Lamborghini Urus na patentových nákresech: Jen ochrana před kopírováním?
Automobily kategorie SUV se osvědčily jako zachránci nejedné automobilky, ty luxusní nevyjímaje, i přesto však většině exkluzivních výrobců v portfoliu zatím chybí. Na nápravě se ale pracuje - jak v Británii, tak zřejmě i v Itálii. Lamborghini kvůli studii Urus, kterou nám ukázalo před rokem, stoplo projekt sedanu Estoque, ani rok pro představení konceptu ale zatím nemáme žádné indicie, jestli tento vůz dostane zelenou nebo nikoli.
Vodítkem by se ale mohly stát patentové nákresy, které se objevily v Číně. Automobilky zpravidla nechávají průmyslový design chránit v okamžiku, kdy je jisté, že se dotyčný vůz bude sériově vyrábět, což by mohlo být dobrým znamením i v případě projektu Lamborghini Urus.
Co ovšem v případě těchto nákresů trošku překvapí, je naprostá shodnost s původním konceptem - všechny otvory v náraznících i kapotě jsou do posledního detailu stejné a totéž platí i o kamerách namísto zpětných zrcátek. Opravdu bude Urus tak agresivní, jako původní studie a bude disponovat hi-tech vychytávkami, jakých se zatím ostatní výrobci báli? A nebo se Lamborghini jen rozhodlo nechat se design ochránit, aby se s kopií vozu při nejbližší příležitosti nepotkala na některém z čínských autosalonů?
Nechme se překvapit. každopádně pokud na výrobu SUV Lamborghini Urus skutečně dojde, měli byste se těšit na benzinový motor o výkonu 600 koní, zkombinovaný s dvouspojkovou převodovkou a Italové již dříve prozradili, že má Urus mít rozměry 4,99 x 1,90 x 1,66 m, což zhruba odpovídá proporcím BMW X6, přičemž zamýšlená roční produkce by měla v případě schválení do výroby činit 3000 kusů.
Zatím vše naznačuje té první variantě, tedy že se Urus bude opravdu vyrábět, jen se neví kdy. Ale umíte si představit lepší rok uvedení, než padesátiny značky?