Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati se o motor Nettuno V6 nehodlá dělit

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 4. 2022 • 21:07
31
6
Zobrazit náhledy (31)
Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno Maserati Nettuno

Sdílení motorů v rámci skupiny či koncernu není nic neobvyklého, Nettuno však zůstane pouze v rukou Maserati.

Vývoj nového motoru stojí poměrně dost peněz a času, není tedy nijak neobvyklé, že se následně jeden motor (ve jménu úspor) sdílí s dalšími značkami ve stejném koncernu či automobilové skupině. Někdy se ovšem motory sdílí dokonce i mezi automobilkami, které ani nejsou pod jednou střechou. Pro obě strany jde zkrátka o výhodný obchod.

Najdou se však i výjimky, které se dělit nechtějí. Jednou z nich by měla být i značka Maserati, která se o svůj vidlicový šestiválec Nettuno s nikým dělit nehodlá. Tuto informaci měl pro kolegy z Autoblog prozradit Federico De Medio, šéf schvalování vozidel Maserati, během premiéry nového SUV Grecale.

Připomeňme, že Grecale využívá motor Nettuno ve své vrcholné verzi Trofeo, nabízející nejvyšší výkon 395 kW a 620 Nm točivého momentu. Maserati MC20, pod jehož kapotou byl motor představen, ovšem z motoru Nettuno těží nejvyšší výkon až 470 kW a 730 Nm točivého momentu.

De Medio měl v rozhovoru zmínit, že po technické stránce by sice šlo motor Nettuno využít i v jiných modelech skupiny Stellantis, značka si ho však chce nechat čistě pro sebe, zřejmě jako jednu ze svých speciálních charakteristik.

Video se připravuje ...

Tomuto přístupu se přitom nelze nijak zvlášť divit. Motor Nettuno vznikal přímo v Maseratti a pro značku by měl znamenat nezávislost na motorech Ferrari. Do budoucna se s ním navíc počítá i v dalších modelech značky, včetně vrcholné verze nové generace Maserati Gran Turismo.

Sluší se ale také dodat, že kromě třílitrového šestiválce Nettuno využívá automobilka stále častěji i čistě elektrické pohony. Nové Gran Turismo, podobně jako Grecale, by tak mělo dorazit i v čistě elektrické verzi s přídomkem Folgore, což je italský výraz pro blesk.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
8. 4. 2022 16:12
Hodlá či nehodlá ...
... ak sa vedenie rozhodne tak, že to Netunno pôjde do Alfy, tak v Mase zrazia päty a budú ich vyrábať jedna radosť. Ale chápem, že treba vyrobiť určitý dojem exkluzivity a tak podporiť predaje nového modelu.
Avatar - del42sa
8. 4. 2022 15:17
Re: Máte EUnařízeno do každého článku
https://www.autoforum.cz/…dyz-je-nechcete/
Avatar - Oscar_Romero
8. 4. 2022 13:07
koncern
Zrovna tenhle koncern by měl šetřit a ne trvat na originalitě za každou cenu, která je v praxi málo oceňovaná. Zákazníkům je většinou úplně jedno jestli ten motor v jejich autě nepracuje i v jiném autě, jiné značky.
Avatar - MS-sport
8. 4. 2022 12:38
Re: Máte EUnařízeno do každého článku
Hospodářská, vojenská a ekonomická síla Ruska+Číny+Indie+Egypta+Brazilíe+Turecka+Íránu je neporazitelná :-!
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2022 11:51
Re: Máte EUnařízeno do každého článku
Schválně ODPOVĚZ SI

a) já MS-sport jsem FAKT IDIOT
b) za a) má absolutní platnost
c) jsem FAKT TRAPNÁ TRAPKA protože stejně všichni ví že platí a) i b) i c)

Protože viz 11:24 https://www.auto.cz/diskuse/84657/1#…
Články odjinud