Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery 2016: Lehčí a kvalitnější

Ondřej Chamilla
Diskuze (13)
Páté pokračování ságy Land Roverů Discovery přijede již příští rok. Design vozu bude vycházet z konceptu Discovery Vision a očekávat máme kvalitnější interiér i výrazně nižší hmotnost automobilu.

Koncem roku 2016 má na trh přijít již pátá série Land Roveru Discovery (pokud nebudeme počítat facelifty, tak třetí generace), která opět nabídne sedm sedadel a zaměření na aktivní rodinu. Máme však očekávat nejen skvělou praktičnost a variabilitu, ale rovněž výrazně kvalitnější kabinu a moderní technologie. Vůz se stane zástupcem rodiny modelů Discovery, která bude minimálně tříčlenná. První model Discovery Sport již dobře známe, přijít by mohlo ještě menší „Disco“.

Klasické Discovery však bude stát na platformě známé z Range Roveru i modelu Range Rover Sport. Očekávat máme velké snížení hmotnosti, současná generace Discovery se pohybuje kolem 2,6 tuny...

Hlavním motorem v Evropě bude třílitrový naftový šestiválec, objevit se může rovněž hybridní varianta. Není vyloučeno ani použití nových motorů Ingenium, opět s možností hybridní varianty.

Celkový záměr Land Roveru bylo vytvořit sportovněji vypadající a modernější vůz, avšak ne na úkor praktičnosti a variability. Otázkou je, jak to bude s terénními schopnostmi. Pravděpodobně již nepůjde o vůz, se kterým byste se vydali napříč Jižní Amerikou v rámci Camel Trophy, ale i tak se od Discovery očekává slušná průchodnost terénem.

Ondřej Chamilla
Diskuze (13)
30. 12. 2015 09:45
Re: Facelifty
Nejde o to mu věřit, ale být schopen ho opravit/ udržovat. Pokud možno bez nutnosti s sebou tahat druhé auto v náhradních dílech. ;-)

Co se týče pracantů, rozdíl je v tom, že typické SUV, nehledě na to, jak schopné, není stavěné na to, aby to dělalo každý den (ani pohonné ústrojí, ani podvozek). U RR ani nenajdeš v nabídce nějaké praktické čalounění vhodné do pracanta, což v minulosti bylo. Dlouhodobý provoz v terénu by měl být výrazně dražší.

Co se týče schopností, některá SUV jsou celkem schopná, RR mezi ně patří, ale jsou tu odlišnosti. Pracanti bývají v nabídce i s krátkým rozvorem, což prospívá přechodovému úhlu. Můžeš u nich najít tři uzávěrky; nevím o SUV, které by mělo přední. Pokud jde o brodivost, na pracanta půjde koupit šnorchl. Stejně tak naviják. Atd. Na druhou stranu, viděl jsem Cayenne se šnorchlem a navijákem a bylo to myslím oficiálně od Porsche.

Realita je, že se jen zlomek RR podívá mimo cesty a u LR to moc dobře ví.
30. 12. 2015 09:44
Re: Facelifty
Terénní schopnosti, resp. využitelnost auta pro pravidelné ježdění v terénu vyžaduje zcela něco jiného, než co nabízí dnešní Range Rovery, řada GL od Mercedesu nebo Q od Audi. Jejich přístup k off-roadu spočívá většinou na stejném základě - vezmu auto se samonosnou karoserií, v podstatě stejnou jako používá jakýkoli jiný osobák, dám tam co největší vzduchové měchy a jejich pomocí auto v terénu nadzvednu tak, že je schopné téměř trialových kousků. Pak se předháním v tom, kdo má vyšší světlou výšku, nájezdový úhel apod. Ve všech disciplínách samozřejmě porazím auta jako je Toyota Land Cruiser, Hilux, Ranger apod., která používají "haraburdí" typu rám, tuhé nápravy... jenže pokud se jezdí v terénu často a kameny bubnují do podvozku neustále (kdo třeba jezdil v Austrálii na cestách 4x4 only ví o čem píšu), tak tam bych chtěl vidět životnost vzduchového podvozku, elektroniky a dalších součástí evropských suv... Není náhoda, že dnešní Range Rover je daleko spíše k potkání v centru velkoměsta a ne na místech, kam cesty nevedou :-)
30. 12. 2015 06:31
Re: A dost !!!!!!!!!!!!!
Jo ku*va co tam blbnete v redakci s tema neonama? Na Slovensku z toho chudak dostal psotnik.
30. 12. 2015 05:10
Re: Facelifty
Kde jsi na to přišel? Doporučuju každýmu, ať si jde RR, RRS nebo Disco vyzkoušet do terénu a porovnat s Defíkem. Tyhle teoretický pindy zakončený jakousi sociální analýzou klientely jsou jedině k pousmání.
30. 12. 2015 00:41
Re: Facelifty
Tak si říkám, co je na terénních schopnostech současného RR a RR Sport nedostatečného, pokud neuvažujeme taková auta, jako M-B G500 4x4^2.
Třeba s brodivostí se nemůže nic ze sériové produkce vyjma opět výše zmíněného Mercedesu rovnat.
Můžeme debatovat nad tím, jak moc je odvážné vzít si takové auto na měsíc mimo civilizaci a věřit, že vydrží měsíc bez servisu, ale tam bych věřil málokterému modernímu autu... A tomu Defenderu určitě ne... ;-)