Maserati Alfieri se odkládá, přednost má i gétéčko
U Maserati nejde všechno úplně podle plánů. Tedy v první řadě nejdou podle plánů prodeje a od toho se odvíjí vše ostatní. Italové teď představili světu svou velkou naději - crossover Levante a poté, co automobilka vyplnila ty segmenty trhu, které přináší peníze, tedy sedany a SUV, měla se podle očekávání vrhnout na modely, které utvářejí image.
Tak nějak všeobecně se očekávalo, že poté, co přijde Levante, se už Maserati konečně vrhne na 2+2místný sporťák Alfieri. Dokonce mám pocit, že to bylo oficiálně potvrzeno, ale jak známo, to u FCA moc neznamená. Harald Wester, šéf italské automobilky, teď v Ženevě oznámil australskému Motoringu, že Alfieri je kdesi v dálce, odsunuté na vedlejší koleji. "Měli jsme ohledně Alfieri nějaké diskuze, ale nechci zacházet do detailů", komentuje situaci kolem auta, které bylo příslibem nevšedních řidičských zážitků a protipólem opulentních cestovních vozů značky. Poněkud více světla do časového harmonogramu může vnést náš článek na toto téma z října, není ale zcela zřejmé, zda jde o potvrzení těchto informací nebo další posunutí plánů.
"Další je teď na řadě nové GranTurismo a odvozené GranCabrio," odhaluje další plány Wester, čímž zase vnáší do předešlých zpráv trošku chaos. Mělo se totiž za to, že GranTurismo bude jen okrajová záležitost, vyráběná výhradně jako kupé. Bylo dokonce na vážkách, jestli vůbec vznikne a roli otevřeného modelu měl převzít derivát Alfieri... Zdá se, že Maserati tímto krokem také reaguje na úspěch Mercedesu S Coupé, naznačující, že by se mohl zase rozjet byznys luxusních gétéček. Naproti tomu segment sportovních aut je z dnešní perspektivy poměrně nezajímavý a navíc konkurenčně velmi silný. Zástupce v této třídě tedy přijde až poté, co bude modelová nabídka kompletní. Jestli vůbec, v roce 2018 to jako žhavá novinka bude designově už čtyři roky stará záležitost a nejsou tedy vyloučeny důkladnější zásahy do vzhledu...