Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Land Rover Defender 110 V8
Land Rover Defender 110 V8
Land Rover Defender 110 V8
Land Rover Defender 110 V8
155 Fotogalerie

Land Rover prý staví ještě výkonnější Defender, má mít přes 600 koní

Ještě ostřejší Defender by mohl dostat označení SVR a dvakrát přeplňovaný motor V8 původem z BMW.

Už současný Land Rover Defender V8, pod jehož kapotou je 5,0litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 386 kW (525 k), nabízí neskutečnou porci zábavy v terénu i na silnici. Podle kolegů z MotorTrend se však v Land Roveru pracuje na ještě ostřejší verzi, která by mohla dostat označení SVR.

Ještě ostřejší defík by přitom měl vyměnit 5,0litrový motor V8 z dílny Jaguar Land Rover za 4,4litrový twin-turbo vidlicový osmiválec z dílny BMW. Výkon mnichovského osmiválce by se pak měl pohybovat okolo 447 kW, tedy 608 koní.

Nárůst výkonu by tak byl rozhodně citelný, přitom už současný Defender V8 P525 nabízí akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,2, respektive 5,4 vteřiny v delší čtyřdveřové verzi 110. Maximální rychlost pak dosahuje v obou případech 240 km/h.

Chystaný Defender SVR by pak měl podle zámořských kolegů nabídnout ještě nové sportovní designové elementy, úpravu podvozku a lepší jízdní dynamiku. Sluší se ovšem zmínit, že podobnými změnami prošel již stávající Defender V8, který zaujme čtveřicí koncovek výfuku, specifickým lakováním nebo modrými třmeny brzd.

Video placeholder
Land Rover Defender přijíždí s motorizací V8 a novou verzí XS Edition • Zdroj: Land Rover

Jako jediný pak Defender V8 nabízí jízdní režim Dynamics, který díky elektronicky řízenému zadnímu diferenciálů s funkcí Yaw Controller dokáže nabídnout i snadný průjezd zatáček řízený smykem. A to nezmiňujeme jeho upravené tlumiče, pružiny, silnější stabilizátory, atd..

Pokud by se ale zvěsti o stavbě ještě ostřejšího Defenderu SVR potvrdily, bude rozhodně zajímavé sledovat, jak moc ještě automobilka dokáže podvozek a schopnosti vozu vyladit. Už stávající Defender V8 nás totiž během prvních jízd dokázal ohromovat jak na silnici, tak v terénu.