Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery omládl

Libor Zezulka
Diskuze (0)
Terénní klasik se trochu zhlédl ve zbrusu novém Range Roveru…

Automobily Land Rover by snad ani nebyly samy sebou, kdyby došlo k nějakým výrazným změnám jejich zevnějšku. To naznačil už úplně nový Range Rover, který, přestože je kompletně nový, se od svého předchůdce moc neliší. Dalším příkladem lpění na tradicích je model Discovery, který prošel omlazovací kůrou, ovšem zvenku to opět moc poznat není. Nejvíce, i když málo, se změnila příď, která jako by hledala inspiraci u nového Range. Jiný je též přední nárazník, který díky svým kompaktnějším rozměrům zlepšuje již tak slušný přední nájezdový úhel. Pozorný divák si také všimne přemístění směrových světel pod pozměněné krycí sklo koncových světel.

Pod kapotou je nová pohonná jednotka, kterou je vidlicový osmiválec 4,6 l s výkonem 160 kW, který by měl být schoný rozhýbat Discovery na rychlost 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h by měl zvládnout přibližně za 10 s. Z té se však prozatím budou těšit pouze zákazníci ve Spojených státech. Motor opět pohání všechna čtyři kola, podvozek je vybaven nově vyladěnými systémy ETC (Electronic Tractin Control) a HDC (Hill Descent Control), ACE (Active Cornering Enhancement – systém jízdní stability) a SLS (Self Leveling Suspension – samočinné snižování světlé výšky při vyšších rychlostech). Samozřejmostí je pochopitelně ABS a EBD. Na přání je možné získat i závěr diferenciálu.

Přepracován byl i interiér, a to s přihlédnutím na vyšší úroveň poskytovaného komfortu, který upřednostňují američtí zákazníci, kteří jsou nevětšími odběrateli Land Roverů, nade vše. Prodej inovovaného Discovery začne v půlce tohoto roku, tedy v prvních dnech modelového roku 2003, který tradičně začíná v červnu, český trh si ale na novinku asi bude muset počkat o něco déle.

Libor Zezulka
Diskuze (0)