-4. Lamborghini si ale odladěním motoru zajistilo, že i přes exklusivitu danou omezeným počtem kusů, je nová verze Gallarda jakýmsi vstupním modelem. S maximální rychlostí 320 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,9 s je totiž o 5 km/h a 0,2 s pomalejší než LP 560-4.

Přesto se tento model zařadí mezi nejrychlejší sportovní auta na trhu. Lamborghini navíc nasadí přepracovaný zadní diferenciál se 45% svorností, upravenou převodovku e-gear a přenastavené algoritmy ESP, které dovolí větší smyky a větší úhel driftu a zároveň pomůže krotit velkou porci točivého momentu posílanou výhradně na zadní kola.

Pro karoserii bude na výběr osm odstínů laku, kola budou vždy tmavě šedá a za nimi budou černě, oranžově, nebo žlutě lakované třmeny. Interiér bude dvoubarevný, v kombinaci černé a bílé barvy. Standardem navíc budou luxusní prvky výbavy jako navigace s Bluetooth připojením nebo parkovací kamera. Připlatit si bude možné například za sekvenční převodovku e-gear a karbon-keramické brzdy. Základní cena bez daní je 162 tisíc Euro (asi 4,2 milionu Kč).

Lamborghini Gallardo - srovnání verzí
ModelLP 550-2
Valentino Balboni
LP 560-4LP 560-4
Spyder
Zdvihový objem [cm3]520452045204
Válce/Ventily10/410/410/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]405/-412/8000412/8000
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]-540/6500540/6500
Max. rychlost [km/h]320325324
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,93,74,0
Zrychlení 0-200 km/h [s]-11,813,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]-14,014,0

Diskuze (5)
4. 7. 2009 18:21
Re: spotřeba
Naopak.. Supersportu pro každý den se určitě víc blíží ta původní čtyřkolka. Zadohrab bude bestie, mnohem nebezpečnější pro průměrnýho řidiče, ale na druhou stranu určitě zábavnější pro ty co "umí".
Avatar - delphino
2. 7. 2009 16:08
Re: spotřeba
ale no tak nikde jsem nepsal, že si pro to dojdu hned zítra. Ačkoliv je Gallardo mým autem snů, rozhodně o něm nesmýšlím jako o auty s videohry, do kterého sednu a pojedu. Momentálně nejsilnější auto co jsem řídil byla minulá generace RS4, a to většinu po dálnici v klidovém tempu a nejzběsileji zase jedno odpoledne s BMW330i taky minulé generace, kdy mě učili drobnou školu smyku, ale taky optrně, protože to nebylo na žádným polygonu.
Já jen blahopřál Lambu, k tomuto kroku a krom zábavy za volantem zmínil další fakt ke kterému to povede. Ti co na to mají aby si ho nejen pořídili, ale uživili všechny náklady asi nebudou řešit jestli to jede s o 2 litry menší spotřebou, nebo ne. Ale celkově se na supersporty bude dívat lépe než na něco co žere i trávu u silnice...
2. 7. 2009 13:17
Re: spotřeba
I kdyby byla spotřeba stejná jako u Priusu, tak nebude supersportem na každý den. Je to tvrdý stroj pro jezdce se zkušenostmi s částečnou masochistickou úchylkou. Kupujícímu je uplně ukradené jestli bere 20 litrů a nebo 12. Stejně s ním sem tam zamachruje, max jednou týdně zajde na okruh a nebo s ním ani nikdy na ulici nevyjede a má ho doma ve své sbírce. Jestli se sníží trochu spotřeba bude to plus pro výrobce, protože plnit limity CO2 musí i Lambo.
Avatar - Pierro
2. 7. 2009 10:32
Re: spotřeba
Delfe, chce to hlavně nadhled a velkou porci klidu a úrovně. Tady nejsme v hračkárně. Takže, než začneš uvažovat o výměně své Oktávky za tuhle bouchačku, dobře si zkontroluj jestli ti zbyde na zaplacení účtů na příští měsíc. To jen pro pořádek.
Jo a malá přátelská rada... Tohle nářadí vyžaduje ovšem i mistra volantu. Ale ne toho co máš doma u plejstejšnu...
Takže rozbij prasátko, zaplať si pár koleček na severní smyčce ať si pak při zkušební jízdě neutrhneš ostudu. Držím ti palce a věřím, že při troše snahy to chlapče zvládneš. Hodně štěstí... ;-) >:-[]
Avatar - delphino
2. 7. 2009 09:43
spotřeba
snížením výkonů i váhy můžou dosáhnout mnohem lepší spotřeby. Nechci říct že z toho bude nová oktávka, ale prostě supersport ještě více pro každý den, kdy nebudete mít takový vítr v nádrži.

jinak cool věc hrozně mě potěšili s tímhle, ale naštvali s Estoque, když ho poslali k ledu