Manažer Stellantisu: Každá značka má svou svobodu, ale nesmíme dělat hloupé chyby
Polští novináři se ptali manažera Stellantisu, jestli skupina nemá příliš mnoho značek. Prý ne, každý kvartál se ale potkávají a kontrolují, jestli si auta nejsou moc podobná.
Vyjmenovat všechny značky koncernu Stellantis je stále složitější. Někdy už není ani jasné, v čem se některé mají mezi sebou odlišovat. Polský magazín Auto Świat se na to ptal přímo šéfa skupiny pro Evropu.
„Osobně si myslím, že Stellantis nemá příliš mnoho značek a nepotřebuje žádné změny,“ říká Jean-Philippe Imparato.
Připomeňme si, že ve Francii máme Citroën, Peugeot a DS, v Itálii Abarth, Fiat, Maserati, Alfu Romeo, Lancii, v USA jsou Dodge, Jeep, Chrysler a Ram, pak je tu ještě Opel a Vauxhall. K tomu všemu tu je ještě polopřidružený Leapmotor.
Imparato vysvětluje, že značka jako taková tvoří 10 až 15 procent nákladů. Největším žroutem peněz jsou ale platformy, pohony a nově třeba baterie. Značky tak nejsou ani tak zdrojem nákladů jako spíše příležitostí dostat se k více zákazníkům.
„Opel ve Francii neporazí značku Peugeot, ten zase nevyhraje s Opelem v Německu, v Itálii nikdo nenahradí Fiat,“ vysvětluje Jean-Philippe Imparato. „Jednoho dne se Citroën vrátí na první místo ve Španělsku, tím jsem si jistý,“ dodává ambiciózně.
Podle něj je portfolio mnoha značek velkou výhodou skupiny a žádnou z nich by neprodal, i když uznává, že není snadné je všechny spravovat. „Máme však způsoby, jak zajistit, aby se jejich nabídky nepřekrývaly,“ vysvětluje.

Každé čtvrtletí se potkávají designéři všech značek a ukazují, na čem pracují. Kontroluje se, zda vzhled odpovídá charakteru dané značky, zda si modely nejsou příliš podobné. Zkoumají se ale i marketingové plány jednotlivých značek a jejich cenové strategie.
„Každá značka má svobodu, ale v určitém okamžiku se musíte ujistit, že neděláte hloupé chyby. Musíme se vzájemně doplňovat, ne si konkurovat,“ říká Imparato, který byl v letech 2016 až 2021 šéfem značky Peugeot a následně až do loňského roku vedl Alfu Romeo.