Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malá SUV jsou stále hitem. Novinky v segmentu proto chystají Ford, Toyota i Škoda

David Bureš David Bureš 18. 5. 2019
44
5
Zobrazit náhledy (44)
suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 150 EDC (110 kW) Renault Captur 1.3 TCe 150 EDC (110 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Renault Captur 1.3 TCe 130 (96 kW) Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X

Do segmentu malých SUV se chystají další výrobci, kteří v něm ještě nejsou zastoupeni. Jiní zase připravují obměnu svých zástupců.

Segment malých SUV je jednou z nejperspektivnějších kategorií automobilového světa. Jejich prodeje pravidelně rostou, konkrétně v Evropě jen za loňský rok o 37 %. Není tak divu, že automobilky hodlají dále rozšířit nabídku takových automobilů.

Malá SUV jsou totiž perspektivní i do budoucna. Jestliže loni ještě v Evropě byly těsně za kompaktními SUV (1,83 milionu vs. 1,88 milionu prodaných kusů podle statistik JATO Dynamics), v roce 2020 už je můžou v prodejích předstihnout. Podle analytické společnosti LMC se v příštím roce na starém kontinentu prodá 2,16 milionu malých SUV, což má být více než kompaktních SUV.

Růst má zajistit jednak zájem zákazníků o tento typ vozidel, tak jejich rostoucí nabídka. Trend totiž bude nadále pokračovat a v následujících měsících na trh přijdou další novinky této kategorie.

Jednou z nich bude i již odhalená Škoda Kamiq, která se na českém trhu začne prodávat v září. SUV dlouhé 4.241 mm bude vlastně přímý nástupce Yetiho, bude mu mít velikostně blíže než větší Karoq (4.382 mm). Auto nabídne techniku Scaly, k dispozici tak bude výhradně s pohonem předních kol. Jak se totiž v prodejích ukazuje, zákazníci čtyřkolku v tomto segmentu nevyžadují.

Naopak Ford Puma zatím na oficiální odhalení čeká. Půjde již o druhého zástupce v segmentu americké značky, který doplní již prodávaný EcoSport, po jehož boku se bude vyrábět v rumunské Craiově. „SUV se stávají dominantními, a tak dává smysl mít více zástupců,“ tvrdí Roelant de Waard, vedoucí prodeje a marketingu evropského zastoupení Fordu a připomíná, že dvě podobně velká SUV už mají Opel (Crossland X a Mokka X) nebo Volkswagen (T-Cross a T-Roc).

Puma bude asi 4,2 metru dlouhým autem, bude tak větší než EcoSport. Také bude mít svým stylem blíže crossoverům, přičemž nabídne i dynamičtější vzhled. To by mělo znamenat, že osloví jinou klientelu než druhé malé SUV od Fordu.

Novinku připravuje také Jeep, který již přiznal, že do roku 2022 nabídne model označovaný jako A-SUV. Kromě toho, že půjde o vůz menší než Renegade, však o baby-Jeepu nic nevíme.

Moc toho nevíme ani o novém malém SUV od Toyoty. Jen to, že se model menší než C-HR zřejmě začne vyrábět někdy na přelomu roku ve francouzské továrně Valenciennes, a to po boku nové generace malého hatchbacku Yaris. Základem bude modulární platforma TNGA a s ohledem na strategii Toyoty se očekává nasazení verze s hybridním pohonem.

Nejprodávanější malá SUV v Evropě
Zdroj: JATO Dynamics
Poř. Model Prodeje 2018 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Renault Captur 214.720 +0,5
2. Dacia Duster 182.100 +22,0
3. Peugeot 2008 180.204 -0,3
4. Volkswagen T-Roc 143.319 -
5. Opel/Vauxhall Mokka X 120.601 -29,0
6. Ford EcoSport 112.333 -79,0
7. Citroën C3 Aircross 111.856 -
8. Opel/Vauxhall Crossland X 97.484 +146,0
9. Fiat 500X 95.869 +6,4
10. Seat Arona 91.558 -

To jiní výrobci jsou už o krok dále a chystají mezigenerační výměnu stávajících zástupců. Hodně načas si dává Nissan s nástupcem Juku. Někdejší průkopník segmentu a nadmíru populární vůz se postupně propadá, jeho evropské prodeje se loni propadly o 29 %. Nového Juku se však letos už konečně dočkáme, přičemž má opět vsadit na neotřelý design.

Ještě letos by se měla představit druhá generace Renaultu Captur, nejprodávanějšího malého SUV v Evropě. Zhruba ve stejné době se očekává také premiéra nové generace jeho přímého rivala, Peugeotu 2008. Pro rok 2020 se pak počítá s nástupcem Opelu Mokka X, který se má ještě více odlišit od obdobně velkého Crosslandu X.

Do budoucna se pak rozšíří také nabídka malých SUV s elektrickým pohonem, jejichž průkopníkem je zatím jen Hyundai Kona EV. Skupina PSA ale již potvrdila, že pracuje na dvou takových autech – elektrická verze bude odvozena od příštího Peugeotu 2008 i Opelu Mokka X. Vyloučen není ani příchod elektrického Citroënu C3 Aircross. A zapomenout nesmíme ani na již odhalené DS 3 Crossback v elektrické verzi E-Tense chystané pro rok 2020.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - 3_diamanty
Re: Pokud pojedou nové SUV na naftu
| 18. 5. 2019
tak uz aj eclipse c. ma naftu.... nastastie ale nie u nas
Avatar - 3_diamanty
no neviem
| 18. 5. 2019
tabulka kde je duster a captur sucasne zavana teda riadnou davkou povedzme az amaterizmu
Avatar - Ada je zase tady
Pokud pojedou nové SUV na naftu
| 18. 5. 2019
tak proti nim nic nemám :-)
Tak jestli bude "a" Jeep menší než Renegade, tak to asi bude
| 18. 5. 2019
Tak to asi bude jiná liga, když Renegade má 4:20.

Psat tady přes telefon je poslední dobou utrpení.
Tak jestli bude "a" Jeep menší než Renegade, tak to asi bude
| 18. 5. 2019
Když Renegade má 4:20.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku