Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender se možná vrátí v původní podobě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Výroba populárního terénního automobilu značky Land Rover byla sice ve Velké Británii ukončena na začátku roku, ale může zde dojít k jejím opětovnému spuštění.

Poslední Land Rover Defender opustil výrobní linku v anglickém Solihullu na konci letošního ledna a měla se tak uzavřít historie jeho produkce na půdě Velké Británie spolu s jeho prodejem na evropském trhu.

Tato skutečnost se ovšem podle informací deníku The Sunday Times nelíbí britskému miliardáři a příznivci Defenderu v jedné osobě, jímž je Jim Ratcliffe, zakladatel a majitel chemické společnosti Ineos.

Právě tento muž má nyní stát za jednáním s vedením automobilky Land Rover o odkoupení práv a výrobní linky na model Defender. Obě strany se k této informaci prozatím nevyjadřují, ale podle neoficiálních zpráv chce Ratcliffe oživit výrobu slavného terénního vozu ve Velké Británii.

Land Rover přitom výrobu Defenderu v Solihullu ukončil kvůli tomu, že již nesplňoval evropské emisní a bezpečnostní normy. Pokud miliardář ve své snaze o odkoupení výroby Defenderu skutečně uspěje, pak bude muset s velkou pravděpodobností použít moderní motory a získat výjimku ohledně bezpečnostních požadavků.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
12. 7. 2016 19:07
Re: Britanie si po vystoupeni
sami britove rikaji ze Londyn neni Anglie. ano stara anglie je nadherna.
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2016 18:49
Re: Já se také hlásím...
motory jsou od Fordu ty naivo a existuje i ve verzi Euro 6 tady problém nebyl
ale když budeš mít dost peněz Ford Ti licenci rád prodá ... :-)
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2016 18:46
Re: Britanie si po vystoupeni
jakkoli bych nepoužil tak ostrá slova myslím si to samé ........... i když v Londýně člověk neví zda je vlastně v UK .... zažít starou Anglii to se dá jen na venkově
Avatar - Bubáq
12. 7. 2016 18:45
Já se také hlásím...
Sice se jedná o model, který nemá u nás šanci prodat se ve více než 5 ks za rok, ale jsou země, kde se jistě bude prodávat ještě docela dobře :-).
Zorganizovat výrobu mimo mateřský koncern ale nebude jen tak... Napadá mě, pročpak Tata nepojala ještě tento záměr?! Pokud jej nemají, pak se hlásím do fronty jako zájemce o výrobní zařízení, kontakty na dodavatele a na výrobní dokumentaci. Zajistím rozjetí sériové výroby v Kopřivnici, aby se tatrovácké výrobní "linky" konečně plně využily... A něco z tohoto projektu zbyde i na Zetor, třeba motory a převodovky, obojí je na Tatru příliš malé. A pokusím se dosáhnout dohody o prodeji defíka přes síť Dafu po celém světě.... No není to projekt k sežrání?!
12. 7. 2016 17:35
Britanie si po vystoupeni
z toho saskospolku udela svoje pravidla a nenecha si nic diktovat tema eurosr*acema