Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus se vrhl na autonomní techniku. Co tak pozdě?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 11. 2017 • 22:15
66
1
Zobrazit náhledy (66)
Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS
Značka Lexus má v rámci mateřského koncernu Toyota představovat průkopníka ve využití systémů pro autonomní řízení u sériových modelů.

Lexus i Toyota již dnes nabízejí ve svých vozech řadu asistenčních systémů, jejichž cílem je zjednodušit řízení a zvýšit bezpečnost provozu. Za zmínku stojí například nová generace modelové řady LS, v jejíž výbavě má být pro vybrané trhy systém intuitivní funkce detekce chodců s aktivním řízením.

Podobně jako řada dalších světových automobilek i Toyota pracuje na vývoji autonomních systémů řízení vozidel a podle informací, které zveřejnil Automotive News je hodlá uvádět na trh prostřednictvím své prémiové značky.

Lexus se má tedy stát průkopníkem v rámci svého koncernu a v první polovině roku 2020 má zahájit prodej vozů, v jejichž výbavě budou autonomní systémy tzv. čtvrté úrovně. Podle aktuálních informací se má jednat o evoluci systému Highway Teammate, s níž se na letošním podzimním autosalonu v Tokiu představil koncept Lexus LS+. Tento systém má umožnit jízdu bez zásahu řidiče od nájezdu na dálnici až po její opuštění.

Mezi hlavní důvody nasazení nejnovějších systémů pro autonomní řízení u prémiových vozů značky Lexus a jejich využití u masově vyráběných automobilů Toyota až s jistým odstupem jsou vysoké náklady na jejich vývoj i výrobu.

Lexus navíc může s ohledem na legislativu řadu systémů dodávat ve svých vozech na japonském trhu, zatímco na svém hlavním odbytišti, jímž je severoamerický je prozatím nabízet nemůže a očekává, že je zde uvede později.

Mateřská Toyota se pak má u svých vozů zaměřit na zdokonalování bezpečnostních asistenčních systémů, jako je například sledování jízdních pruhů nebo zabránění použití nesprávné pedálu při brzdění.

Japonská automobilka tedy na rozdíl od značek Audi či Mercedes-Benz hodlá postupovat při uvádění autonomních systémů do svých vozidel podobně jako například Ford či BMW a Fiat Chrysler Automobiles, u nichž můžeme očekávat vozy s vyspělými systémy autonomního řízení kolem roku 2021.

Související články

Témata
Avatar - N6600
2. 11. 2017 15:29
Mno...
Za ten nadpis by si mal autor dat jednu po hube, z kazdej strany. Aby si uvedomil, aky je ignorant.

Nie je mi jasne, co znamena v jeho reci neskoro, ale pokial viem, napriklad taky self parking mal Lexus ako prvy. V roku 2007. Ked uz. Za dalsie, Lexus sa venuje tomu uz dost dlho a kedze jeho nove generacie si davaju nacas, je jasne, ze sa jeho autonomne schopnosti neukazu hned podla zelania autora...

Za dalsie, ked som sa bavil s Uyttenhovenom, tak sa s tym na US trh neponahlaju. Oni tu technologiu uz vyvinutu maju a interne sa o tom viedli dlhe diskusie. A to z dovodu legislativy, incidentu Tesly a povodnemu grilovaniu Toyoty. Tomu vsetkemu sa chcu vyhnut.

Existuje napriklad, mimo ineho i Toyota Research Institute, ktory sa venuje nielen automobilom, ale i robotike a spolupracuje s MIT a dalsimi univerzitami. To autor ale musel nieco o tom nastudovat a vygooglit.
Články odjinud