Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Luxgen
Luxgen
Luxgen
Luxgen
12 Fotogalerie

Luxgen 7: Nové MPV z Taiwanu s motorem 2,2 MEFI Turbo

Aleš Dragoun
Taiwanskou značku Luxgen zná v Evropě málokdo. Loni v srpnu představila první model MPV a letos hodlá své portfolio rozšířit.

Luxgen Motor Co. Ltd. vznikla teprve v lednu 2009 a její název je složeninou anglických výrazů luxury a genius. Koncern, který ji založil, má ovšem za sebou již takřka 60 let existence. Jedná se o společnost Yulon, která se do roku 1992 jmenovala Yue Loong a používala též zkratku YLN.

Ve druhé polovině osmdesátých let vyráběla licenční Nissany Bluebird pod označením Feeling, tehdy se uvažovalo i o jejich dovozu do západní Evropy a pár kusů se snad zde i objevilo. Dnes Yulon spolupracuje kromě Nissanu i s Mitsubishi, nebo čínskou pobočkou amerického General Motors.

MPV Luxgen 7 se prodává na domácím trhu od září 2009. Je poháněn řadovým přeplňovaným čtyřválcem MEFI 2,2 litru o výkonu 125 kW (170 k) v 6000 min-1. Točivý moment dosahuje hodnoty 270 Nm mezi 2500 a 4000 min-1. Pětistupňovou samočinnou převodovku s manuálním ovládáním dodává japonský Aisin.

Hliníkový agregát o hmotnosti 135 kg vyvinula ChungHwa Engine Corp. ve spolupráci s francouzskou LMM (Le Moteur Moderne) a vyladila firma Delphi. Výfukové turbodmychadlo nese pro změnu značku Garrett. Pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro 4. Zkratka MEFI neznamená nic jiného než Multi Electronic Fuel Injection.

MPV je alespoň dle oficiálních fotografií šestimístné se čtyřmi samostatnými sedadly a nouzovou třetí řadou. Jako správný velký van, jehož největším konkurentem je aktuální Toyota Previa, má druhý pár bočních dveří posuvný. V nejvyšší specifikaci nabízí spoustou multimediálních a bezpečnostních systémů vyvinutých ve spolupráci s HTC. Jde zejména o navigaci, kamery Eagle View a Side View, kontrolu opuštění jízdního pruhu LDWS, nebo Night Vision. Minivany by měly kromě domácí továrny v Sanyi vznikat od letošního roku i v čínském Hangzhou.

Druhý produkt, Luxgen 7 SUV, veřejnost poprvé spatřila v prosinci 2009 a již se také vyrábí, pod kapotou má stejný motor, ale s o něco vyšším výkonem 129 kW (175 k). Existuje rovněž ceník, ale zatím se vůz neprodává. Další plány hovoří o třetím modelu Luxgen 7 CEO bez bližších specifikací, o jaký automobil půjde. Výrobce pouze odhalil podobu superluxusního interiéru, z něhož vyplývá, že disponuje značnou délkou.

Luxgen už má za sebou i premiéru na mezinárodních výstavách, zatím se objevil loni v Dubaji. Do tohoto regionu míří i další aktivity společnosti. V posledním čtvrtletí roku 2010 se totiž chystá uvést MPV a SUV na první zahraniční trh – pro nás rovněž exotický Omán.