Lexus LC poprvé v Česku. Kolik stojí extravagantní kupé?
Hitem poslední doby jsou hlavně různě velká SUV a crossovery, Lexus ale hledí i jiným směrem. Nabídku se totiž rozhodl rozšířit o velké kupé LC. To jsme prvně viděli již na začátku loňského roku, tento týden se ale vůbec poprvé ukázalo i v Česku. Jeho prezentací by totiž tuzemské zastoupení značky rádo upozornilo na novou éru Lexusu na českém trhu.
České prodeje Lexusu sice loni rostly o výrazných 63 %, stále se ale za dvanáct měsíců u nás prodalo „jen“ 250 aut této značky, a proto luxusní divize Toyoty věří, že v ní existuje další potenciál. „Neplánujeme expanzi, my už jí provádíme. Zájem o naše vozy loni významně rostl a v tomto trendu zatím pokračujeme i v letošním roce,“ tvrdí vedoucí českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.
A jedním z důkazů většího důrazu na značku Lexus je vedle otevření zcela nového showroomu Lexus Praha právě česká prezentace kupé LC. Ta na poměry značky byla pojata ve velkém stylu, české premiéry se zúčastnily i takové osobnosti jako kuchař Zdeněk Pohlreich, herec Roman Vojtek nebo lékař Pavel Pafko.
Lexus LC se přitom prezentoval s velkým předstihem před oficiálním zahájením českého prodeje. K dispozici sice již je český ceník a automobil už tuzemští zákazníci mohou objednávat, k oficiálnímu zahájení prodeje ale dojde až 1. září 2017.
Zájemci o toto extravagantně pojaté kupé konkurující třeba BMW řady 6 mají na výběr dvě pohonné jednotky. Pod dlouhatánskou kapotou modelu LC 500 se ukrývá pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 351 kW, který je kombinován s desetistupňovou automatickou převodovkou z dílny Aisinu. To v útrobách LC 500h se ukrývá hybridní ústrojí kombinující zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru s dvěma elektrickými generátory, které dohromady poskytují výkon 264 kW. Zajímavostí hybridu je přitom poněkud komplikovaný přenos síly na silnici, protože vůz používá kombinaci planetové převodovky simulující CVT s šesti virtuálními stupni a k tomu ještě čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Automobilka řešení připodobňuje k přehazovačkám na jízdních kolech, přičemž má zamezit „vysavačovému“ efektu hybridů a nabídnout větší sepjetí řidiče s autem.
Při výběru mezi oběma verzemi se zákazníci nemusí ohlížet na rozdílnou cenu, protože hybrid i osmiválcový model stojí stejně. Jejich základní cena činí shodných 2.790.000 korun. Za tuto částku je přitom „el céčko“ bohatě vybaveno adaptivním tempomatem, bi-LED světlomety, adaptivním odpružením, elektricky ovládanými, vyhřívanými i ventilovanými předními sedadly, navigací, osmi airbagy či sledováním mrtvého úhlu.
Lexus LC – technická data a české ceny nabízených verzí | ||
Model | 500 | 500h |
Motor | 5.0 V8 | 3.5 V6 hybrid |
Zdvihový objem [cm3] | 4969 | 3456 |
Válce/ventily | 8/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 351/7100 | 264/- |
Točivý moment [N.m/min] | 530/4800 | 348/4900 |
Převodovka | 10A | 10A |
Max. rychlost [km/h] | 270 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,7 | 5,0 |
Pohotovostní h. [kg] | 1935 | 1985 |
Cena Luxury [Kč] | 2.790.000 | 2.790.000 |
Cena Luxury Top [Kč] | 2.890.000 | 2.890.000 |
Cena Sport [Kč] | 2.890.000 | 2.890.000 |
Cena Sport Top [Kč] | 2.990.000 | 2.990.000 |
Cena Sport+ [Kč] | 3.130.000 | 3.130.000 |
Cena Launch Edition [Kč] | 3.250.000 | 3.250.000 |
V době zahájení prodeje pak jistě zaujme verze Launch Edition za 3,25 milionu korun, která bude dostupná jen do vyprodání alokovaných vozů pro český trh. V tomto případě dostanete přední sedačky čalouněné semi-anilinovou kůží, 21palcová kola či čalounění stropu z alcantary.
Vedle kupé LC se Lexus v Česku poprvé pochlubil také novou generací velkého luxusního sedanu LS, který debutoval na lednovém autosalonu v Detroitu. Na něj si ale tuzemští klienti ještě chvilku počkají. Jeho český předprodej bude zahájen na podzim, přičemž k oficiálnímu uvedení na trh dojde 1. ledna 2018. Rozhodně se ale máme na co těšit. „LS vždy stanovovalo měřítka z hlediska materiálů a zpracování. A na tom se v nové generaci nic nezmění,“ prohlašuje Jakub Kühnl, který má v českém zastoupení koncernu Toyota na starosti značku Lexus. První dojmy z interiéru jsou ryze pozitivní, jen ten někdejší osmiválec už nekoupíte. velké kupé Nové LS bude totiž dostupné výhradně s šestiválcovými motory, buď v konvenční, nebo hybridní verzi.