Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manažer Stellantisu: Každá značka má svou svobodu, ale nesmíme dělat hloupé chyby

Citroën C3 Aircross Hybrid
Citroën C3 Aircross Hybrid
Citroën C3 Aircross Hybrid
Citroën C3 Aircross Hybrid
59 Fotogalerie
Roman Šitner
Diskuze (21)

Polští novináři se ptali manažera Stellantisu, jestli skupina nemá příliš mnoho značek. Prý ne, každý kvartál se ale potkávají a kontrolují, jestli si auta nejsou moc podobná.

Vyjmenovat všechny značky koncernu Stellantis je stále složitější. Někdy už není ani jasné, v čem se některé mají mezi sebou odlišovat. Polský magazín Auto Świat se na to ptal přímo šéfa skupiny pro Evropu.

Osobně si myslím, že Stellantis nemá příliš mnoho značek a nepotřebuje žádné změny,“ říká Jean-Philippe Imparato.

Připomeňme si, že ve Francii máme Citroën, Peugeot a DS, v Itálii Abarth, Fiat, Maserati, Alfu Romeo, Lancii, v USA jsou Dodge, Jeep, Chrysler a Ram, pak je tu ještě Opel a Vauxhall. K tomu všemu tu je ještě polopřidružený Leapmotor.

Imparato vysvětluje, že značka jako taková tvoří 10 až 15 procent nákladů. Největším žroutem peněz jsou ale platformy, pohony a nově třeba baterie. Značky tak nejsou ani tak zdrojem nákladů jako spíše příležitostí dostat se k více zákazníkům.

„Opel ve Francii neporazí značku Peugeot, ten zase nevyhraje s Opelem v Německu, v Itálii nikdo nenahradí Fiat,“ vysvětluje Jean-Philippe Imparato. „Jednoho dne se Citroën vrátí na první místo ve Španělsku, tím jsem si jistý,“ dodává ambiciózně.

Podle něj je portfolio mnoha značek velkou výhodou skupiny a žádnou z nich by neprodal, i když uznává, že není snadné je všechny spravovat. „Máme však způsoby, jak zajistit, aby se jejich nabídky nepřekrývaly,“ vysvětluje.

Video placeholder
Fiat Ducato a Martin Vaculík: Dva veteráni • Zdroj: auto.cz

Každé čtvrtletí se potkávají designéři všech značek a ukazují, na čem pracují. Kontroluje se, zda vzhled odpovídá charakteru dané značky, zda si modely nejsou příliš podobné. Zkoumají se ale i marketingové plány jednotlivých značek a jejich cenové strategie.

Každá značka má svobodu, ale v určitém okamžiku se musíte ujistit, že neděláte hloupé chyby. Musíme se vzájemně doplňovat, ne si konkurovat,“ říká Imparato, který byl v letech 2016 až 2021 šéfem značky Peugeot a následně až do loňského roku vedl Alfu Romeo.

Vstoupit do diskuze (21)