Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
189
Fotogalerie

Los Angeles Autoshow 2018: Mrkněte na obří galerii novinek z kalifornského autosalonu

Nová generace slavného sporťáku od Porsche, pick-up od Jeepu nebo ladný elektromobil od Audi, to a mnoho dalšího je letos k vidění na autosalonu v LA.

Nejvíce sledovaným autosalonem v Severní Americe býval kdysi ten lednový v Detroitu (dokonce oficiálně pojmenovaný Severoamerická mezinárodní autoshow), v posledních letech ale pozornost výrobců i návštěvníků je upřena spíše na listopadový v Los Angeles. A nejinak je tomu i letos, v Kalifornii slaví premiéru hned několik zásadních novinek.

Zřejmě nejsledovanější novinkou výstavy je nová generace Porsche 911. Design sice jako již tradičně rozvíjí tvary předchůdce, přesto nová záď s vodorovným světelným pásem mnohé překvapila. Vnitřek se sice inspirovali někdejšími 911, řešení s rozměrnou, 10,9“ obrazovkou multimediálního systému je ale ryze moderní. Přeplňované ploché šestiválce byly dále vylepšeny, spolupracují pak s novou, osmistupňovou převodovkou PDK s dvěma spojkami.

Pro Porsche to ale není jediná novinka výstavy, v Zuffenhausenu totiž nezapomněli ani na odcházející generaci 911, s níž se rozloučili opravdu stylově. Porsche 911 GT2 RS Clubsport je extrémní okruhová verze s výkonem 515 kW (700 k), která vznikne v limitované edici 200 kusů. Na silnici nemůže, zákazníci ji využijí leda na okruhových dnech nebo na závodech, kterým by mělo být přizpůsobeno.

To Jeep Gladiator na silnice sice může, dobře mu ale bude i mimo ně. Jedná se o pick-up na bázi nejnovější generace Wrangleru (JL), který stejně jako výchozí offroad nabídne pevnou nebo odnímatelnou střechu, případně sklopné čelní sklo a odmontovatelné dveře. Nabízen bude s benzinovým šestiválcem Pentastar s 213 kW, pro Evropu pak bude určen také turbodiesel se 194 kW, který dorazí v roce 2020.

Pro Američany podstatnou novinkou je také třetí generace Kie Soul, která je za oceánem nesmírně populární. Nová generace tohoto crossoveru designem navazuje na předchůdce, příď se však dočkala hodně úzkých světlometů. V Evropě bude novinka nabízena výhradně ve formě elektromobilu e-Soul, který bude pohánět elektromotor o výkonu 147 kW.

Důležitou roli hrají na autosalonu v Los Angeles samozřejmě také SUV. Třetí generace Hondy Passport přichází po 16 let dlouhé pauze od konce předchůdce, je to pětimístný model vyplňující mezeru mezi CR-V a velkým Pilotem, který je poháněn šestiválcem o objemu 3,5 litru vyladěným na 206 kW. Druhá generace Lincolnu Aviator je zase prémiové SUV s třemi řadami sedadel, které je poháněno dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 294 kW, spárovaným s desetistupňovým automatem. Alternativou bude hybrid, doplňující třílitr o elektrický motor, zvyšující výkon na 331 kW.

Nepřehlédnutelnou novinkou je též Hyundai Palisade, a to díky své odvážné přídi. Konkurent třeba pro Hondu Pilot nebo Toyotu Highlander je s délkou 4.981 mm ještě větší než Hyundai Grand Santa Fe. Nabídne tři řady sedadel, o pohon se pak postará 3,8litrová V6 o výkonu zhruba 214 kW.

Tvary zaujme i Rivian R1S, dílo nového výrobce elektromobilů. Sedmimístné SUV dlouhé 5.040 mm je poháněno čtyřmi elektromotory (jeden u každého kola), které v závislosti na verzi nabídne až výkon 562 kW. Na stejném „sendvičovém“ základu je postaven i v LA též prezentovaný pick-up Rivian R1T, který se do prodeje má dostat v druhé polovině roku 2020.

Alternativní pohony dále zastupuje lehce inovovaná Toyota Prius, nově dostupná i s pohonem všech kol, nebo třeba koncept Audi e-tron GT, který je předzvěstí elektromobilu ve stylu Audi A7 Sportback, chystaného pro rok 2020. Budoucnost naznačuje též BMW Vision iNext, tenhle elektrifikovaný crossover schopný poloautonomní jízdy se začne vyrábět v roce 2021.

Zapomenout pak nesmíme ani na novou generaci Mazdy 3, představenou rovnou jako pětidveřový hatchback i sedan. Ta využije novou platformu, která kupodivu nahradí víceprvkovou zadní nápravu torzní příčkou. Hlavně se ale můžeme těšit na benzinový motor Skyactiv-X, využívající v některých režimech technologie zapalování směsi nikoliv od svíčky, ale vysokou teplotou ve válci, který doplní konvenční zážehové motory a turbodiesel 1.8 Skyactiv-D.

Jen o novinkách to v Los Angeles ale není. Je tu i jedna rozlučka. Volkswagen Beetle se totiž loučí se svojí kariérou rozlučkovou variantou Final Edition, která se inspirovala poslední edicí původního Brouka, Última Edición z roku 2003.