Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární BMW M3 CSL ožívá díky novému karbonovému bodykitu s brutální cenovkou

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Tuningová společnost Vorsteiner představuje nový bodykit pro základní BMW M3 E46, díky němuž nově získá charisma vrcholného CSL. Všechny komponenty jsou vyrobeny z karbonu a rozhodně nejsou zadarmo.

Jeden z nejlepších řidičských bavoráků přijel na svět už začátkem nového milénia. Na šestiválcové BMW M3 E46 dodnes vzpomínají všichni pravověrní benzinoví šílenci a vůbec nejzajímavější byla speciální edice CSL (Coupé Sport Leichtbau) vyvinutá na Nürburgringu. Mnichovská továrna jich oficiálně vyrobila pouze 1383 a dnes jsou vzácnými sběratelskými unikáty.

A pokud doma máte obyčejnou „M-trojku“ s atmosférickým řadovým šestiválcem a láká vás nezaměnitelné charisma vrcholného CSL, nově se vám otevírá jedinečná šance. Tuningová značka Vorsteiner oficiálně odhaluje nový projekt V-CSL Carbon Fiber Program, jehož cílem je vyrobit omezenou sérii nových bodykitů inspirovaných legendárním BMW M3 CSL. K dispozici je „všem“ majitelům standardních aut.

Nejdražším komponentem je nový přední nárazník z uhlíkových vláken, za nějž zájemci zaplatí necelých 60 tisíc korun. Karbonový splitter pak stojí dalších 15 tisíc korun, karbonové zadní křidélko 31 tisíc korun a za agresivní karbonový zadní difuzor zaplatíte 34 tisíc korun. Volitelnou součástí bodykitu je i karbonová kapota s vylepšeným odvodem horkého vzduchu z motorového prostoru.

Video se připravuje ...

Vorsteiner pro už stařičkou „M-trojku“ nabízí i různé tuningové sady kol a nezapomíná ani na interiér. Kabinu si můžete vylepšit novou středovou konzolou z uhlíkových vláken a karbonovými sportovními sedadly s červenou a modrou kůží i černou alcantarou. Celosvětově pak vznikne pouze 103 exkluzivních sad.

Dnes už kultovní BMW M3 E46 se vyrábělo v letech 2000 až 2006 a bylo vybaveno výkonným atmosférickým 3,2litrovým řadovým šestiválcem S54 o 252 kW (343 koních) a 365 newtonmetrech. Standardem všech motorů bylo šest škrtících klapek a zákazníci si mohli vybrat mezi šestistupňovým manuálem a šestistupňovým robotizovaným automatem SMG-II. Tradiční pohon zadních kol byl samozřejmostí.

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
28. 11. 2023 08:02
Re: Celkem optimistický business plán.
Taky bych řekl, že je to s křížkem po funuse, těch E46 M3, které majitelé pravidelně používají, už moc není a u nich taková přestavba nedává finančně smysl, u sbírkových aut nedává smysl zase z důvodu neoriginality.
Avatar - Seeloewe
27. 11. 2023 18:41
Celkem optimistický business plán.
M3 E46 je sice nádherné auto, ale obávám se, že majitelů, kteří by ještě teď byli ochotni do toho auta cpát takové částky za tuningové díly, aby mohli předstírat, že mají CSL moc nebude. Kdo po tom toužil, tak to udělal už dříve s pomocí originálních dílů od BMW. Ti, co si jí opečovávají v garážích, si cení toho, že mají M3 v původním stavu. A ten zbytek, co to koupil z pozérství jako olítanou vránu, je rád, že to auto udrží vůbec v provozu.