Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brouk definitivně končí. Volkswagen dnes vyrobí poslední kus

ČTK ČTK 10. 7. 2019
26
17
Zobrazit náhledy (26)
Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle

Automobilka Volkswagen končí výrobu svého legendárního Brouka.

Poslední vůz zvláštní série New Beetle sjede ve středu z montážní linky v mexické Pueble přímo do muzea. Končí tak 80letá historie automobilu inspirovaného československou Tatrou T97. Vůz se proměnil v symbol poválečné ekonomické obrody Německa a symbol rostoucí střední třídy. Postupně se proslavil po celém světě.

Volkswagen výrobu modelu, jehož produkci v Německu zahájil v roce 1938 a posléze s ním dobyl také americký trh, když si vůz oblíbili hippies, ukončil v roce 1979. V roce 1998 ale přišel pod vedením tehdejšího šéfa Ferdinanda Piëcha - vnuka designéra Brouka Ferdinanda Porsche - s jeho modernější verzí nazvanou New Beetle. Ta bodovala hlavně u žen.

Aby jej učinila atraktivnějším pro muže, vyvinula firma v roce 2012 další model s téměř plochou střechou, méně oblými tvary, prostornějším kufrem a navigací. Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se v prvním roce zpětinásobil na téměř 29.000 vozů, pak ale znovu klesl podobně jako v případě dalších menších aut jiných značek.

Poslední z celkem 5961 aut zvláštní série New Beetle sjede z montážní linky v Pueble po oslavách ve středu a ocitne se v muzeu. Jak poznamenala agentura AP, vůz se zapsal do dějin designu a je stejně rozpoznatelný jako láhev coca-coly.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Re: To auto mě nikdy nebylo sympatické...
| 3. 8. 2019
Ani mne, a sme jedni z mnohých. To neznamená, že to nemusel byť dobrý nápad, rovnako ako neuspel, mohol zaznamenať aj úspech, mnohým sa zase páči.
Avatar - traveldrive
Re: Re: To auto mě nikdy nebylo sympatické...
| 3. 8. 2019
A Porsche Ti Hitlera nepripomína? A čo Mercedes, alebo BMW? Všetci boli fašisti a pracovali pre Hitlera. Kašli už na politiku a staré hriechy. je to všetko tam, dnešok s tým nemá spoločné vôbec nič, a ani auto samotné za svojich tvorcov ani podporovateľov nemôže.
Avatar - traveldrive
Re: Re: do histórie dizajnu len pôvodný
| 3. 8. 2019
Podľa mňa ani u prvého. Problémom bola jeho pozícia v modelovej hierarchii, a to ako použitou technikou a materiálmi, tak aj cenou. Myslím, že by sa mu darilo lepšie o nejakú tú priečku nižšie, hlavne cenovo. Mohol byť autom pre mladých, s odkazom na minulosť, keď ho chcel mať každý Nemec. Ale na to bol pridrahý.
Druhou možnosťou bolo spraviť z neho luxusnú hračku, podobne, ako to funguje u Mini - ale to tomu by musela zodpovedať aj technika a výbava.
Zlatá stredná cesta asi nebola tá najsprávnejšia. Nuž, stáva sa.
Re: To auto mě nikdy nebylo sympatické...
| 11. 7. 2019
Mám ho spojený s tím Hitlerem.
Ale jinak ta původní myšlenka až tak špatný nebyla: motorizovat obyčejné lidi. Nabídnout relativně levnou možnost individuální dopravy.
V tom jsou na tom stejně s 500 i s Mini... každej na to šel jinak.
A ano, z těch tří je mi nejméně sympatickej.
Re: Re: Jsou to dve auta... fakt to nemotejte dohromady.
| 11. 7. 2019
No.. vzduchem chlazený boxer vzadu, colkově unikátní podvozek - odpružení zkrutnými tyčemi a tak... a auto, jehož posláním bylo být levné. Nejzákladnější plnění potřeby transportu.
versus
Vodou chlazený motor vepředu na konvenčním podvozku, konstruovaný tak, aby byl drahej. Zbytečná hračka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku