Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Prisma Diesel: Ředitelský komfort za pět litrů nafty

Lancia Prisma Diesel
Lancia Prisma Diesel
Útulný interiér nepostrádá šarm ani luxusní materiály, ovládání auta je ukázkově snadné. Nejen díky skvělému rozmístění prvků, ale i zásluhou dokonalého výhledu do všech stran.
Lancia Prisma Diesel
36 Fotogalerie
Lukáš Prejzek
Diskuze (3)

Když klasiku, tak sedan. Když sedan, tak výjimečnou značku. Pamatujete si ještě na Lancii Prisma? Sice se k nám nikdy nedovážela, ale díky italským kriminálkám ji obdivoval každý školák.

Ještě před dvaceti lety patřilo k bontonu každé lepší automobilky nabízet v nižší střední třídě bohatou paletu karoserií: nad tří- a pětidveřovým hatchbackem, kombi a kabrioletem zaujímal královskou pozici sedan. Čtyřdveřová limuzína s odděleným zavazadlovým prostorem vnášela i do lidového segmentu reprezentativní vzhled.

Nemohla tak chybět ani v repertoáru prestižní značky Lancia, jež se v minulosti proslavila takovými finesami, jako byla kombinace přeplňování turbodmychadlem a kompresorem nebo později unikátní zástavba třílitrového motoru Ferrari V8 do sedanu Thema 8.32. Italové téma kompaktního sedanu pro 80. léta nikterak nepodcenili, prismu vybavili podvozkovým základem veleúspěšného hatchbacku Delta. Spolu s jeho novou verzí GT, osazenou zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 77 kW, se nejmenší limuzína poprvé odhalila světu na ženevském autosalonu v březnu 1983. Tehdy už přitom byly deltě čtyři roky. Mistr Giorgetto Giugiaro však dokázal i na základech okoukaného hatchbacku vytvořit šmrncovní sedan, jímž vedle bohatších rodin nepohrdli ani příslušníci mafie či regionální politici.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (3)