
Martin Vaculík se byl podívat na opravy automatických převodovek Ford. Která zlobí víc?
Pátá generace Fordu Mondeo z let 2014 až 2022 má pověst volby znalců: Kombinuje příznivé ceny s velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Od ní odvozené velkoprostorové modely S-Max a Galaxy pak patří k vozům, které budou lidé udržovat velmi dlouho, neboť nedostaly plnohodnotné nástupce.
Zatímco bohatší kupující nových aut prý po vymřelé kategorii MPV nebrečí, tak mezi zájemci o ojetiny patřila k nejvyhledávanějším. Zmíněné vozy, byť nejstarším kouskům už je jedenáct let, tak rozhodně ještě dlouho nezamíří na šrotiště, ale majitelé se pustí i do drahých oprav.
Jedněmi z nejdražších zde jsou repase automatických převodovek. Zlobí bohužel jak dvouspojková Getrag DCT 450 v modelech do roku 2018, tak planetová s hydrodynamickým měničem Ford 8HP 35 až 57, kterou jsme svého času v novinářských recenzích hodně chválili a jako opravdovému americkému automatu (byť pro příčnou zástavbu dost kompaktnímu) jsme jí věštili dlouhou životnost.
Martin Vaculík se zajel podívat do servisu, který obě tyto převodovky opravuje. S Radkem Němcem z Plzně vydrželi nad technikou obou automatů debatovat půl hodiny. Vydržíte to též? Některá doporučení, jak se o oba automaty starat, jsou platné i pro převodovky jiných výrobců.