Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Nettuno
Maserati Nettuno
Maserati Nettuno
Maserati Nettuno
31 Fotogalerie

Maserati se o motor Nettuno V6 nehodlá dělit

Sdílení motorů v rámci skupiny či koncernu není nic neobvyklého, Nettuno však zůstane pouze v rukou Maserati.

Vývoj nového motoru stojí poměrně dost peněz a času, není tedy nijak neobvyklé, že se následně jeden motor (ve jménu úspor) sdílí s dalšími značkami ve stejném koncernu či automobilové skupině. Někdy se ovšem motory sdílí dokonce i mezi automobilkami, které ani nejsou pod jednou střechou. Pro obě strany jde zkrátka o výhodný obchod.

Najdou se však i výjimky, které se dělit nechtějí. Jednou z nich by měla být i značka Maserati, která se o svůj vidlicový šestiválec Nettuno s nikým dělit nehodlá. Tuto informaci měl pro kolegy z Autoblog prozradit Federico De Medio, šéf schvalování vozidel Maserati, během premiéry nového SUV Grecale.

Připomeňme, že Grecale využívá motor Nettuno ve své vrcholné verzi Trofeo, nabízející nejvyšší výkon 395 kW a 620 Nm točivého momentu. Maserati MC20, pod jehož kapotou byl motor představen, ovšem z motoru Nettuno těží nejvyšší výkon až 470 kW a 730 Nm točivého momentu.

De Medio měl v rozhovoru zmínit, že po technické stránce by sice šlo motor Nettuno využít i v jiných modelech skupiny Stellantis, značka si ho však chce nechat čistě pro sebe, zřejmě jako jednu ze svých speciálních charakteristik.

Video placeholder
Maserati MC20 - představení • Maserati

Tomuto přístupu se přitom nelze nijak zvlášť divit. Motor Nettuno vznikal přímo v Maseratti a pro značku by měl znamenat nezávislost na motorech Ferrari. Do budoucna se s ním navíc počítá i v dalších modelech značky, včetně vrcholné verze nové generace Maserati Gran Turismo.

Sluší se ale také dodat, že kromě třílitrového šestiválce Nettuno využívá automobilka stále častěji i čistě elektrické pohony. Nové Gran Turismo, podobně jako Grecale, by tak mělo dorazit i v čistě elektrické verzi s přídomkem Folgore, což je italský výraz pro blesk.