Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Limitované Audi TT RS Iconic Edition je předzvěstí konce

Filip Melich
Diskuze (0)

Audi představilo limitovanou edici modelu TT, která předznamenává jeho blížící se konec a zároveň oslavuje 25 let jeho existence. Dostává specifické provedení exteriéru a interiéru               .

Kromě desetiválcového supersportu R8 se Audi loučí také se sportovním kupé a roadsterem TT. Zatímco pro R8 je připravena limitovaná edice GT s výhradním pohonem zadních kol, rozlučkou s modelem TT bude rovněž limitovaná Iconic Edition pro vrcholné provedení RS. Auto bude dostupné výhradně v Evropě.

Audi TT, které si vypůjčilo jméno ze slavného závodu na ostrově Man, Tourist Trophy, se poprvé představilo jako studie vozu pro nadšence, a to v roce 1995 na frankfurtském autosalonu. Výroba produkčního kupé odstartovala v roce 1998, roadster následoval o rok později. Výroba druhé generace odstartovala v roce 2006 a v nabídce modelu TT se poprvé objevila provedení S a RS. Stávající třetí iterace modelu TT se vyrábí již od roku 2014.

Oslavou úspěchů Audi TT a 25 let modelu se stává limitovaná edice nazvaná Iconic Edition. Dostupná bude pouze pro vrcholné provedení TT RS s karoserií kupé. Pro limitovanou edici byl zvolen šedý lak karoserie Nardo a leskle nebo matně černé provedení detailů, včetně čelní masky či krytů vnějších zpětných zrcátek. Dále jsou připravena 20palcová kola Rotor s leskle černým povrchem specifickým pro Iconic Edition.

Video se připravuje ...


Poznávacím znamením jsou rovněž zatmavená zadní boční okna, na nichž se objevuje název limitované edice. Kromě toho Iconic Edtion přidává balíček aerodynamických úprav nazvaný Aerokit. Optimalizován byl ve větrném tunelu a sestává z předního splitteru, křidélek po stranách předního nárazníku, karbonového přítlačného křídla na zádi a dalších dílů.

Uvnitř je zachováno černé provedení interiéru normálního Audi TT RS, avšak přibyla celá řada příplatkových prvků a detailů. Například přední sportovní sedadla kombinují kůži Nappa s Alcantarou a kontrastním žlutým stehováním. Pod logem RS všitým do opěradel sedadel se objevuje nápis Iconic Edition.

Kůže, Alcantara a žluté detaily se nachází také na dalších částech interiéru, například na loketních opěrkách, palubní desce nebo volantu. Na voliči automatické převodovky S tronic se objevuje číslo označující pořadí vozu v limitovaném počtu vyrobených kusů. Ve výbavě majitelé naleznou například digitální přístrojovou desku, ambientní osvětlení či Bang & Olufsen Premium Sound System s 3D zvukem. V případě zájmu o jiné provedení exteriéru či interiéru auta se zákazníci mohou obrátit na specializované oddělení Audi exclusive.

Drobným zklamáním je zachování standardní techniky, byť ikonický přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI ověnčený několika mezinárodními cenami sám o sobě určitě zklamáním není. Audi TT RS Iconic Edition tedy produkuje známých 294 kW (400 k) a maximální točivý moment 480 Nm. Jednotka je spojena se sedmistupňovým automatem S tronic s možností řazení pádly pod volantem, který sílu pětiválce posílá ke všem čtyřem kolům skrze systém quattro.

Maximální rychlost navzdory upravené aerodynamice zůstává shodných 280 km/h, stejně jako čas 3,7 sekundy potřebný pro zrychlení z 0 na 100 km/h. Samozřejmě nechybí ani sportovně naladěný podvozek s adaptivními tlumiči nebo možnost volby jízdního režimu, která mění nejen nastavení tlumičů, ale také trvalého pohonu všech kol, motoru, převodovky, řízení či ventilů ve výfuku.

Už několikrát jsme zmínili, že Audi TT RS Iconic Edition vznikne v limitovaném počtu. Kolik kousků tedy německá automobilka vyrobí? 100. Všechny jsou alespoň určeny výhradně pro Evropu. Audi už začalo přijímat objednávky a dodávky zákazníkům mají začít v prvním čtvrtletí příštího roku. Cena na domácím trhu je stanovena na 113.050 euro, tedy v přepočtu na téměř 2,8 milionech korun. Na českém trhu přitom za výchozí TT RS Coupé zaplatíte minimálně 2.040.900 Kč.

Dle předpokladů by Audi TT RS Iconic Edition mohlo být jednou z posledních – pokud ne vůbec poslední – speciálních edic modelu ještě před ukončením výroby stávající generace. A protože má být nástupce elektrický, společně se stávající generací tedy skončí spojení TT s ikonickým pětiválcem. Motor bude v rámci značky alespoň dočasně pokračovat v modelech RS3 a RS Q3.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme