Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Listopadová nadílka crashtestů: 15 vozů

Libor Zezulka Libor Zezulka 23. 11. 2005 • 17:41
62
64
Zobrazit náhledy (62)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Listopadové kolo crashtestů organizace EuroNCAP přineslo mnoho zajímavých výsledků. Proti překážce se rozjel například nový Chevrolet Matiz, Kia Rio, Toyota Yaris, Citroen C6 či Jeep Grand Cherokee.

Listopadová nadílka crashtestů EuroNCAP přinesla hned patnáct rozbitých automobilů, z čehož většinu tvořily významné novinky, na jejichž výsledky z nárazových zkoušek se netrpělivě čekalo. Většina zkoušených vozů spadá do skupiny Superminis, neboli malých automobilů, dostalo se však i na velké rodinné vozy, MPV, SUV i luxusní limuzínu. Pouze šest automobilů získalo pěti hvězdičkové hodnocení za bezpečnost posádky, jeden vůz obdržel plný počet hvězdiček i za bezpečnost chodců.

Superminis

V kategorii nemenších automobilů získaly nejlepší výsledek Fiat Punto a Toyota Yaris. U Fiatu Punto ohodnotila EuroNCAP čelní náraz 14 body, to znamená 88%, za boční náraz si punto vysloužilo 18 bodů (skvělých 100 %), celkově i s připomenutím nezapnutých pásů vybojovalo 33 bodů a pět hvězdiček za bezpečnost posádky. Za ochranu dětí dostalo punto tři hvězdičky (71 %), stejně jako za bezpečnost chodců (53%). Nová Toyota Yaris zvládla čelní náraz na 95% (15 bodů) a boční na 100 % (18 bodů).

Děti jsou chráněni na 69% (tři hvězdičky), chodci jsou vystaveni většímu riziku, proto yaris obdržel pouze dvě hvězdičky (50%). Špatně si nevedla ani nová Kia Rio. Z čelní srážky s překážkou vyvázla s 11 body (69%), boční náraz zvládla na 89%, což v součtu znamená čtyři hvězdičky za bezpečnost posádky. Stupeň ochrany dětí vyjadřují tři hvězdičky (69%), ochrany chodů potom dvě hvězdičky (36%). Nejhůře si v této skupině vedl Chevrolet Matiz (Spark) se dvěma hvězdičkami za bezpečnost posádky.

Fiat Punto

  • Čelní náraz: 14 bodů / 88 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 2 body
  • Bezpečnost posádky: 34 bodů (pět hvězdiček)
  • Bezpečnost dětí: 35 bodů / 71 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdičky)

Toyota Yaris

  • Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 2 body
  • Bezpečnost posádky: 35 bodů (pět hvězdiček)
  • Bezpečnost dětí: 34 bodů / 69 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 18 bodů / 50 % (dvě hvězdičky)

Kia Rio

  • Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
  • Boční náraz: 16 bodů / 89%
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 28 bodů (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 34 bodů / 69 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 13 bodů / 36 % (dvě hvězdičky)

Volkswagen Fox

  • Čelní náraz: 14 bodů / 88 %
  • Boční náraz: 14 bodů / 78 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 42 bodů / 86 % (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 12 bodů / 33 % (dvě hvězdičky)

Mitsubishi Colt

  • Čelní náraz: 9 bodů / 56 %
  • Boční náraz: 13 bodů / 72 %
  • Připomínač pásů: 2 body
  • Bezpečnost posádky: 24 bodů (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 30 bodů / 61 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 7 bodů / 19 % (jedna hvězdička)

Daihatsu Sirion

  • Čelní náraz: 11 bodů / 69 %
  • Boční náraz: 16 bodů / 89 %
  • Připomínač pásů: 2 body
  • Bezpečnost posádky: 29 bodů (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 35 bodů / 71 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 15 bodů / 42 % (dvě hvězdičky)

Chevrolet Matiz (Spark)

  • Čelní náraz: 9 bodů / 56 %
  • Boční náraz: 8 bodů / 44 %
  • Připomínač pásů: 0 bodů
  • Bezpečnost posádky: 17 bodů (dvě hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 30 bodů / 61 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 13 bodů / 36 % (dvě hvězdičky)

Malá rodinná auta

Tentokrát jediný zástupce z třídy malých rodinných vozů (nižší střední třídy), Seat León, získal mírně nadprůměrný výsledek v čelním a bočním nárazu, za který si odnesl čtyři hvězdičky, ale výborný výsledek v kategorii bezpečnosti dětí (čtyři hvězdičky) i bezpečnosti chodců (tři hvězdičky).

Seat León

  • Čelní náraz: 12 bodů / 75 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 2 body
  • Bezpečnost posádky: 32 bodů (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 42 bodů / 86 % (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 24 bodů / 67 % (tři hvězdičky)

Velká rodinná auta

Výsledky nárazových zkoušek ve skupině velkých rodinných vozů se nesly ve znamení vysokého bodového hodnocení čelního a bočního nárazu, ale velmi nízkého hodnocení bezpečnosti chodců. Croma například za čelní náraz získala 94% a boční dokonce 100%, ale s chodci se vůbec nemazlí. Podobně, avšak s nižší hodnocením čelního a bočního nárazu dopadla Mazda6, lépe na tom byl pouze nový Peugeot 407 Coupé.

