Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mahindra XUV500: Indické SUV vstupuje na trh

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Mahindra, to už nejsou jen rustikální napodobeniny starých amerických jeepů. Společnost kromě jiného vlastní jihokorejský SsangYong a nyní uvádí novinku i pod vlastní značkou.

Sedmimístná Mahindra XUV500 je poměrně extravagantní, takže si ji s žádným jiným vozem této kategorie nelze splést. Nejvýraznějším stylistickým prvkem jsou mohutné lemy blatníků, na které navazují o něco výše podobně tvarované prolisy. Obzvlášť zadní boční, který zasahuje až do oken, působí velmi originálně. V předním pak najdeme boční blikače, další jsou v zrcátkách. Maska je řádně členitá, koncová světla mají též atypický tvar, stejně jako kliky dveří.

Jediný motor v nabídce, turbodiesel 2,2 l, dává 103 kW (140 k) a je spojen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Zákazník může vybírat mezi pohonem jedné a obou náprav, k dispozici jsou tři výbavy, z nichž ta poslední je určena jen pro čtyřkolky V Indii se auto prodává pár dní a už se exportuje také do Jižní Afriky.

Základní verze W6 čítá například ABS, EBD, dva airbagy, posilovač řízení, multifunkční volant diody pro denní svícení, klimatizaci, elektrická okna a zrcátka, jednoduché centrální zamykání, dešťový senzor, parkovací čidla v obou náraznících, rádio s přehrávačem CD, MP3, USB zdířkou a AUX vstupem nebo kontrolu tlaku v pneumatikách.

W8 přidává ESP, TCS, další čtyři vzduchové vaky, asistenty pro rozjezd do kopce i jejich sjíždění, klimatizace už je duální automatická, pasažéři si hoví v kožených sedadlech, ti vpředu mohou využít Bluetooth a navigaci a na cestu posádce svítí xenonové výbojky. XUV500 v této variantě jezdí na sedmnáctipalcových litých kolech. Spolu s pohonem obou náprav (stupeň W8 AWD) dostanete ještě navíc couvací kameru a dálkový centrál. Ceny začínají v přepočtu na 545.000 korunách za W6, W8 stojí přes 613 tisíc Kč a čtyřkolka W8 AWD přijde minimálně na zhruba 670.000 korun.

V následujících měsících by měly nové Mahindry zamířit také do Austrálie, některých afrických států, Latinské Ameriky, Ruska a východní Evropy. Na našem trhu však je indický výrobce dosud zastoupen pouze svým malotraktorem. Produkci terénních a užitkových automobilů čítající modely Goa, Pick Up a Thar je ovšem možné zakoupit u našich východních sousedů, tedy na Slovensku.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Guttalax
30. 10. 2011 14:54
ŠUV
;-) SUV -traktor do města :-!
Avatar - chetoos
29. 10. 2011 11:30
Mahidra
No není to špatné auto,ale co se týká evropského trhu.U nás by nebyla konkurence schopná.
28. 10. 2011 17:02
XUV 500
[odkaz]