Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

S SUV to nekončí! Lamborghini zvažuje další modelovou řadu

David Bureš
Diskuze (3)
Čtyři modelové řady Lamborghini naposledy nabízelo na konci sedmdesátých let. Tehdy se jednalo o Espadu, Silhouette, Urraco a Countach.

Nabídku dvou supersportů, Huracánu a Aventadoru, Lamborghini již brzy doplní o SUV Urus, které se světu poprvé představí v pondělí 4. prosince 2017. Tři modelové řady by však nemusely znamenat konec expanze italské automobilky, stále častěji se hovoří o nabídnutí ještě jednoho modelu.

Rozšíření nabídky je podle zákulisních zpráv součástí budoucích plánů Stefana Domenicaliho, generálního ředitele Lamborghini. Jen tak má automobilka zajistit svůj udržitelný růst do dalších let.

„Musíme být pokorní. Urus je teprve v předvýrobní fázi a s cílem zdvojnásobit naše prodeje během následujících několika let zatím teprve vyděláme na tomto modelu. Ale samozřejmě bychom vždycky měli hledat možnosti dalšího růstu. A jestli se nám první, obrovský krok s Urusem podaří, pak tu existují různé možnosti,“ říká k možnosti další expanze obchodní ředitel Lamborghini Federico Foschini.

O podobě případné další modelové řady je zatím předčasné spekulovat, na trh by každopádně mohla přijít v roce 2021. A automobilka by v jejím případě ráda využila svého začlenění do koncernu VW Group. Nemalujme hned čerta na zeď, o využití tříválců nebo platformy MQB nepůjde, spíše očekávejme sázku na architekturu MSB z nejnovějšího Bentley Continental GT a Porsche Panamera. Pro Lamborghini by takové sdílení nebylo nic nezvyklého, Urus využije platformu z Audi Q7, Huracán má zase shodný základ s Audi R8. V obou případech se přitom Italové hodně snažili, aby to nebylo poznat.

Stejně tak je zatím ve hvězdách, do jakého segmentu by taková novinka mohla zamířit. Na scénu se ale vrací myšlenka superrychlého sedanu, který Lamborghini už v roce 2008 naznačilo nadmíru povedeným konceptem Estoque. Kvůli následné hospodářské krizi se bohužel do série nedostalo, přednost dostalo připravované SUV, které má podle automobilky větší potenciál, v době ekonomického růstu by ale na něj konečně mohla přijít řada. Nebo půjde o velké kupé? V historii Lamborghini se pár myšlenek dá najít...

Tou nejdůležitější zprávou je nicméně ta, že i po příchodu Uruse se Lamborghini nadále bude primárně zaměřovat na oblast supersportů, pomocí SUV chce pouze rozložit svoji nabídku do více segmentů, kdyby se jednomu náhodou nedařilo. A navíc i v originální třídě má Lamborghini stále co říct. Již brzy přijde další limitovaný speciál ve stylu Venena nebo Centenaria, přičemž další možnosti rozšíření modelové řady se hledají i mezi supersporty. Nepřijde třeba sportovní model, slabší a menší než Huracán?

Ať už bude čtvrtá modelová řada jakákoliv, bylo by to poprvé od konce sedmdesátých let, co by Lamborghini nabídlo bok po boku čtyři modely. V roce 1978 nabízela dvanáctiválcový supersport Countach, sporťák Urraco, targu Silhouette a velké kupé Espada s plnohodnotnými čtyřmi místy. Do roku 1976 pak vedle nich bylo k dispozici ještě kupé Jarama.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2017 17:26
Re: to by šlo
Jak by asi uspěl [odkaz] ? :-)
9. 10. 2017 16:16
to by šlo
ale ten koncept píše, štíhly, rýchly, dramatický. Tak má vyzerať sedan od lamba.
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2017 15:10
Spíše?
Fakt jen spíš? Nebo na 100% očekávejme techniku Bentley Continental GT a Porsche Panamera = taky s logem Lamborghini ;-)

A když ty auta mám = tak proč tu techniku jen trochu jinak nepoladit a neprodávat pod další značkou :-)