Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brouk definitivně končí. Volkswagen dnes vyrobí poslední kus

ČTK
Diskuze (17)

Automobilka Volkswagen končí výrobu svého legendárního Brouka.

Poslední vůz zvláštní série New Beetle sjede ve středu z montážní linky v mexické Pueble přímo do muzea. Končí tak 80letá historie automobilu inspirovaného československou Tatrou T97. Vůz se proměnil v symbol poválečné ekonomické obrody Německa a symbol rostoucí střední třídy. Postupně se proslavil po celém světě.

Volkswagen výrobu modelu, jehož produkci v Německu zahájil v roce 1938 a posléze s ním dobyl také americký trh, když si vůz oblíbili hippies, ukončil v roce 1979. V roce 1998 ale přišel pod vedením tehdejšího šéfa Ferdinanda Piëcha - vnuka designéra Brouka Ferdinanda Porsche - s jeho modernější verzí nazvanou New Beetle. Ta bodovala hlavně u žen.

Aby jej učinila atraktivnějším pro muže, vyvinula firma v roce 2012 další model s téměř plochou střechou, méně oblými tvary, prostornějším kufrem a navigací. Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se v prvním roce zpětinásobil na téměř 29.000 vozů, pak ale znovu klesl podobně jako v případě dalších menších aut jiných značek.

Poslední z celkem 5961 aut zvláštní série New Beetle sjede z montážní linky v Pueble po oslavách ve středu a ocitne se v muzeu. Jak poznamenala agentura AP, vůz se zapsal do dějin designu a je stejně rozpoznatelný jako láhev coca-coly.

ČTK
Diskuze (17)

Doporučujeme

3. 8. 2019 21:48
Re: To auto mě nikdy nebylo sympatické...
Ani mne, a sme jedni z mnohých. To neznamená, že to nemusel byť dobrý nápad, rovnako ako neuspel, mohol zaznamenať aj úspech, mnohým sa zase páči.
3. 8. 2019 21:45
Re: To auto mě nikdy nebylo sympatické...
A Porsche Ti Hitlera nepripomína? A čo Mercedes, alebo BMW? Všetci boli fašisti a pracovali pre Hitlera. Kašli už na politiku a staré hriechy. je to všetko tam, dnešok s tým nemá spoločné vôbec nič, a ani auto samotné za svojich tvorcov ani podporovateľov nemôže.
3. 8. 2019 21:42
Re: do histórie dizajnu len pôvodný
Podľa mňa ani u prvého. Problémom bola jeho pozícia v modelovej hierarchii, a to ako použitou technikou a materiálmi, tak aj cenou. Myslím, že by sa mu darilo lepšie o nejakú tú priečku nižšie, hlavne cenovo. Mohol byť autom pre mladých, s odkazom na minulosť, keď ho chcel mať každý Nemec. Ale na to bol pridrahý.
Druhou možnosťou bolo spraviť z neho luxusnú hračku, podobne, ako to funguje u Mini - ale to tomu by musela zodpovedať aj technika a výbava.
Zlatá stredná cesta asi nebola tá najsprávnejšia. Nuž, stáva sa.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 7. 2019 19:39
Re: To auto mě nikdy nebylo sympatické...
Mám ho spojený s tím Hitlerem.
Ale jinak ta původní myšlenka až tak špatný nebyla: motorizovat obyčejné lidi. Nabídnout relativně levnou možnost individuální dopravy.
V tom jsou na tom stejně s 500 i s Mini... každej na to šel jinak.
A ano, z těch tří je mi nejméně sympatickej.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 7. 2019 19:37
Re: Jsou to dve auta... fakt to nemotejte dohromady.
No.. vzduchem chlazený boxer vzadu, colkově unikátní podvozek - odpružení zkrutnými tyčemi a tak... a auto, jehož posláním bylo být levné. Nejzákladnější plnění potřeby transportu.
versus
Vodou chlazený motor vepředu na konvenčním podvozku, konstruovaný tak, aby byl drahej. Zbytečná hračka.