Fiat Croma

  • Čelní náraz: 15 bodů / 94 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 2 body
  • Bezpečnost posádky: 35 bodů (pět hvězdiček)
  • Bezpečnost dětí: 39 bodů / 80 % (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 6 bodů / 17 % (jedna hvězdička)

Mazda6

  • Čelní náraz: 12 bodů / 75 %
  • Boční náraz: 16 bodů / 89 %
  • Připomínač pásů: 3 body
  • Bezpečnost posádky: 31 bodů (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 39 bodů / 80 % (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 5 bodů / 14 % (jedna hvězdička)

Peugeot 407 Coupé

  • Čelní náraz: 16 bodů / 100 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 2 body
  • Bezpečnost posádky: 35 bodů (pět hvězdiček)
  • Bezpečnost dětí: 42 bodů / 86 % (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 15 bodů / 42 % (dvě hvězdičky)

Luxusní vozy

Nová vlajková loď Citroënu neexcelovala v čelním a bočním nárazu, i když na v této třídě obvyklých pět hvězdiček dosáhla, ale zazářila v bezpečnosti chodců, kde získala neobvyklé čtyři hvězdičky (C6 se totiž nabízí s aktivní kapotou).

Citroen C6

  • Čelní náraz: 14 bodů / 88 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 3 body
  • Bezpečnost posádky: 34 bodů (pět hvězdiček)
  • Bezpečnost dětí: 38 bodů / 78 % (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 28 bodů / 78 % (čtyři hvězdičky)

Velká SUV

Nová generace Jeepu Grand Cherokee se nevyznamenala v čelním nárazu, za který obdržela pouze 56 %, lépe dopadl boční náraz (89 %). Za ochranu dětí dostal americký hromotluk od EuroNCAP hezké vysvědčení se třemi hvězdičkami, kolonka s hodnocením ochrany chodců však zeje prázdnotou.

Jeep Grand Cherokee

  • Čelní náraz: 9 bodů / 56 %
  • Boční náraz: 16 bodů / 89 %
  • Připomínač pásů: 1 body
  • Bezpečnost posádky: 26 bodů (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 35 bodů / 71 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 0 bodů / 0 %

Malá MPV

Jeden starý a známý a jedna novinka se srazila s překážkou v kategorii malých MPV. Citroen Berlingo i přes svůj pokročilý věk dosáhl dobrého výsledku, větší pozornost se ovšem upírala na Mazdu5. Ta výborně obstála v čelním i bočním nárazu, na vysoké úrovni je ochrana dětí, obávat Mazdy5 se musí pouze chodci.

Citroen Berlingo

  • Čelní náraz: 10 bodů / 63 %
  • Boční náraz: 15 bodů / 83 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 26 bodů (čtyři hvězdičky)
  • Bezpečnost dětí: 27bodů / 55 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 10 bodů / 28 % (dvě hvězdičky)

Mazda 5

  • Čelní náraz: 13 bodů / 81 %
  • Boční náraz: 18 bodů / 100 %
  • Připomínač pásů: 2 body
  • Bezpečnost posádky: 33 bodů (pět hvězdiček)
  • Bezpečnost dětí: 32 bodů / 65 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 12 bodů / 33 % (dvě hvězdičky)

Související články

Témata
24. 11. 2005 23:44
Re: Konec diskuze...
:-) :yes:
24. 11. 2005 23:44
BRÁCHO, ZÁSADA
paragánů je - přežít všechno. Musíš bejt jak kočka, přežít pády, nárazy... i podrazy (ty bolej...). Takže autobus - zásadně neseď na střeše, nebo v horním patře. Plešatý můžou, jim skalpování tolik nevadí. Tak v autobuse ležíš zásadně vzadu napříč. Když to napere do zdi brzdíš se o sedadla, který bereš letem sebou... posloužej ti jako dolehová trampolína. Ve vejtahu se zásadně držíš nějakejch madel. Když se utrhne podlaha, visíš. Vydrž. Vysvoboděj tě. Trénuj na tyči ráno v metru. Vydržíš-li celo trasu Cé, máš vyhranej i Motokov. Letadlo je jasný. Padáky maj v armádní výzbroji a vyprošťovací sekeru ti sežene kámoš vod hasičů. Vysekání se bokem z érbasa trvá kolem tří minut. Měl bys to zvládnout. Trénuj to doma na sádrovejch příčkách. Pak přejdi na panel, ale bacha na sousedy, abys jim nenarušil šťastnou hodinku nenadálou návštěvou. Osobák je fuška. Tam je každá rada drahá. Zásada je nebourat. A když, tak se nezabít. Když se zabiješ, to je na draka. Tak bacha :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku