Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brouk definitivně končí. Volkswagen dnes vyrobí poslední kus

ČTK ČTK 10. 7. 2019
26
14
Zobrazit náhledy (26)
Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle Volkswagen Beetle

Automobilka Volkswagen končí výrobu svého legendárního Brouka.

Poslední vůz zvláštní série New Beetle sjede ve středu z montážní linky v mexické Pueble přímo do muzea. Končí tak 80letá historie automobilu inspirovaného československou Tatrou T97. Vůz se proměnil v symbol poválečné ekonomické obrody Německa a symbol rostoucí střední třídy. Postupně se proslavil po celém světě.

Volkswagen výrobu modelu, jehož produkci v Německu zahájil v roce 1938 a posléze s ním dobyl také americký trh, když si vůz oblíbili hippies, ukončil v roce 1979. V roce 1998 ale přišel pod vedením tehdejšího šéfa Ferdinanda Piëcha - vnuka designéra Brouka Ferdinanda Porsche - s jeho modernější verzí nazvanou New Beetle. Ta bodovala hlavně u žen.

Aby jej učinila atraktivnějším pro muže, vyvinula firma v roce 2012 další model s téměř plochou střechou, méně oblými tvary, prostornějším kufrem a navigací. Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se v prvním roce zpětinásobil na téměř 29.000 vozů, pak ale znovu klesl podobně jako v případě dalších menších aut jiných značek.

Poslední z celkem 5961 aut zvláštní série New Beetle sjede z montážní linky v Pueble po oslavách ve středu a ocitne se v muzeu. Jak poznamenala agentura AP, vůz se zapsal do dějin designu a je stejně rozpoznatelný jako láhev coca-coly.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: To auto mě nikdy nebylo sympatické...
| 11. 7. 2019
Mám ho spojený s tím Hitlerem.
Ale jinak ta původní myšlenka až tak špatný nebyla: motorizovat obyčejné lidi. Nabídnout relativně levnou možnost individuální dopravy.
V tom jsou na tom stejně s 500 i s Mini... každej na to šel jinak.
A ano, z těch tří je mi nejméně sympatickej.
Re: Re: Jsou to dve auta... fakt to nemotejte dohromady.
| 11. 7. 2019
No.. vzduchem chlazený boxer vzadu, colkově unikátní podvozek - odpružení zkrutnými tyčemi a tak... a auto, jehož posláním bylo být levné. Nejzákladnější plnění potřeby transportu.
versus
Vodou chlazený motor vepředu na konvenčním podvozku, konstruovaný tak, aby byl drahej. Zbytečná hračka.
To auto mě nikdy nebylo sympatické...
| 11. 7. 2019
ani jako původní model, a už vůbec ne jako jeho moderní reinkarnace. :-(
Avatar - white label
Re: Jsou to dve auta... fakt to nemotejte dohromady.
| 11. 7. 2019
Co máš konkrétně na mysli?
Avatar - white label
Re: do histórie dizajnu len pôvodný
| 11. 7. 2019
U druhého NB nebyl hlavním problémem design.
Největší konkurencí nového Brouku byl Golf. Praktičtější, za méně peněz a s lepší/novější technikou. O třídu menší novodobý Mini takovou alternativu ("vlastní konkurenci") neměl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku