Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva : Lexus RX 450h – První dojmy

Diskuze (6)
Poprvé v Evropě je na ženevském autosalonu k vidění nová generace Lexusu RX.

Design exteriéru se od minulé generace výrazně nezměnil – Lexus se v této oblasti zaměřil spíše na evoluci. Profil i tvar bočních oken je prakticky stejný, hlavními rozdíly jsou zcela nový design přední části auta, rozšířené blatníky a nová zadní světla.

Interiér působí velmi příjemným dojmem, svůj podíl na tom jistě má i krémové čalounění sedadel. Přímo na autosalonu jsme měli možnost srovnání s BMW X5, model X6 je bohužel na expozici bavorské automobilky k dispozici jen v podobě hybridu, který zatím není přístupný. Do Lexusu se lépe nastupuje, má pohodlnější sedadla a přirozenější pozici za volantem, která se více blíží osobním autům.

Pozitivně v Lexusu hodnotíme výrazně vyšší středový tunel, než jaký je u BMW, a ergonomicky lépe rozložené ovládací prvky. Volič automatické převodovky je více v dosahu řidiče a to samé platí pro ovládací prvky na středovém panelu. BMW naproti tomu nabízí přední sedadla s lepším bočním vedením a lépe přístupnou středovou loketní opěrku. Zajímavostí Lexusu v hybridním provedeni RX 450h je ekonoměr na místě otáčkoměru, který by vzhledem ke složitosti soustavy stejně příliš cenných informací nepodával.

Lexus RX 450h
Motor3,5 V6 + eletromotory
Zdvihový objem [cm3]3456
Válce/ventily6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]183/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]317/4800
Nejvyšší el. výkon vpředu/vzadu [kW]123/50
Nejvyšší el. toč. mom. vpř./vz [Nm]335/139
Max. rychlost [km/h]200
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3
Pohotovostní hmotnost [kg]2115

Velmi kladné dojmy v nás zanechalo uživatelské rozhraní informačního systému, které má intuitivní ovládání a svou logikou výrazně překonává iDrive od BMW. Obrazovka je umístěna hluboko v horní častí palubní desky a řidič se po ni pohybuje kurzorem ovládaným “joystickem” před loketní opěrkou. Tlačítka pro potvrzení, návrat do menu a rychlý přístup k navigaci se nacházejí po stranách tohoto joysticku. Všechny operace lze provádět snadno a intuitivně.

Místa na zadních sedadlech je ve všech směrech dostatek, BMW X5 ovsem nabízí vice prostoru v oblasti kolen a nepůsobí na zadním sedadle tak stísněným dojmem (Lexus RX má více skloněný zadní sloupek a menší okna v zadních dveřích). Menší prostor v oblasti hlavy je v Lexusu možné kompenzovat nastavitelným sklonem zadního opěradla. Kromě toho má RX také podélně posuvná zadní sedadla. Zavazadlový prostor má objem 446 litru a je dobře přístupný, podběhy do něj zasahují jen minimálně. Nabízí sice menší variabilitu než BMW X5, ale jeho dílenské zpracování působí hodnotnějším dojmem.

Lexus u hybridního RX 450h láká na kombinovaný výkon 220 kW (299 k). Benzinový motor o objemu 3,5 litru dokáže poskytnout maximálně 182 kW, synchronní elektromotory mohou poslat na přední kola nejvíce 123 kW a na zadní 50 kW. Ve výsledku to znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s (nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h) při kombinované spotřebě jen 6,3 l/100 km.

Podrobně o novém Lexusu RX 450h
Lexus RX 450h v Evropě: 0-100 km/h za 7,8 s, kombinovaná spotřeba 6,3 l/100 km

Diskuze (6)
Avatar - kolmar
4. 3. 2009 23:34
Re: Lada
Infiniti je cool, no aj toto. Desig je vzdy subjektivny a ono ten interier ja konecne daco nove a neopozerane a pritom logicky rozmiestnene (srandy ako napr. C6 nemusim) ja davam :yes:
PS: asi si uz dlho nevidel ladu >:D
4. 3. 2009 12:50
Re: ROZPAKY
Bud v klidu, takoveto porovnani par redaktoru nic na veci nemeni, do roka se ukaze, na zaklade podrobnych testu a prodejnich vysledku.

Ja preji kazdemu uspech, cim veci konkurence tim vetsi snaha o zdokonaleni toho ci onoho, a tim padem lepe pro nas spotrebitele.

4. 3. 2009 08:32
Re: .
Ale povedlo, naživo to bude nádnera, desing vychází z IS který se hodně hodně vyvedl....
3. 3. 2009 17:33
ROZPAKY
Co teď ?? Rejžovýho hybrida si dovolej srovnat s mojí evropskou ikonou a navíc mu dá ve spoustě věcí na frak 8-s Jak to jenom já, věrný evropan, rozchodím 8-s . Su z teho na rozpacích,ale doufám, že mi to tu někdo povysvětlí a uvede mě zpět do normálu >:D >:D