Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Logan vs. testy ADACu: co na to výrobce?

Ondřej Láník
Diskuze (167)
Před několika dny proběhla motoristickým tiskem informace o výsledku testu vyhýbacího manévru Dacie Logan. Výrobce Dacie Logan zareagoval a proto dáváme jeho tiskovému prohlášení na Auto.cz také prostor.

Stanovisko výrobce Dacie Logan:

"ADAC zveřejnil výsledky testů jízdních vlastností vozu Logan. ADAC provedl losí test při rychlosti 65 km/h, při kterém se vůz převrátil na střechu. Naše společnost k tomuto podává následující stanovisko.

ADAC nejprve provedl 2 losí testy při rychlosti 100 km/h, tedy při rychlosti odpovídající běžné proceduře ADACu. Během těchto testů nedošlo k žádným problémům. Organizace ADAC následně provedla další losí testy za účelem pořízení fotodokumentace. Tyto testy byly prováděny za nestandardních libovolně definovaných podmínek, což bez pochyby zapříčinilo převrácení vozu.

Již dříve byly na Loganu provedeny hloubkové losí testy, a to jak odbornými automobilovými časopisy, tak porotou, která rozhodovala o volbě „Auto roku“. Ani během těchto testů nebyly zjištěn nejmenší problém. Bezchybné chování vozu bylo též dokázáno během četných testů ve zkušebnách společnosti Renault.

Společnost Renault chápe bezpečnost jako jeden z nejdůležitějších závazků vůči svým klientům ať se jedná o jakýkoliv model produktové řady.

Společnost Renault je za účelem analýzy výsledků losích testů vozu Logan s organizací ADAC v těsném

kontaktu."

Pozn. redakce: V tuto chvíli (sobota 30.7.2005 19:15) jsou článek i fotografie z testu Dacie Logan na stránkách www.adac.de již nedostupné.

Ondřej Láník
Diskuze (167)
31. 7. 2005 20:26
Re: naposledy
To jo, člověk může být sebelepší řidič... o tom, zda dojedeš spolurozhodují i ti ostatní kolem tebe... jde z toho mráz po zádech...
31. 7. 2005 20:25
Re: naposledy
Martine - tvoje zušenost je zanedbatelná výjimka... proč si tohle máme psát. Samozřejmě, že auta jsou poruchová, jako všechno, jako PCčko. Ale plošně je to tak, že není rozdílu ve spolehlivosti tak výrazném, aby tě to orientovalo ve výběru auta. Japonec, Korejec, Francouz nebo Maďar... všechno jezdí.
31. 7. 2005 17:10
Re: Tržní kapitalizace...
Prosím tě, Jirko, co to píšeš? Kdyby obchodovatelné akcie třeba toho Peugeotu byly v souhrnu za třžní cenu 15,4 miliónu dolarů, tak si Pegeota koupí k snídani i pár maníků z Česka... Asi bychom si měli říci, že základní kapitál akciové společnosti je rozdělen na akcie. Na akcii je uvedena částka (nominální hodnota) za kolik ti ji ta společnost prodá při jejím vydání (nejdu do detailů emisního ažia). Jak se začne s akcií obchodovat, tak když společnost prosperuje, je o akcie zájem (nesou dividendy, tedy podíl na zisku, vyplácený jednou ročně) a cena prodané akcie se může lišit od té částky, která je na ní (nominální hodnota) napsaná. Jestliže tedy sečtu počet akcií určených k obchodování na veřejném trhu a násobím tržní cenou akcie, pak dostanu částku, za kterou bych mohl ovládnout společnost, tedy budu držet tzv. kontrolní balík akcií. Na valnou hromadu nechodí všichni akcionáři, tak nepotřebuji mít 51%, prakticky u velkých společností (mnoho akcií) mi postačí kolem 25% akcií. A už rozhoduji třeba o tom, co bude se ziskem... Takže já nevěřím, že bych mohl koupit akcie Peugeota za 15,6 miliónu dolaru a získat tak co? - 100% akcií, nebo ten kontrolní balík, tedy cca 25% akcií? I tak je to směšně málo... P.S. co takhle upravit číslo... směrem k miliardám...
31. 7. 2005 14:15
Re: naposledy
Takový paradox - v životě jsem se nesetkal s člověkem, který by si koupil nové auto a měl s ním problém, který by servis neodstranil do druhého dne. To jen tady se dozvídám, že vlastně člověk musí být štastný když dojede... tedy pokud nemá Mazdu... nebo si nešetří na Imprezu, viď. To jsou výkřiky nezkušených. A pozor hodně závad způsobí na autě řidiči tím, že neumí jezdit, zejména řadit... tak ví Bůh, jak to s tebou vlastně je,viď...
31. 7. 2005 14:09
Re: NENI NAD VŮNI NOVÝCH PLASTŮ...
Ano, to máš pravdu... probíral jsem to u Renaulta, jak jsem Logana zkoušel... se solidní výbavou je to kolem 250. Jenže za ty peníze máš "obrovské" auto. A to táhne. Tohle u Renaultu vymysleli geniálně. Auto s vnitřním prostorem jak ve střední třídě za 250... A pak - Loganem Renault tady každému ukázal kapitálovou sílu obyvatelstva. Jde na dračku... a to je nejvýmluvnější... LOGAN je takové pravdivé zrcadlo doby... A že je správně orientované, tomu nasvědčují horlivé příspěvky tady brojící proti LOGANOVI... jo, jak jsem napsal... přeskočit třídu... to se netoleruje.