Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GX: Nástupce Land Cruiseru se samonosnou karoserií?

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Nová generace Lexusu GX by měla dostat samonosnou karoserii a turbomotory. Nás Evropany to může zajímat, neboť stejnou architekturu s ní bude sdílet i Toyota Land Cruiser

Viceprezident amerického Lexusu a jeho generální manažer Mark Templin k těmto spekulacím nedávno magazínu Wards Auto sdělil: „Ano, je možné, že stávající generaci RX nahradíme novým SUV, tedy modelem na základě běžných automobilů.“ Nebude to ale jednoduché, protože dvě dosavadní generace (modely 2002 a 2009) byly za mořem velmi populární. „Byli jsme s GX velmi úspěšní a nikdo ho nechce ztratit,“ dodal Templin.

Dalším důvodem, proč Lexus zvažuje více variant a nechce skočit do rozjetého vlaku velkých SUV je to, že by takový model kanibalizoval řadu RX. Ta se prodává v malé míře i u nás, ale v USA si jej loni koupilo přes 82,5 tisíce lidí. A to je hodně. „RX pokrývá velkou část trhu. Soutěžíme s mnoha menšími konkurenty i konkurenceschopnou cenou,“ uvedl dále Mark Templin. GX je dvojčetem současného Land Cruiseru série 150.

Templin si je samozřejmě vědom výhod obou řešení. Zatímco SUV se samonosnou karoserií je výrazně lehčí, spotřebuje méně paliva a může se chlubit slušnými jízdními vlastnostmi, klasické terénní (byť patřičně luxusní) auto s rámem se cítí jako ryba ve vodě mimo zpevněné cesty a je vhodnější k tažení přívěsů. Cestou SUV šel například Jeep u posledního vydání velkého Grand Cherokee. Bude jej prestižní divize Toyoty následovat?

Také aplikace menších benzinových turbomotorů nejen u vozů do lehčího či těžšího terénu je předmětem úvah. Mladší zákazníci by je jistě uvítali. Lexus má ovšem k dispozici velmi dobrý atmosférický vidlicový šestiválec 3,5 l, který aktuálně využívá například limuzína střední třídy ES. A ta je na tom co se týče spotřeby i výkonu lépe než například Mercedes-Benz C 250 s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - kolmar
4. 6. 2012 14:59
Re: LC 150
Tak to ano, Disco je tazka krava, no zase s tymi napravami co tam ma ma toto riesenie podvozku lepsie jazdne vlastnosti ako LC 150...len ta vaha ho na druhu stranu zase limituje.

Mam rad Dsco, je to uzasne univerzalne auto, no na druhu stranu by som sa bal servisu, ako druhe auto dufam niekedy budu peniaze na kupu off roadu a to bude urcite LC, kde sa prekope podvozok a huraa do afriky ;-)
4. 6. 2012 13:18
Re: LC 150
Navíc Discovery 3/4 je dokladem toho, že auto bez rámu může být těžší než auto s rámem.
Avatar - tomtoylc
3. 6. 2012 21:13
LC
tak to dúfam že takú blbosť neurobia ;-\
... ta EU ma už začína pekne s*** :-!
3. 6. 2012 16:22
* zase chcete usetrit
lexus nemusim,at si do toho daji co chcou,LC 150 je ale jen prado,rel landy jako 76,78,79 a 105 serie budou vzdy z ramem :-)
Avatar - kolmar
3. 6. 2012 16:05
Re: LC 150
Tak to je podla mna malo pravdepodobne. Pochybujem, ze dnes zacnu vyvijat 2 vozy, pricom doteraz to riesili ako jeden. Ak sa uberu cestou samonosnej karoserie tak predpokladam, ze ju bude mat aj novy LC. Bola by to skoda, no kludne to mozu vyriesit ako v Disco3 co bude dost odolne....no ale aj komplikovane - ale co uz.