Listopadová nadílka crashtestů: 15 vozů
Listopadová nadílka crashtestů EuroNCAP přinesla hned patnáct rozbitých automobilů, z čehož většinu tvořily významné novinky, na jejichž výsledky z nárazových zkoušek se netrpělivě čekalo. Většina zkoušených vozů spadá do skupiny Superminis, neboli malých automobilů, dostalo se však i na velké rodinné vozy, MPV, SUV i luxusní limuzínu. Pouze šest automobilů získalo pěti hvězdičkové hodnocení za bezpečnost posádky, jeden vůz obdržel plný počet hvězdiček i za bezpečnost chodců.
Superminis
V kategorii nemenších automobilů získaly nejlepší výsledek Fiat Punto a Toyota Yaris. U Fiatu Punto ohodnotila EuroNCAP čelní náraz 14 body, to znamená 88%, za boční náraz si punto vysloužilo 18 bodů (skvělých 100 %), celkově i s připomenutím nezapnutých pásů vybojovalo 33 bodů a pět hvězdiček za bezpečnost posádky. Za ochranu dětí dostalo punto tři hvězdičky (71 %), stejně jako za bezpečnost chodců (53%). Nová Toyota Yaris zvládla čelní náraz na 95% (15 bodů) a boční na 100 % (18 bodů).
Děti jsou chráněni na 69% (tři hvězdičky), chodci jsou vystaveni většímu riziku, proto yaris obdržel pouze dvě hvězdičky (50%). Špatně si nevedla ani nová Kia Rio. Z čelní srážky s překážkou vyvázla s 11 body (69%), boční náraz zvládla na 89%, což v součtu znamená čtyři hvězdičky za bezpečnost posádky. Stupeň ochrany dětí vyjadřují tři hvězdičky (69%), ochrany chodů potom dvě hvězdičky (36%). Nejhůře si v této skupině vedl Chevrolet Matiz (Spark) se dvěma hvězdičkami za bezpečnost posádky.
Fiat Punto
- Čelní náraz: 14 bodů / 88 %
- Boční náraz: 18 bodů / 100 %
- Připomínač pásů: 2 body
- Bezpečnost posádky: 34 bodů (pět hvězdiček)
- Bezpečnost dětí: 35 bodů / 71 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdičky)
Toyota Yaris
- Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
- Boční náraz: 18 bodů / 100 %
- Připomínač pásů: 2 body
- Bezpečnost posádky: 35 bodů (pět hvězdiček)
- Bezpečnost dětí: 34 bodů / 69 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 18 bodů / 50 % (dvě hvězdičky)
Kia Rio
- Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
- Boční náraz: 16 bodů / 89%
- Připomínač pásů: 1 bod
- Bezpečnost posádky: 28 bodů (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 34 bodů / 69 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 13 bodů / 36 % (dvě hvězdičky)
Volkswagen Fox
- Čelní náraz: 14 bodů / 88 %
- Boční náraz: 14 bodů / 78 %
- Připomínač pásů: 1 bod
- Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 42 bodů / 86 % (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 12 bodů / 33 % (dvě hvězdičky)
Mitsubishi Colt
- Čelní náraz: 9 bodů / 56 %
- Boční náraz: 13 bodů / 72 %
- Připomínač pásů: 2 body
- Bezpečnost posádky: 24 bodů (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 30 bodů / 61 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 7 bodů / 19 % (jedna hvězdička)
Daihatsu Sirion
- Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
- Boční náraz: 16 bodů / 89 %
- Připomínač pásů: 2 body
- Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 35 bodů / 71 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 15 bodů / 42 % (dvě hvězdičky)
Chevrolet Matiz (Spark)
- Čelní náraz: 9 bodů / 56 %
- Boční náraz: 8 bodů / 44 %
- Připomínač pásů: 0 bodů
- Bezpečnost posádky: 17 bodů (dvě hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 30 bodů / 61 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 13 bodů / 36 % (dvě hvězdičky)
Malá rodinná auta
Tentokrát jediný zástupce z třídy malých rodinných vozů (nižší střední třídy), Seat León, získal mírně nadprůměrný výsledek v čelním a bočním nárazu, za který si odnesl čtyři hvězdičky, ale výborný výsledek v kategorii bezpečnosti dětí (čtyři hvězdičky) i bezpečnosti chodců (tři hvězdičky).
Seat León
- Čelní náraz: 12 bodů / 75 %
- Boční náraz: 18 bodů / 100 %
- Připomínač pásů: 2 body
- Bezpečnost posádky: 32 bodů (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 42 bodů / 86 % (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 24 bodů / 67 % (tři hvězdičky)
Velká rodinná auta
Výsledky nárazových zkoušek ve skupině velkých rodinných vozů se nesly ve znamení vysokého bodového hodnocení čelního a bočního nárazu, ale velmi nízkého hodnocení bezpečnosti chodců. Croma například za čelní náraz získala 94% a boční dokonce 100%, ale s chodci se vůbec nemazlí. Podobně, avšak s nižší hodnocením čelního a bočního nárazu dopadla Mazda6, lépe na tom byl pouze nový Peugeot 407 Coupé.
Fiat Croma
- Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
- Boční náraz: 18 bodů / 100 %
- Připomínač pásů: 2 body
- Bezpečnost posádky: 35 bodů (pět hvězdiček)
- Bezpečnost dětí: 39 bodů / 80 % (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 6 bodů / 17 % (jedna hvězdička)
Mazda6
- Čelní náraz: 12 bodů / 75 %
- Boční náraz: 16 bodů / 89 %
- Připomínač pásů: 3 body
- Bezpečnost posádky: 31 bodů (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 39 bodů / 80 % (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 5 bodů / 14 % (jedna hvězdička)
Peugeot 407 Coupé
- Čelní náraz: 16 bodů / 100 %
- Boční náraz: 17 bodů / 94 %
- Připomínač pásů: 2 body
- Bezpečnost posádky: 35 bodů (pět hvězdiček)
- Bezpečnost dětí: 42 bodů / 86 % (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 15 bodů / 42 % (dvě hvězdičky)
Luxusní vozy
Nová vlajková loď Citroënu neexcelovala v čelním a bočním nárazu, i když na v této třídě obvyklých pět hvězdiček dosáhla, ale zazářila v bezpečnosti chodců, kde získala neobvyklé čtyři hvězdičky (C6 se totiž nabízí s aktivní kapotou).
Citroen C6
- Čelní náraz: 14 bodů / 88 %
- Boční náraz: 17 bodů / 94 %
- Připomínač pásů: 3 body
- Bezpečnost posádky: 34 bodů (pět hvězdiček)
- Bezpečnost dětí: 38 bodů / 78 % (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 28 bodů / 78 % (čtyři hvězdičky)
Velká SUV
Nová generace Jeepu Grand Cherokee se nevyznamenala v čelním nárazu, za který obdržela pouze 56 %, lépe dopadl boční náraz (89 %). Za ochranu dětí dostal americký hromotluk od EuroNCAP hezké vysvědčení se třemi hvězdičkami, kolonka s hodnocením ochrany chodců však zeje prázdnotou.
Jeep Grand Cherokee
- Čelní náraz: 9 bodů / 56 %
- Boční náraz: 16 bodů / 89 %
- Připomínač pásů: 1 body
- Bezpečnost posádky: 26 bodů (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 35 bodů / 71 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 0 bodů / 0 %
Malá MPV
Jeden starý a známý a jedna novinka se srazila s překážkou v kategorii malých MPV. Citroen Berlingo i přes svůj pokročilý věk dosáhl dobrého výsledku, větší pozornost se ovšem upírala na Mazdu5. Ta výborně obstála v čelním i bočním nárazu, na vysoké úrovni je ochrana dětí, obávat Mazdy5 se musí pouze chodci.
Citroen Berlingo
- Čelní náraz: 10 bodů / 63 %
- Boční náraz: 15 bodů / 83 %
- Připomínač pásů: 1 bod
- Bezpečnost posádky: 26 bodů (čtyři hvězdičky)
- Bezpečnost dětí: 27bodů / 55 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 10 bodů / 28 % (dvě hvězdičky)
Mazda 5
- Čelní náraz: 13 bodů / 81 %
- Boční náraz: 18 bodů / 100 %
- Připomínač pásů: 2 body
- Bezpečnost posádky: 33 bodů (pět hvězdiček)
- Bezpečnost dětí: 32 bodů / 65 % (tři hvězdičky)
- Bezpečnost chodců: 12 bodů / 33 % (dvě hvězdičky)